Technisch dilemma

zoefff

Wegverkenner
Na 1.5 jaar viel mij voor het eerst op dat er een kreunend geluid van onder de auto kwam zodra ik een zijdelingse stuur beweging maakte, dit aan de garage gemeld waarbij dit tijdens zijn 2e jaarlijkse beurt zou worden onderzocht, in die tussentijd werd dit gekreun steeds luider en meer aanwezig.

Na de grote beurt periode ben ik hiervoor nog een aantal keren retour geweest doordat het moeilijk te vinden/traceren was wat het euvel was, er werden daardoor ook een aantal materialen vervangen die achteraf blijkbaar wellicht niet nodig waren.

Na bijna 2 maanden blijkt dat een kleine riem die het hydrolisch systeem van de stuurinrichting aanstuurt blijkbaar dit geluid/gekreun veroorzaakt, de fabrikant is hiervan op de hoogte maar heeft daar op dit moment geen oplossing voor.

Moet ik hiermee tevreden zijn of zijn er nog andere mogelijkheden waarvan ik niet op de hoogte ben?
Ik ben dus terug bij af en vraag mij af wat ik moet zeggen en of doen zodra ik mijn auto inruil en er een proefrit gemaakt wordt?

Fijne dag,

Laat in ieder geval vastleggen wanneer je je klacht hebt geuit en vraag daar de werkorder of een bevestiging van mee. Dan sta je achteraf sterker.
Als de auto verder goed werkt, is het wachten op de oplossing.

Klopt, ze hebben het ook vastgelegd en ik ben ook blij dat er uiteindelijk iets herkenbaars/tastbaars uit is gekomen zodat het geen broodje "aap" verhaal/klacht is, alleen vind ik het uiteindelijk wel een beetje teleurstellend met de benadering/afhandeling hiervan.

Ik ben dan ook sceptisch over de situatie/reaktie zodra ik dit exemplaar eventueel inruil!

De auto is verder goed en veilig maar erg vervelend kreunend aanwezig tijdens zijdelijkse bewegingen. (bochten/drempels) moet eigenlijk niet kunnen voor zo'n jong exemplaar!

De Auto radio wat harder aan zetten is op dit moment de enige oplossing!

TomTom zei:
Laat in ieder geval vastleggen wanneer je je klacht hebt geuit en vraag daar de werkorder of een bevestiging van mee. Dan sta je achteraf sterker.
Als de auto verder goed werkt, is het wachten op de oplossing.

Goed advies ,maar laat voor de zekerheid het vastleggen ook even aan jou bevestigen bijvoorbeeld per mail.

Verder steeds opnieuw aankaarten bij elke onderhoudsbeurt of garagebezoek ( noteer die data ook ) , want de fabrikant wacht meestal tot er een bepaald percentage van dezelfde klacht binnenkomt om dan aan een oplossing te gaan werken ( zeker bij structurele tekortkomingen) samen met de toeleverancier.

En met inruilen heb je nog even de tijd ( pas 1,5 jaar oud) .

Terug
Bovenaan