Een nieuw jaar, en wederom een jaaroverzichtje over de veranderingen en perikelen rondom mijn wagenpark.
Het jaar begon met de rotte uitlaat van m'n Sierra, na meerdere keren lassen, en een keer 1,2 meter aan uitlaat te missen

toch maar besloten een nieuwe te plaatsen
Even later heb ik een '81er Escortje mk3 Ghia gekocht, het was de bedoeling hem klaar te maken, en er zelf mee te gaan rijden.
Uiteindelijk zijn de plannen gewijzigd, en is de Escort later in het jaar in onderdelen gegaan...
Ook kreeg ik nog een verzoek of ik met de Taunus een bruidspaar wilde rijden

Tuurlijk
Van het voorjaar ben ik nog wezen kijken bij een Orion Diesel, lekker zuinig, en fijn voor de knip

Na wat mailcontact toch maar wezen kijken.... Was het gewoon een sloper

Terwijl de verkoper mij een heel ander verhaal vertelde...
Jammer maar helaas...
De Granada mk1 had ik eind 2011 al geschorst, mede door de aanschaf van ons huis.
Begin mei heb ik hem laten voorkeuren en er kwam een flinke lijst naar voren:
- CO te hoog
- speling stuurhuis
- remmerij
- nog meer remmerij
- verlichting
Flinke lijst, en moest maar zien wanneer ik er tijd voor heb...
Wel heb ik de einddemper vervangen voor een RVS eindpijp
Na deze lijst heb ik besloten er gewoon een langer lopend project van te maken:
Stuurhuis vervangen voor een bekrachtigd stuurhuis
en de handgeschakelde 4bak te vervangen voor een 5bak
Verder zijn van de Granada al enkele remleidingen vervangen, en is de bekabeling achter de tellerunit weer terecht gemaakt
Van dit

Naar dit
Er is echt veel verprutst aan de auto... Dus dat gaan we langzaamaan terecht maken
Ik had de smaak van het uitlaatverbouwen te pakken, dus gelijk de einddemper van m'n Taunus ook maar verbouwd
De Sierra had een motor met ingesleten nokkenas, en reed er opzich niet minder door.
Via een kennis kon ik geschikt aan een 1.6 motor met gereviseerde cilinderkop komen

Dus die motor opgehaald, en in de Sierra gehangen.
Geen getikker meer, en ik kan weer voorlopig vooruit!
Begin juni is er weer de jaarlijkse FordFreaks treffen hier opt dorp.
Was weer een superweekend, en ik mocht de 3e prijs voor mooiste Taunus in ontvangst nemen
In de vakantie heb ik de Taunus eens voorzien van verlagingsveren en instelbare KONI schokdempers

Was een aardige klus, maar het is gelukt!
De veren, icm wat dikkere banden, maakt hem wel gaaf
Het grilletje staat hem goed, maar wil hem nog iets meer 'customizen' door er een andere grille in te zetten
Moet hem alleen nog pasmaken, waar ik nog geen tijd voor heb gehad...
Begin september ben ik met de Taunus naar Herten (Duitsland) geweest, naar een young- en oldtimertreffen
Ik heb nog NOOIT zoveel auto's bij elkaar gezien
Van het najaar heb ik een '70er 20M erbij gekocht
Het is een 2.0 V6 met een handgeschakelde 4bak, welke superfijn loopt

Voor de apk zat er flink wat werk aan, voornamelijk kleine dingetjes: beetje laswerk, veel verlichtingsdelen, stuurkogelrubbers en de remmerij.
Nu moet ik alleen de remmerij nog klaarmaken..
Ook is het interieur vervangen voor een zwart interieur:
Als laatste heb ik van een maat van mij zijn '79er Granada 2.8 GLS gekocht
Deze komt in januari een keer deze kant opan.
De apk loopt eind augustus 2013 af, en zal daarna in onderdelen gaan, en een deel zal ik weer in mijn mk1 bouwen, waaronder de motor en lpg installatie
Al met al niet zo heel veel terecht gemaakt afgelopen jaar, mede doordat ik ook druk ben geweest met het huis, en de tuin, wat gewoon niks was, en nu een mooi tuintje is geworden
Komend jaar heb ik alweer volgepland:
- veranda achtertuin bouwen
- dak isoleren
- meerdere trouwfeesten binnen de familie
En voor de auto's heb ik de volgende plannen:
- grilletje in de Taunus pasmaken
- 20M voorzien van apk
- Granada mk1 klaarmaken
- '79er slopen, en motor en lpg in de mk1 bouwen
- roest wegwerken Sierra
Kortom, genoeg te doen komend jaar
En 2012 wederom weer knallend afgesloten met het Carbid schieten