Taunusdriver
Wegverkenner
afgelopen paar weken was ik druk met de kachelmotor van de Sierra, en het leek erop dat de kachelmotor de accu leegtrok.
Die conclusie zat me niet helemaal lekker, en hield daarom alles wat beter in de gaten.
Begin van de week wilde de Sierra wat moeilijker starten dan normaal, maar verder deed alles het wel gewoon zoals het hoort.
Dinsdag was het nog wat erger, en 's middags met draaiende motor meette ik 12V bij de accu
Niet best... Dus 's avonds naar de Beuntoko, en onderweg viel de radio weer uit.... Dus precies op tijd!
Aangekomen bij de Beuntoko, deuren los, en eerst een half uur staan kwijlen bij de Thunderbird
Owja, moet met de Sierra gangs! Dus kap open, en toen zag ik een stukje draadeind met moer op het stuurhuis liggen.....
Dus kijk naar de dynamo en zag dat de bevestigingsbout ervan weg was
Gelukkig hing de dynamo nog aan de spansteun, en tegen het motorblok.
Er zat een lange bout, en die is dus helemaal pleite, heb geluk dat ie niet aan de poeliezijde eruit gevlogen is, dan had ie nogal wat schade kunnen veroorzaken (koelvin, radiateur, andere poelies)
Nu heb ik beide ophangpunten met een kort boutje vastgezet, ipv alles met 1 lange bout.
En hij doet t weer zoals het hoort
Verder is de Scorpio ook weer door naar de volgende liefhebber
De beste man was al een aardige poos opzoek naar een nette Scorpio, en die heeft hij nu voor leuk geld gevonden
Verder weer wat wijzer wat de verlichtingseisen voor de RDW zijn, ik moet alleen het dimlicht vervangen voor Europese lampen, grootlicht mag zo blijven, en het stadslicht zijn tevens de knipperlichten. Nu moet stadslicht wit zijn, en mogen knipperlichten aan de voorzijde ook wit zijn! Dus ik hoef alleen de lampjes vd knipperlichten te vervangen voor witte!
Nu nog uitzoeken hoe de Europese verlchting dan aangesloten moet worden
Die conclusie zat me niet helemaal lekker, en hield daarom alles wat beter in de gaten.
Begin van de week wilde de Sierra wat moeilijker starten dan normaal, maar verder deed alles het wel gewoon zoals het hoort.
Dinsdag was het nog wat erger, en 's middags met draaiende motor meette ik 12V bij de accu
Niet best... Dus 's avonds naar de Beuntoko, en onderweg viel de radio weer uit.... Dus precies op tijd!
Aangekomen bij de Beuntoko, deuren los, en eerst een half uur staan kwijlen bij de Thunderbird

Owja, moet met de Sierra gangs! Dus kap open, en toen zag ik een stukje draadeind met moer op het stuurhuis liggen.....

Dus kijk naar de dynamo en zag dat de bevestigingsbout ervan weg was

Gelukkig hing de dynamo nog aan de spansteun, en tegen het motorblok.
Er zat een lange bout, en die is dus helemaal pleite, heb geluk dat ie niet aan de poeliezijde eruit gevlogen is, dan had ie nogal wat schade kunnen veroorzaken (koelvin, radiateur, andere poelies)
Nu heb ik beide ophangpunten met een kort boutje vastgezet, ipv alles met 1 lange bout.
En hij doet t weer zoals het hoort
Verder is de Scorpio ook weer door naar de volgende liefhebber
De beste man was al een aardige poos opzoek naar een nette Scorpio, en die heeft hij nu voor leuk geld gevonden
Verder weer wat wijzer wat de verlichtingseisen voor de RDW zijn, ik moet alleen het dimlicht vervangen voor Europese lampen, grootlicht mag zo blijven, en het stadslicht zijn tevens de knipperlichten. Nu moet stadslicht wit zijn, en mogen knipperlichten aan de voorzijde ook wit zijn! Dus ik hoef alleen de lampjes vd knipperlichten te vervangen voor witte!

Nu nog uitzoeken hoe de Europese verlchting dan aangesloten moet worden
