Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>FordFreaks Treffen was gezellig!<<

Afgelopen weekend kwam de BBS Express wat leuks brengen :cool:

Dus de velgen er maar even onder gezet, en dat bevalt me prima:LOL:

20160201_212857_zpsemvh8my5.jpg


20160201_213114_zps4xmdoeqe.jpg



Enige nadeel, moet er nu ook maar ff een setje verlagingsveren opscharrelen en eronder knalleno_O
 
Sorry dat ik het zeg, maar die BBSjes staan echt totaal niet onder een oude ford. Snel goedkoop doorschuiven, ik weet nog wel iemand die interesse heeft :T

Geweldig die 3delige BBsjes! ze staan er prachtig onder, al moet hij wel iets verlaagd worden. Ze zijn 15" of 16?
 
Goedkoop de velgen doordoen? Laten we dat maar niet doen, waren duur zato_O

Zijn 16" en de banden zijn nog zgan, dus scheelt weer.

Op de foto's staat ie idd wat hoog op z'n poten, komt ook doordat ie nog wat in moet veren.
Ze zaten onder de Consul van m'n maat, stonden ze ook retegaaf onder:cool:

IMG-20160202-WA0002_zpsvcldznjo.jpg
 
Wat ligt er nu onder die Consul dan?

Ik vind deze velgen wel gaaf onder de Granada, maar hij staat idd wel een beetje hoog.
 
Oh ja die staan hem goed hoor!
Deze bbsen zijn wel tijdloos dus staat naar mijn idee niet verkeerd.
Maar de originele stalen wielen met die zwarte vlakjes zijn natuurlijk ook subliem.
Mooi bezig(y)
 
Enkele weken terug werd ik gebeld, met de vraag of ik de XR4I niet te koop had... Nou, eigenlijk niet, maar tijdens het telefoongesprek bleek dat hij een orginele XR4I zocht, om samen met z'n pa compleet te gaan restaureren. Z'n pa heeft ooit een XR4I gehad, maar nadat die opgeknapt wat totall loss gereden door een vrachtwagen....

Tsjah.... Dat zou natuurlijk geweldig zijn als de XR4I weer in z'n glorie hersteld wordt! Gisteren zijn ze wezen kijken, en we hebben een deal kunnen sluiten..

Afgelopen juni heb ik de Sierra gekocht van de 2e eigenaar, die hem vanaf '86 heeft gehad. Technisch is de auto goed, maar optisch heeft hij gewoon aandacht nodig, iets waar ik voorlopig niet aan toekom...

Heb er in de tijd dat ik hem had, veel plezier mee gehad, rondje Brabant bij wat andere FordFreaks geweest, ritje Friesland onderdelen halen, en hij was de enige XR4I op de Campingtreffen in Zonhoven (België).

20150711_143700_zpshptsa0w0.jpg


20150712_140813_zpsjivvydxr.jpg


DSC06505_zpstzvyjapm.jpg


Hij staat nu in Zeeland, waar hij weer in zijn oude glorie hersteld zal worden! Ik hou contact met de nieuwe eigenaar, en ben benieuwd als hij weer klaar is!

Dit is mijn eerste "ervaring" met een XR4I, en het blijft gewoon een geweldige auto, het geluid, vermogen en de looks. Wie weet komt er ooit wel weer een XR4I, we gaan het meemaken!
 
Bekende schuur en auto's op die tweede foto :)

Mooi dat de XR helemaal opgeknapt gaat worden! Mocht je foto's van de restauratie krijgen, deel je die hier dan ook? ;)
 
Zodan, weer eens een updateje hierzo...

Met de Granada gaat t gestaag verder, heb de kabelboom in de motorruimte gewisseld, en alles voor de koplampruitenwissers gemonteerd. Helaas nog niet verder gekomen...

De Sierra doet het ook nog prima, zitten de zomerbanden weer onder. Begin maart was er nog een meeting van de Sierraclub in Zwolle, dus ook ff wezen kijken. Uit Groningen, Eindhoven, Zeeland en Nieuwleusen wat mensen. Klein clubje, maar was wel weer gezellig.

20160319_155801_zpsvqle7skq.jpg

20160319_155810_zpsyydpnraf.jpg


Verder was van de Taunus de startmotor overleden, deze heb ik laten reviseren, maar de aansluitingen op het startrelais zijn anders.
De Taunus heeft 2 stekkers die het relais aansturen, het dopje geeft een kleine spanning als hij op contact staat, en de zwarte stekker als je hem wil starten.
20160320_182828_zpsfp2yknva.jpg


De nieuwe startrelais heeft maar 1 aansluiting, en was dus de vraag hoe ik dat dan op een juiste manier aan moet sluiten. Samenvoegen of niet?
Na wat startschema's tevoorschijn gehaald te hebben, en wat navraag bij wat elektrotechneuten, alleen de zwarte stekker op de startmotor aangesloten. Eerst provosorisch:p en is nu wel netjes aangesloten zoals het hoort:D

20160331_210748_zpseqarak6v.jpg


Hij start direct weer, wat een verschil met eerder!

Afgelopen vrijdag weer lekker aan het toeren geweest met hem. Is weer heerlijk met dit weer!
20160401_164252_zpskwdzzfky.jpg


Gisteren de sportschoenen eronder vandaan gedraaid, en de Wolfrace velgen er weer onder. Achterop zitten nieuwe bandjes, en van de sportschoenen zijn 2 banden glad. Hier komen binnenkort ook weer een paar goede bandjes omheen.

Toen ik het wiel rechtsachter eraf draaide, zag ik iets wat me niet zint...

20160402_152448_zpsgm9tpvbd.jpg


Is olie uit de achteras:eek: De remmerij zat er ook helemaal onder... De keeringen zijn lek, en de steekas heeft wat axiale speling op het lager....

20160402_144823_zps2apxdsec.jpg


Morgen eens informeren wat het reviseren vd achteras me ongeveer gaat kosten, aangezien het een as met grote klok is, wil ik die er gewoon onder houden. Eenmalig reviseren en ik hoef nooit weer. Als het redelijk snel gedaan kan worden, moet ik het even zonder de Taunus doen, anders dop ik de oude 4,11 achteras er weer ff onder. Ook omdat de Taunus eind van de maand nieuwe apk moet hebben.

Als laatste heb ik onlangs nog een '80er Taunus erbij gekocht.
Kennis van me uit Barneveld heeft er anderhalf jaar mee gereden, en veel aan gedaan/laten doen. Complete koprevisie, nieuwe distributieriem, waterpomp, ombouw naar electronische ontsteking, nieuwe carburateur, nieuwe veren, dempers, nieuwe fuseekogels, nieuwe uitlaat etc etc.
Het is geen mooi auto, heb hem ruim een jaar terug geholpen met een paar andere deuren inzetten na een schade. Die zijn in ongeveer eenzelfde kleur gespoten. Verder zijn de voorschermen rot, maar verder valt het allemaal wel mee. Zit apk op tot eind van dit jaar ergens.

Had er in eerste instantie geen belang bij, ben geen TC3 man, en tis maar een 1.6 met 4bak. Niks spannends ofzo. Had hem wat geld geboden, maar hij hoopte wat meer te kunnen krijgen. Nadat iemand was wezen kijken, en dat allemaal moeilijk ging, en de koop niet doorging, kwam hij terug op mijn bod.... Dus zonder gezeur hem opgehaald.

20160322_183504_zpsmyogxw0o.jpg

20160322_183254_zpsbsq0va5f.jpg

20160322_183254_zpsbsq0va5f.jpg

20160322_183519_zpsibzycc50.jpg


Er zitten nog een paar verkeerde stoelen in, maar er komen nog een paar juiste in.
En zoals het lijkt gaat ie komende week door naar een kennis van me hier opt dorp. Heb er ff mee gereden, en dat bewees dat ik écht geen TC3 man ben....
 
Tsja, geen TC3-man.... Ik heb de TC3 altijd de mooiste TC gevonden, maar smaken verschillen. Je hebt dan ook wel een ratjetoe-TC3 te pakken.
Zo te zien is het een Custom (in Nederland niet/nauwelijks geleverd, dus wel apart), met Ghia-velgen en bumpers, een TC2-grille, GL-stuur en hout, Ghia-hout op de deuren en stoelen uit een Bravo. Daar word ik zelfs niet warm van....
 
Haha zo kun je het idd ook zieno_O

Het is van oorsprong een Belgische auto, is naar Limburg gegaan, waar hij deels omgebouwd is naar Ghia. Toen was de auto nog in nette staat.
Daarna istie naar Noord-Holland ergens terecht gekomen. Daarvandaan naar Barneveld en nu hier in Ford City.

Kennis van me is vanmiddag geweest, en heeft em meegenomen:cool: De Taunus krijgt andere velgen, wss een paar harde schermen, en een andere kleur:)

Verder maandag nog een beetje onverwachts hier vlakbij nog bij een Sierra mk1 3deurs wezen kijken. Is sinds 1995 van dezelfde eigenaar, en kan wegens zijn gezondheid niet meer rijden. Wielranden zitten eraan te komen, verder nog een leuke auto, in de eigentijdse bordeaux rode kleur, incl rode bumperts:eek:

Ik twijfel nog een beetje, begin zowat op een autohandel te lijken, wat niet de bedoeling is :rolleyes: Kan de Sierra wel ophalen, maar dan ist puur voor de heb....
 
Afgelopen weekend nog ff tijd gehad om het wiellager rechtsachter van de Taunus te vervangen.

Heb nog nooit zoiets gedaan, of bij de hand gehad, maar met wat info en goed gereedschap is het zo klaar.

Had bij een kennis van me een slagtrekker geleend, die trekt regelmatig oude Ford achterassen uit elkaar, dus ideaal:cool:

20160409_110055_zpsy5wahqtb.jpg


De steekas zit met een plaatje met 4 bouten vast aan de as, het lager zit tegen de borst aan, en wordt opgesloten dmv een krimpring.

De krimpring kun je dmv een beitel weer lostikken, en vervolgens het lager eraf halen.

20160409_111405_zpsrzwfhcmg.jpg


Het lager ging er na wat warmstoken wel af. Vervolgens het nieuwe spul gemonteerd, eerst het lager, met de keerring naar binnen, zodat de olie in de as niet het lagervet uitspoelt.

20160409_123809_zpskqzzu3l3.jpg


En nog een sfeerfotootje
20160409_123754_zpsq1qje8bt.jpg


En daarna de meuk gemonteerd en rijden met t spul, was mooi weer afgelopen weekend, dus lekker met t gezinnetje aan het toeren geweest:LOL:


Verder nog wat getwijfeld aan de 3deurs Sierra hier opt dorp, toch maar laten staan, is de moeite wel, maar niet voor mij:p

20160410_195316_zps6hgibffa.jpg


Heb mijn zinnen eigenlijk op iets anders gezet, wat groter, ouder (anno 1970), 6 pitter, stuurversnelling belastingvrij, lpg en skai dak :cool:

Eerst volgende week de Taunus voor de apk, en zie daarna wel ff hoe of wat
 
Het oogt nog wel aardig ja.

Wielranden zitten eraan te komen, dorpels zijn al eens gelast, bestuurdersdeur onderaan wat roestvorming, en de rand vd achterplaat onder de kofferbakrubber is weg....

Interieur nog netjes, en ding rijdt en stuurt nog goed. Wel wat stroef, aangezien er sinds de apk in januari slechtst 120km mee gereden is:)

Ding is vandaag verkocht, en blijft voor de verandering eens niet opt dorp:)
 
Leuke update weer Marco!(y)

Iets groots, zes cilinder en stuurversnelling, hoor ik daar een 26 emmetje?
 
Stif zei:
Leuke update weer Marco!(y)

Iets groots, zes cilinder en stuurversnelling, hoor ik daar een 26 emmetje?

:LOL:

Tis net geen 26M, maar heb in de donorgranada nog een 2.6:D Dus das het probleem niet:cool:
Alleen iets met tijd om de boel over te bouwen:cry:

Heb idd een P7B op het oog. Oorspronkelijk een 17M, maar ligt een 2litert in:p

De eigenaar heeft weinig haast met verkoop, en dat komt mij goed uit. :cool:

De 20M die ik een paar jaar terug had, was wel een gave bak, helaas toen zelf weinig mee gereden.
Onlangs zijn er weer een paar te koop gekomen, en waren ook zo verkocht. Dan begint het toch weer te jeuken:rolleyes:

Denk met een paar weken maar eens kijken wat het is:LOL:
 
Gisteren had ik eindelijk weer een dagje om met de auto's gangs te gaan:LOL:

Wil graag met de Granada verder, maar wil ook graag de Taunus op orde houden.
Dus gisteren eerst maar met de Taunus gangs gegaan.

Het wiellager rechtsachter had ik al vervangen, en gisteren linksachter ook maar ff gedaan. Dit ging wat makkelijker dan vorige week, je weet nu immers wat het makkelijkste werkt.

20160416_111621_zps7p8lmchc.jpg


Ging allemaal voorspoedig, en vervolgens de V-snaar nog vervangen, was geen overbodige luxe.
20160416_120934_zpsio1bfr22.jpg


Wil niet door een riem van een tientje onderweg komen te staan:rolleyes:

Momenteel zit ik wat krap in goede accu's, en heb in de Taunus een grote accu staan, past precies in de accubak, maar zit geen mogelijkheid voor het vastzetten ervan. Aangezien hij vd week voor de apk moet, moet dat wel goed zijn. Dus een extra gaatje geboord in de accubak, om dan de accu vast te kunnen zetten. Onder de accubak loopt ook de kabelboom, en heb deze er wat onderuit gehaald, zodat ik met boren de kabelboom niet raak.
Accu vastgezet en klaar.

Vervolgens moest ik 's middags nog ff weg, dus ff met de Taunus. Ben de straat net uit, valt de auto stil, radio uit, en rook onder de motorkap vandaan:eek:

Motorkap los, en zag dat de kabel van de dynamo naar de spanningsregelaar weggefikt was..... Ik keek richting de dynamo, en zag dat de kabelboom richting de dynamo/startmotor weggesmolten was tegen het uitlaatspruitstuk....

Was dus vergeten de kabelboom weer onder de accubak terug te leggen:cry:

De Beuntoko sleepdienst was snel ter plaatse, en de Taunus weer teruggesleept en de schade bekeken...

20160416_141531_zpsa7srsjkg.jpg


Na de kabelboom uitgepakt te hebben de schade goed kunnen bekijken.
20160416_162106_zpsci7r4obx.jpg


De kabel van de dynamo-spanningsregelaar compleet overleden...
20160416_165702_zpsl93zal8v.jpg


Gelukkig had ik nog zo'n kabel liggen, dus dat was het probleem niet meer.

Bij de kabelboom zelf bleek de schade mee te vallen, aangezien alleen de pluskabel doorgesmolten was, en de rest vd kabels nog heel waren.
1 zwart kabeltje miste iets isolatie, dus opnieuw intapen, en de pluskabel weer netjes aan elkaar gemaakt, en de hele boel weer ingetaped.

En weer netjes onder de accubak vastgezet:)
20160416_165206_zps526ps3zh.jpg


Vervolgens de accu er weer op, en de Taunus doet het weer als vanouds!:LOL:

Wat was ik blij zeg, dat alles het weer gewoon doet, en er verder niks kapot is gegaan:D

Nu kan hij komende week voor de keuring, en ben benieuwd of ze nog wat vinden...
Aangezien de Wolfrace velgen te breed zijn, de Ghia velgen die onder de TC3 zaten er maar eens onder gezet, staat opzich ook wel grappig.
20160416_171230_zpsnmqv93d6.jpg
 
Tja zo zie je maar, beter zo dan kompleet afgefakkelt.
Wielen staan hem goed! Zijn ze wel op de tc1 geleverd trouwens?

Check het sloperijtopic.
Er staat een vierdeurs tc2 op
 
Heb er idd geluk mee gehad, had ook meer schade kunnen hebben......

De Ghia velgen staan idd niet verkeerd, maar ik mis het glimmen en/of een velgrand:p Ze zijn orgineel pas vanaf TC2 geleverd dacht ik. Gelukkig voor mij zit er weinig orgineels aan de Taunus, dus dan maakt het ook niet zoveel uit:D

Bedankt voor de tip, maar kreeg vd week nog onderdelen van een TC2 aangeboden, was een 2.0 V6 2deurs. Blauwe interieur zgan, verder geen idee. Ding staat hier opt dorp, dus vd week ff een keer kijken wat t is. Zit er wel eens aan te denken de Taunus ooit eens om te bouwen naar V6, dus als ik links en rechtsom iig al wat onderdeeltjes ervoor op kan scharrelen zoals motorsteunen, radiateur en cardan enzo, dan scheelt dat weer. Anderzijds is het verbruik nu van ongeveer 1:10 wel netjes, dat red je met een V6 niet. Das eerder 1:8..... Dus weet het nog niet zeker....
Had achteraf misschien beter de TC2 Ghia die ik vorig jaar had als "donor" moeten gebruiken, daar lag een fijn blok in, en de handel in TC2/TC3 ligt ook op z'n gat.... Had ik alles 1 op 1 over kunnen doppen....
 
Tja als je achteraf alles had geweten, dan had ik vast ook nog mijn escort mk2 2-deurs en mijn c-kadett, oh en de 80 vijfcilinder, en niet te vergeten mijn eerste auto de golf I........
Als iedereen alles had bewaard dan waren ze nu niet zo geliefd en zeldzaam.
En laten we zeggen een beetje zoeken naar onderdelen is ook leuk.
 
Zo is het ook ja.

Achteraf is het mooi wonen, en je maakt op een bepaald moment een keuze die je op dat moment goed lijkt, of soms noodzakelijk is.

En anderzijds, af en toe wat zoeken naar onderdelen, en af en toe weer eens een auto aanhalen is ook wel leuk:) Punt is dat ik hierdoor ondertussen ook regelmatig wel auto's en onderdelen aangeboden krijg.....

Toch binnenkort de onderdelenvoorraad weer eens doorspitten, en kijken wat er allemaal wegmag... Laatste tijd ook al veel onderdelen gekocht.....
 
Dat is mij ook eens overkomen. Achteraf bleek dat de accu het helemaal leegtrekken niet fijn gevonden had want die moest ik na een paar dagen toch vervangen. Maar inderdaad schrikken als er rook onder de kap uit komt...
 
Accu heeft het gelukkig goed overleefd:cool:

Woensdagavond de Taunus naar het apk station gebracht, en vanmiddag weer opgehaald.

Nadat ze de ruitenwissers vernieuwd hadden konden ze hem afmelden:cool:

Mag hij weer 2 jaartjes:LOL:
 
Zodan, weer eens een updeet hierzo.

1 mei was er weer in Herten het Youngtimer Vestival, met de Taunus heengegaan, en uiteindelijk waren er ruim 1200 deelnemers.
Was genoeg te zien, en met wat mensen aan de praat geweest over allerlei dingen.
Heb geen tijd gehad de foto's te uploaden....

Verder afgelopen zaterdag met mijn broer naar de Haarlemmermeer gereden, om bij een '70er Ford 17M te kijken.

Ik had al een paar vage foto's gezien, en gezien de vraagprijs hou je de verwachtingen realistisch.

Aangekomen, viel de auto mij vanaf het eerste moment al mee!
Het is nog een knappe auto, die na 46 jaar wat gebruikssporen heeft, maar geen uitgewoonde auto of rotte boot.

De orginele 1.7 V4 motor is door de vorige eigenaar vervangen door een 2.0 V6. De V4 was overleden, en hij had nog een V6 blok liggen uit zijn vorige P7B, die door schade aan z'n eind is gekomen...

De motor heeft geharde klepzittingen voor de lpg installatie, en hij start, rijdt, trekt en remt prima.
Het interieur is ook nog netjes, en vanwege de stuurversnelling zit er een bank in, in plaats van 2 stoelen. Er zijn ooit eens driepuntsgordels gemonteerd, en achterin alleen heupgordels(y)

Al met al een nette auto, die nog een flinke poos meekan, mits er goed voor gezorgd wordt.

20160516_131159_zpslgqqxwfj.jpg

20160516_131009_zps2sorwfkq.jpg

20160516_131140_zpswiloawpm.jpg

20160516_131120_zpse559jagp.jpg

20160516_131232_zpshrzgotyb.jpg

20160516_133605_zpsf0bzputu.jpg

20160516_133754_zps9haqyxxp.jpg


Zelfs de klapraampjes in de voorportieren zijn nog gangbaar!
20160516_131107_zpsvwkezxry.jpg


Heb ik weer wat moois in de verzameling:LOL::LOL:

Grappig is dat er een map met documentatie bijzit, en hieruit blijkt dat de 2e eigenaar (van 1998 tot 2006) hier nog geen 4km vandaan woont!o_Oo_O

Dus daar ga ik binnenkort ook eens ff buurten:p
 
Zeker een mooie aanwinst! En leuk om het kinderzitje nog te zien op een foto. Even met pa mee foto's maken (y)

Ik zou alleen het losse reservewiel een gooi naar de schuur of achterbank geven met oog op de kabelschoentjes op de lpg tank.
;)
 
De gasbom laat ik er mooi inzitten, spul zit erin, en hij loopt er prima op.
Ook zijn de cilinderkoppen toen voorzien van geharde klepzittingen, dus verder geen werk mee.

Heb hier thuis het kinderzitje erin gezet, wel net zo makkelijk.

De kleine zat vandaag al even achter het stuur van de P7, vond het wel geweldig:cool:
 
Leuke Ford hoor! Die kofferbak is wel heel rommelig en slecht aangekleed, in verhouding tot de rest van de wagen...
 
Een andere plek is er niet voor de vuldop,

Achter de kentekenplaat zit de tankdop van de benzinetank:cool:

De kofferbak is idd een beetje meuk, het tapijtje heeft z'n beste tijd gehad. Maar een keertje fatsoeneren:p
 
Zeer mooie wagen.
En trouwens die stuurschakeling went snel en is eigenlijk best wel fijn,teminste als
het stangenstelsel niet is uitgelubberd wat vroeger wel eens voorkwam bij auto's met deze constructie.
De eerste auto van m'n pa,een Taunus 12M (voorwielaandrijving) had ook stuurversnelling en een langwerpige
snelheidsmeter (de cijfers naast elkaar) in een horizontale lange balk.
Fantastisch,als 10 jarig ventje mocht ik voorzichtig kleine stukjes rijden met pa ernaast,maarja dat was 1976
en toen kon nog veel!
 
Jeetje, mijn oom had vroeger een exact zelfde type maar dan zwart, blijven echt karakteristieke modellen, klasse!!
 
Bedankt voor de positieve reacties(y)

De stuurversnelling doet het nog prima, en is spelingsvrij, dus kan prima schakelen.
Gisteren even getankt, en voor €25,- de tank weer vol. Beter dan elke keer 7 tientjes aan benzine:cry:

Gisteravond nog even in de Beuntoko gangs gegaan met de 17M.

Traditiegetrouw vervang ik de einddempert voor een eindpijp/demper die een iets zwaarder geluid creëert.

Dus ook de 17M is ten prooi gevallen:)

De demper die eronder zat, was een universele demper, met beide zijden een uitlaatpijpje aangeklemd.

20160520_191439_zpsrqpwty3t.jpg


Spul eronder vandaan:
20160520_205552_zps71bypvso.jpg


Van wijlen m'n maatje C.J.:( had ik nog een RVS demper liggen, die hij custom made heeft gemaakt. In principe voor onder een Granada, maar past ongetwijfeld ook onder andere auto's.

C.J. heeft meerdere eindpijpen/einddempers gemaakt voor V6 uitlaten. In het begin een open pijp, later met demper omheen, en als laatste een gevulde demper. De laatstgenoemde heb ik nog liggen, en onder de 17M gemaakt.

20160521_125956_zpsxvf7l2sk.jpg


Een ophangbeugel voor de demper heb ik afgelopen week al gemaakt.
20160521_130009_zpssl9fjzx7.jpg


20160521_130043_zpsvdoiaunz.jpg


Het geluid valt echt wel mee, zit nu een mooi, gedempte sound in. Geen lomp gebrul oid.

Een mooi eerbetoon aan C.J. :cool:
 
Haha, die lijkt er idd veel op. Denk dat de Duitser een XL uitvoering is, gezien het extra chroom rondom de grille, wielranden, dorpels enzo.

Toch zijn er veel mensen die het model niet eens kennen....
 
Zit idd iets verschil in :p

0008.jpg


20160516_131159_zpslgqqxwfj.jpg



Enige wat ik (nog) niet precies weet, is hoe het nou precies zit met de uitvoeringen met stuurversnelling of vloerschakeling. Wat waren toen de opties?

Op de aankoopbon van de 17M staat dat de voorbank er als optie bijgekocht is.... Dus standaard blijkbaar 2 stoelen...

Het duidelijke verschil zit em iig in de motorisering, verder geen idee hoe of wat precies.

Later met de Consul en Granada mk1, is het enige verschil de sierstrippeno_Oo_O
 
Wellicht zijn hier betere Ford adepten die het zo uit de mouw kunnen schudden. Ik kom niet veel verder dan de Engelse Wiki site van de P7 en een andere Ford P7A en B van Motomobil.com op blad 008 en 009 de diverse voorkanten:

https://www.motomobil.com/fileadmin/Kataloge/P7/P7_englisch.pdf#page2

P7 site wiki:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_P7
"The range was subsequently broadened further, and from 1969 the Ford 26 M joined the range, featuring the same body, but a larger engine, automatic transmission as standard, and various other luxury features.[1]"
 
Als ik zo door de folders en de wikipagina's kijk, zou ik zeggen dat de 17M de eenvoudige versie was en de 20M de luxeversie, ook al waren er van beide nog standaard- en luxe-uitvoeringen. Want de 17M was ook met de V6 leverbaar, de 20M alleen maar met de V6. Behalve een andere grille en wat meer chroom, was de 20M ook herkenbaar aan het zwarte paneel tussen de achterlichten. Analoog aan het verschil tussen de opvolgers Consul en Granada dus. Op jouw 17M is dat zwarte paneel kennelijk later aangebracht.

En dan die gekke vloerpook van de automaat: met de ontgrendelknop links en rechts lijkt mij die ongemakkelijk voor mensen met kleine handen. Of was indrukken aan één kant voldoende?
 
Van de automaatpoken zit de ontgrendeling aan 1 kant;)

En idd, het geribbelde achterpaneel is idd ook 20M. Was me nog niet zo opgevallen:p

De mensen die mij kennen, en volgen, weten dat ik graag hou van wat glimmende velgranden onder mijn oldtimers.

Dus ook de 17M moet er maar aan geloven:eek:

Een kennis van me had nog een setje velgen liggen, wat me wel wat leek. Dus vandaag ff heengeweest en ze gepast.

Ze zijn er mooi onder blijven zitten, want ik vind ze er retegaaf onderstaan:cool:

20160529_153234_zpsjajlyseg.jpg


20160529_153157_zpsjtovtrit.jpg



Bij m'n kennis was ook een andere liefhebber, dus konden we een leuke "evolutiefoto" maken.

DSCN4014_zpsvuzbaqbi.jpg

DSCN4018_zpson0iafgz.jpg


En serieus, een mooiere Scorpio rijdt er hier in NL niet rond:LOL:
 
Wouw(y)
Je bent weer goed bezig!
Prachtig hoor die uitlaat, zeker met het verhaal d'r achter.
Stuurversnelling vind ik helemaal het einde, dat ze dat niet meer doen. (alhoewel de nieuwere mercedessen).
Je snapt dat de wielen hier bij AW wel wat discussies te weeg brengen, maar ach, we weten allemaal dat je liefhebber bent.
En een beetje "against the system", is alleen maar vet stoer:cool:
[sub](Een paar wofracejes misschien)[/sub]
 
Thanks,

Een auto die ik heb, geef ik vaak een personal touch.

Maar wel op zo'n manier dat evt terug naar orgineel ook mogelijk is. Sommigen vinden mijn TC1 een donders gave bak, en een purist krijgt een hartverzakking van de auto... Ieder z'n ding.

Afgelopen week was een duur en druk weekje.

Toen we 3 jaar terug de Mondeo kochten, stond ie op 17" velgen met winterbanden. We hebben toen een setje 16" velgen met banden gekocht.
De zomerbanden zijn glad, en de 17" winterbanden hebben nog zo'n 4mm profiel. En zijn nu de zomerbanden geworden.
Hoe dan ook, er moeten nieuwe banden komen, en afgelopen week bij toeval op internet een advertentie van een Ford dealer die een magazijnopruiming hield, en een setje nieuwe 16" velgen, met nieuwe A-merk winterbanden te koop had. Voor dat geld koop je krapan 4 nieuwe winterbanden, dus een deals was snel gesloten. Er wordt gezorgd dat ze naar de locatie Zwolle gebracht worden, waar ik ze op kan halen.
De 17" velgen verkoop ik dan weer, en dan hebben we weer voor leuk geld een goede set winterbanden! En de zomerbanden moet ik nog even zien hoe of wat:)

Verder kreeg ik onlangs nog een Sierra aangeboden, in eerste instantie wilde hij er meer geld voor hebben. Dat werd em niet, en vroeg of ik er nog belang bij had. Eigenlijk niet, maar voor het geld kon ik het niet laten. Het kenteken is er al af, en hij gaat voor onderdelen, dus ik heb weer wat te doen.

20160604_120424_zpsecdgjvnb.jpg


Opzich zo nog een knappe auto, maar van dichtbij niet zo strak meer.
De motor en bak gaan eruit, en enkele liefhebbers zoeken nog wat klein grut, dus komen de onderdelen ook weer goed terecht!

Als laatste is het volgende week weer tijd voor de FordFreaks Treffen!
De caravan staat al op de oprit, en komende week de auto's terecht maken. Vrijdag nog een bruiloft, dus een druk weekend voor de boeg!

13221659_803309076473379_733317375940954937_n.jpg


Mocht je nog niks te doen hebben, kom gerust kijken!
 
Het was wederom een geslaagde Meeting, met toch weer zo'n 100 oude Fordjes die het terrein hebben bezocht!

Veel Granada's en toch ook veel Taunussen

Mensen uit Engeland, Duitsland, België en nagenoeg alle windstreken van Nederland, hebben de FordFreaks bezocht, met en zonder oude Ford!

"kamp" Taunusdriver

DSC_3548_zpsd3mxyczl.jpg



DSC_3551_zps1rsy89pz.jpg


DSC_3555_zpsfiirrk88.jpg


DSC_3554_zpspz4tulm2.jpg


Ben niet veel verder gekomen met foto's maken...

Maar foto's van nagenoeg alles wat is geweest het weekend zijn HIER te zien
 
Terug
Bovenaan