Zodan, weer eens een updateje hierzo...
Met de Granada gaat t gestaag verder, heb de kabelboom in de motorruimte gewisseld, en alles voor de koplampruitenwissers gemonteerd. Helaas nog niet verder gekomen...
De Sierra doet het ook nog prima, zitten de zomerbanden weer onder. Begin maart was er nog een meeting van de Sierraclub in Zwolle, dus ook ff wezen kijken. Uit Groningen, Eindhoven, Zeeland en Nieuwleusen wat mensen. Klein clubje, maar was wel weer gezellig.
Verder was van de Taunus de startmotor overleden, deze heb ik laten reviseren, maar de aansluitingen op het startrelais zijn anders.
De Taunus heeft 2 stekkers die het relais aansturen, het dopje geeft een kleine spanning als hij op contact staat, en de zwarte stekker als je hem wil starten.
De nieuwe startrelais heeft maar 1 aansluiting, en was dus de vraag hoe ik dat dan op een juiste manier aan moet sluiten. Samenvoegen of niet?
Na wat startschema's tevoorschijn gehaald te hebben, en wat navraag bij wat elektrotechneuten, alleen de zwarte stekker op de startmotor aangesloten. Eerst provosorisch

en is nu wel netjes aangesloten zoals het hoort
Hij start direct weer, wat een verschil met eerder!
Afgelopen vrijdag weer lekker aan het toeren geweest met hem. Is weer heerlijk met dit weer!
Gisteren de sportschoenen eronder vandaan gedraaid, en de Wolfrace velgen er weer onder. Achterop zitten nieuwe bandjes, en van de sportschoenen zijn 2 banden glad. Hier komen binnenkort ook weer een paar goede bandjes omheen.
Toen ik het wiel rechtsachter eraf draaide, zag ik iets wat me niet zint...
Is olie uit de achteras

De remmerij zat er ook helemaal onder... De keeringen zijn lek, en de steekas heeft wat axiale speling op het lager....
Morgen eens informeren wat het reviseren vd achteras me ongeveer gaat kosten, aangezien het een as met grote klok is, wil ik die er gewoon onder houden. Eenmalig reviseren en ik hoef nooit weer. Als het redelijk snel gedaan kan worden, moet ik het even zonder de Taunus doen, anders dop ik de oude 4,11 achteras er weer ff onder. Ook omdat de Taunus eind van de maand nieuwe apk moet hebben.
Als laatste heb ik onlangs nog een '80er Taunus erbij gekocht.
Kennis van me uit Barneveld heeft er anderhalf jaar mee gereden, en veel aan gedaan/laten doen. Complete koprevisie, nieuwe distributieriem, waterpomp, ombouw naar electronische ontsteking, nieuwe carburateur, nieuwe veren, dempers, nieuwe fuseekogels, nieuwe uitlaat etc etc.
Het is geen mooi auto, heb hem ruim een jaar terug geholpen met een paar andere deuren inzetten na een schade. Die zijn in ongeveer eenzelfde kleur gespoten. Verder zijn de voorschermen rot, maar verder valt het allemaal wel mee. Zit apk op tot eind van dit jaar ergens.
Had er in eerste instantie geen belang bij, ben geen TC3 man, en tis maar een 1.6 met 4bak. Niks spannends ofzo. Had hem wat geld geboden, maar hij hoopte wat meer te kunnen krijgen. Nadat iemand was wezen kijken, en dat allemaal moeilijk ging, en de koop niet doorging, kwam hij terug op mijn bod.... Dus zonder gezeur hem opgehaald.
Er zitten nog een paar verkeerde stoelen in, maar er komen nog een paar juiste in.
En zoals het lijkt gaat ie komende week door naar een kennis van me hier opt dorp. Heb er ff mee gereden, en dat bewees dat ik écht geen TC3 man ben....