Rutger DC
Asfaltkampioen
Later deze maand zal Suzuki een nieuwe SUV presenteren in Europa. Waarschijnlijk gaat het om de opvolger van de S-Cross. Eerste plaagfoto:
Nu zijn de eerste spionagefoto's opgedoken in India:
Bron: https://www.instagram.com/reel/CWFok06BIO-/ via Team BHP
Momenteel heeft Suzuki twee compacte crossovers: de hoekige Vitara en de langere, ruimere en meer gestroomlijnde (SX4) S-Cross. Deze foto's laten zien dat de nieuwe SUV hoekiger en hoger wordt dan de S-Cross. Wat is dan nog de rol van de Vitara?
Wat Suzuki zou kunnen doen is de Vitara en Indiase Vitara Brezza, een compactere SUV met een lengte van vier meter, vervangen door één mondiaal model. De S-Cross krijgt dan veel meer speelruimte en een uiterlijk dat dichter ligt bij de veel succesvollere Vitara dan bij de huidige S-Cross. Momenteel zitten de Vitara en S-Cross in elkaars vaarwater, terwijl er aan de onderkant richting de Ignis een flink gat zit. Maar dat is maar een hypothese van mijn kant.
In Europa krijgt de auto de beschikking over de bestaande, nog recente 1.4 48V Boosterjet turbo benzinemotor, die momenteel 129 pk levert. Ook zou er een 1.5 hybride komen, mogelijk een aandrijflijn van Toyota. De nieuwe S-Cross zal het met zijn hoekige vormgeving en ongetwijfeld ruime interieur in Europa opnemen tegen ruimere B-segment en kleinere C-segment crossovers. Denk aan de eveneens stuk voor stuk conservatief gelijnde modellen Kia Niro, Volkswagen T-Cross, Skoda Kamiq en Karoq en Seat Ateca, of uit Japan de Honda HR-V en Nissan Qashqai.
Op 25 november a.s. onthult Suzuki de nieuwe SUV. De opvolger van de Vitara Brezza en Vitara zijn voor 2022 aangekondigd.
*edit: Volgens Indiase media is de S-Cross in samenwerking met Toyota ontwikkeld en maakt de auto gebruik van het DNGA-platform (Daihatsu New Global Architecture), dat ook voor onder andere de Daihatsu Rocky/Toyota Raize en Daihatsu Xenia/Toyota Avanza/Veloz wordt gebruikt. In India krijgt de S-Cross een atmosferische 1.5 benzinemotor, de K15B-motor die ook in de Jimny zit.

Nu zijn de eerste spionagefoto's opgedoken in India:



Bron: https://www.instagram.com/reel/CWFok06BIO-/ via Team BHP
Momenteel heeft Suzuki twee compacte crossovers: de hoekige Vitara en de langere, ruimere en meer gestroomlijnde (SX4) S-Cross. Deze foto's laten zien dat de nieuwe SUV hoekiger en hoger wordt dan de S-Cross. Wat is dan nog de rol van de Vitara?
Wat Suzuki zou kunnen doen is de Vitara en Indiase Vitara Brezza, een compactere SUV met een lengte van vier meter, vervangen door één mondiaal model. De S-Cross krijgt dan veel meer speelruimte en een uiterlijk dat dichter ligt bij de veel succesvollere Vitara dan bij de huidige S-Cross. Momenteel zitten de Vitara en S-Cross in elkaars vaarwater, terwijl er aan de onderkant richting de Ignis een flink gat zit. Maar dat is maar een hypothese van mijn kant.
In Europa krijgt de auto de beschikking over de bestaande, nog recente 1.4 48V Boosterjet turbo benzinemotor, die momenteel 129 pk levert. Ook zou er een 1.5 hybride komen, mogelijk een aandrijflijn van Toyota. De nieuwe S-Cross zal het met zijn hoekige vormgeving en ongetwijfeld ruime interieur in Europa opnemen tegen ruimere B-segment en kleinere C-segment crossovers. Denk aan de eveneens stuk voor stuk conservatief gelijnde modellen Kia Niro, Volkswagen T-Cross, Skoda Kamiq en Karoq en Seat Ateca, of uit Japan de Honda HR-V en Nissan Qashqai.
Op 25 november a.s. onthult Suzuki de nieuwe SUV. De opvolger van de Vitara Brezza en Vitara zijn voor 2022 aangekondigd.
*edit: Volgens Indiase media is de S-Cross in samenwerking met Toyota ontwikkeld en maakt de auto gebruik van het DNGA-platform (Daihatsu New Global Architecture), dat ook voor onder andere de Daihatsu Rocky/Toyota Raize en Daihatsu Xenia/Toyota Avanza/Veloz wordt gebruikt. In India krijgt de S-Cross een atmosferische 1.5 benzinemotor, de K15B-motor die ook in de Jimny zit.