Rutger DC
Asfaltkampioen
Maruti-Suzuki heeft de tweede generatie Celerio gepresenteerd. De door Maruti ontworpen A-segment hatchback is 3695 mm lang (net zo lang als voorheen), maar 55 mm breder (1655 mm), 5 mm lager (1555 mm) en de wielbasis groeide met 10 mm naar 2435 mm. De bagageruimte nam met een forse 78 liter toe tot een voor het segment uiterst royale 313 liter. Anders dan zijn voorganger heeft de nieuwe Celerio goedkope, schelpvormige deurgrepen. Standaard heeft de Celerio een 1,0-liter benzinemotor (de oude, vertrouwde K10C) met 67 pk en 89 Nm koppel. Met dank aan een start/stopsysteem ligt het brandstofverbruik op vanaf 3,7 l/100 km. De prijzen beginnen bij Rs. 4.99 Lakhs. Concurrenten zijn de wat grotere Hyundai Santro en Grand i10, Tata Tiago en uit de eigen stal de Wagon R en Ignis.
In Europa is de huidige Celerio al niet meer leverbaar, die in Thailand werd gemaakt. De nieuwe Celerio komt niet naar Europa; in plaats daarvan concentreert Suzuki zich op de net zo grote Ignis.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-nieuwe-suzuki-celerio/
Bron: https://www.motorbeam.com/2022-maruti-celerio-launched-priced-from-rs-4-99-lakhs/
In Europa is de huidige Celerio al niet meer leverbaar, die in Thailand werd gemaakt. De nieuwe Celerio komt niet naar Europa; in plaats daarvan concentreert Suzuki zich op de net zo grote Ignis.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-nieuwe-suzuki-celerio/
Bron: https://www.motorbeam.com/2022-maruti-celerio-launched-priced-from-rs-4-99-lakhs/