Suzuki Celerio / Toyota Vitz (IN/ZA)

Rutger DC

Asfaltkampioen
Maruti-Suzuki heeft de tweede generatie Celerio gepresenteerd. De door Maruti ontworpen A-segment hatchback is 3695 mm lang (net zo lang als voorheen), maar 55 mm breder (1655 mm), 5 mm lager (1555 mm) en de wielbasis groeide met 10 mm naar 2435 mm. De bagageruimte nam met een forse 78 liter toe tot een voor het segment uiterst royale 313 liter. Anders dan zijn voorganger heeft de nieuwe Celerio goedkope, schelpvormige deurgrepen. Standaard heeft de Celerio een 1,0-liter benzinemotor (de oude, vertrouwde K10C) met 67 pk en 89 Nm koppel. Met dank aan een start/stopsysteem ligt het brandstofverbruik op vanaf 3,7 l/100 km. De prijzen beginnen bij Rs. 4.99 Lakhs. Concurrenten zijn de wat grotere Hyundai Santro en Grand i10, Tata Tiago en uit de eigen stal de Wagon R en Ignis.

In Europa is de huidige Celerio al niet meer leverbaar, die in Thailand werd gemaakt. De nieuwe Celerio komt niet naar Europa; in plaats daarvan concentreert Suzuki zich op de net zo grote Ignis.

614ynkublrd3_800.jpg


g6kyumdbtzql_800.jpg


jb8yaffbdcrk_800.jpg


wynyjf8b3fji_800.jpg


utny93tbs0uh_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-nieuwe-suzuki-celerio/

2022-Maruti-Celerio-Price.jpeg


2022-Maruti-Celerio-Launch.jpeg


2022-Maruti-Celerio-Features.jpeg


2022-Maruti-Celerio-India.jpeg


2022-Maruti-Celerio-Dashboard.jpeg


Bron: https://www.motorbeam.com/2022-maruti-celerio-launched-priced-from-rs-4-99-lakhs/
 
2021-maruti-celerio-07.jpg


2021-maruti-celerio-10.jpg


2021-maruti-celerio-09.jpg


2021-maruti-celerio-11.jpg


2021-maruti-celerio-08.jpg


2021-maruti-celerio-30.jpg


2021-maruti-celerio-29.jpg


2021-maruti-celerio-03.jpg


Rijtest: https://www.team-bhp.com/forum/official-new-car-reviews/244480-2021-maruti-celerio-review.html
 
Prima basiskarretje.
Ik ken een zekere (voormalige) AW-forummer die hier zeer enthousiast over zou zijn geweest.
 
Eigenlijk een heel leuk autootje geworden, veel leuker dan wat ik tot nu toe heb gezien van de nieuwe Alto in Japan. Dat was tot voor kort precies andersom...
 
Toyota heeft een nieuwe Agya gelanceerd, maar de Zuid-Afrikanen hebben pech, want die krijgen in plaats daarvan een rebadge van de Suzuki Celerio. De naam: Toyota Vitz, ofwel de de naam die de Yaris in Japan tot de vorige generatie altijd had. Voor de Zuid-Afrikanen is het na de Urban Cruiser (Suzuki Brezza) en Starlet (Suzuki Baleno) de derde Suzuki-met-Toyota-logo's. Suzuki is met genoemde modellen ook actief in Zuid-Afrika, maar Toyota is er veel populairder.

2023-Toyota-Vitz-SOMI-Header.jpg


Bron: https://topauto.co.za/features/66985/toyota-vitz-say-hello-to-the-most-affordable-new-toyota-in-south-africa/
 
Ik weet niet of je dat pech kunt noemen, ik vind deze Celerio-rebadge veel leuker gelijnd.
 
Dat ontken ik niet, maar wat ik bedoel is dat hij veel leuker gelijnd is omdat het een Celerio-rebadge is. Die nieuwe Agya vind ik ronduit lelijk.
 
Terug
Bovenaan