Suzuki Alto wisselend motorvermogen.

Carkiller

Asfaltkampioen
Mijn 3e auto is alweer een jaar of 2 een Suzuki Alto.
Zuinig en goedkoop, en normaal gesproken kom je prima mee met het verkeer.
Moet je niet de airco aan zetten, maar is allemaal te doen.

Het gekke is alleen, de ene dag is ie vlot, de andere dag is ie een stuk trager.
Geen wind tegen, dat scheelt natuurlijk ook maar op de terugreis dan hetzelfde gevoel.

Remmen zitten niet vast, motor loopt normaal.
Echt het gevoel dat de 68 pk opeens 50 pk is, of alsof de auto zwaar beladen is. Iemand een idee wat het kan zijn?

Je praat nu over gevoel. Heb je ook harde cijfers?
Als het verkeer het toelaat (of je werktijden verschuiven) ;) misschien eens sprinttijden tussen twee verkeerlichten of kruisingen meten tijdens heen en terugreis?

Je zou misschien nog aan de luchtsamenstelling kunnen denken: frisse ochtendlucht versus benauwde middag/avondlucht? Dat een sensor daarmee aan de haal gaat?

Wij hebben als tweede auto een Alto Automaat uit 2010 gehad. Als de airco aanstond en je moest accelereren dan merkte je wel dat de auto moeizamere acceleratie had dan met de airco uit. Als je dat weet dan zet je de airco pas weer als je een kruissnelheid hebt bereikt. Ik heb het nooit Als storend gevonden en het altijd gerelateerd aan de volautomaat in combinatie met de beperkte cilinderinhoud

Ik duwde de auto heen en weer op de parkeerplaats, hoorde de achterremmen piepen. Zonder handrem er op... Velgen waren niet heel warm, maar de wieldoppen houden wellicht de warmte tegen. Kreeg ze er niet af.

Dat moet je dan toch ook ruiken lijkt me? Bij mijn Groendai i20 zat ook de handrem af en toe vast aan 1 kant. Dat was dan vaak een kwestie van een paar keer de hendel van de handrem heen en weer om hem los te krijgen maar mijn vrouw wist dat blijkbaar niet en na kort ritje naar de supermarkt vroeg ze of ik even naar de auto wilde kijken want hij maakte een raar geluid, reed niet lekker en stonk heel erg. De wieldop was aan die kant ook niet heel erg warm maar wel duidelijk warmer dan aan de andere kant. Bij de APK is uiteindelijk alleen de kabel vernieuwd.

Een wieldop is kunststof. Dat is een isolator, daarom kun je een hete pan ook vastpakken aan het kunststoffen handvat.
Maar meestal voel je de stralingswarmte wel door de gaten heen komen en je ruikt het normaliter ook wel.

Terug
Bovenaan