Suzuki Alto rammelt voorkant, bij remmen weg

G I U L I E T T A

Net ingestapt
Goedenavond,

Ik heb even een vraag. Mijn auto, Suzuki Alto uit 2011, rammelt op klinker/ongelijke wegen. Het geluid komt vanaf de voorkant en is op vlakke wegen niet te horen. Als de rammel er is, verdwijnt deze als ik rem. De auto is gisteren naar de garage geweest, maar deze konden niks vinden. Volgens hun is er niks te horen, maar ik hoor het nog steeds. Ik heb ook gekeken of er iets los zit, maar alles zit vast.

Wel heb ik andere velgen onder de auto gelegd. Ik ben van de standaard maat 14 inch velgen, naar de standaard maat 15 inch velgen gegaan, maar dit lijkt mij niks uit te maken aangezien deze maat velgen origineel ook is geleverd.

Heeft iemand enig idee wat het dan kan zijn?

Met vriendelijke groet,

En als er een van de bouten van de velg los zit dan is dat een tik en geen rammel.

Je zou hier toch denken aan onderstel maar aangezien de auto al bij de garage is zou ik de velgen rondom kruislings nog even aantrekken. 110 Nm (y)

Bedankt voor je reactie. Ga morgen even de wielen aandraaien, maar het is echt een rammel. Wil de 14 inch velgen deze week ook eens opleggen, om te kijken of dat helpt, maar dat lijkt me sterk aangezien de rammel weg is bij het remmen.

Ik zal morgen proberen de rammel te filmen.

Wel de juiste boutjes en lengte?

Als je een (oude) telefoon, voicerecorder of mp3 speler vasttapet bij het wiel of onder de motorkap dan kan je misschien horen waar het duidelijk harder klinkt. Links, rechts, ophanging etc..

De bouten zijn er een half jaar geleden door de garage nieuw opgezet (Andere garage :p ), dus dat denk ik wel.

Ik heb vanmorgen geprobeerd om de rammel te filmen, maar je hoort het op film bijna niet.

Wel heb ik op het internet gelezen dat als je tegen de band aanslaat, het vaak ook duidelijk wordt waar het vandaan komt. Dat heb ik gedaan en ik denk dat de plaat/ronde schuif achter de remschijf trilt/rammelt. Als ik echt hard tegen de remklauw aan druk, wordt het ook iets minder. Heb er even een filmpje van gemaakt. Ik weet niet of het hoort, maar ik denk het niet aangezien bij onze andere auto's niks te horen is als ik tegen de banden aansla.

https://youtu.be/XtncPSnbOek

Dit weekend de auto maar is op de krik zetten.

Dan heb jij goed gedacht! :LOL: :p

De auto staat nu bij een kennis en die zegt inderdaad een rammelende remklauw. Er zit speling op. Raar dat de garage waar ie z'n grote beurt heeft gehad dit niet konden vinden, want volgens hun zijn de remklauwen helemaal uit elkaar gehaald.

Maar het wordt nu in ieder geval opgelost! Bedankt!

Top! In een garage werken ook maar mensen. Het is wel vervelend als ze een beleid hanteren in te trant van "Eerst twee keer afwimpelen, want we hebben geen zin in gezeur"

Terug
Bovenaan