Subaru Trailseeker / Toyota bZ4X Touring

MCW 84

Asfaltkampioen
2026-subaru-trailseeker-exterior-front-34.jpg

2026-subaru-trailseeker-rear-exterior.jpg

2026-subaru-trailseeker-interior.jpg

Aan de vooravond van de New York International Auto Show heeft Subaru niet alleen de grondig vernieuwde Solterra gepresenteerd, maar ook een nieuw elektrisch model: de Trailseeker. De Subaru Trailseeker is Subaru's tweede elektrische model, maar is niet tot op het kleinste moertje, schroefje, stekkertje of snoertje nieuw. Feitelijk hebben we hier te maken met een langere en dus ruimere variant van de Solterra. Ideaal voor de Amerikaanse markt en dus is het niet voor niets dat de Subaru Trailseeker daar is gepresenteerd.

Knap hoe ze met een op het oog simpele verlenging de Solterra ineens veel meer Subaru-DNA hebben gegeven. Hij doet zo meer aan een Outback denken dan het model dat de Outback feitelijk gaat opvolgen. Kan best eens een succes worden voor Subaru.

Wat een slechte foto's/renderings. Zo op de beursvloer oogt 'ie prima en ik vind dit wel een goede aanvulling. Het is begrijpelijk dat kleinere automerken als Subaru en Skoda met korte of langere versies van hun elektrische auto's komen, in plaats van met een geheel op zichzelf staand ontwerp te komen, want de afzetaantallen van EV's zijn voor deze merken nog te beperkt. Volgens mij heeft deze hier meer potentieel dan de Solterra, dus zou het me niet verbazen als 'ie hier niet op de markt komt.

Van de drie nieuwe Soebs vind ik deze het meest geslaagd. Inderdaad wat een verschil qua foto's; op de beurs ziet 'ie er een stuk beter uit. Dan nog koop je een Subaru niet vanwege z'n gelikte uiterlijk, en dat zoeken de liefhebbers dus ook niet. Robuuste uitstraling en ook gemaakt om daadwerkelijk lang mee te gaan. In Amerika loopt men ermee weg, en ik snap 't ergens ook best. Wel gevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van een werelddeel.

Terug
Bovenaan