Subaru en kleppenstellen

Guest
Dag,

wie kan mij vertellen hoe het zit met Subaru en kleppenstellen?
Ik heb vernomen dat juist bij Subaru de kleppen elke 10.000km gesteld moeten worden, is dit alleen bij gasmotoren of ook bij de benzinevarianten?
Ik ben absoluut een a-technisch persoon en heb weinig tot zeer weinig verstand van motoren.
Zelf rijd ik met alle plezier een Saab 9-3 terwijl mijn oog steeds vaker valt op een Subaru Legacy/Outback, prachtige auto's .
 
Heeft Subaru maar één type motorblok? Welke motoren denk je aan?
Als de klepstoters hydraulisch zijn valt er niks te stellen.
Zo niet, dan wel. :)

Dat zou je op kunnen zoeken, de specificaties van zo'n motor. Maar dat kan ook wel eens lastig zijn.
En het maakt nogal uit hoe eenvoudig het is om de kleppen te stellen. Als het halve blok uit elkaar moet lijkt het me niet fijn.
Als je een moderne gasinstallatie neemt met smeersysteem voor de kleppen (flashlube e.d.) geldt voor het stellen min of meer hetzelfde als bij benzine.
 
/
Carkiller zei:
Elke 100.000 km, op gas geen idee.

100.000 km bedoel ik inderdaad.
Ik zie dat jij Impreza rijdt, dus jij moet er meer vanaf weten. :cool:
Is het kleppenstellen een grote klus bij Subaru of ligt dat ook aan type en bouwjaar?
Stel ik wil een Outback van 2000 of van 2010 bijvoorbeeld, zit daar verschil in? Moet het blok eruit of juist niet?
 
Terug
Bovenaan