Mzd22
Net ingestapt
Goedenavond allemaal,
Mijn Mazda 6 (2.0 CiTD 450.000km) lekt stuurbekrachtigingsolie in het stuurhuis, waarschijnlijk loopt de olie in de rechterhoes.
Nu loopt het reservoir langzaam leeg (ligt eraan hoeveel ik moet sturen op de route), eens in de 100km moet ik de vloeistof bijvullen om het weer tot boven minimum te krijgen. Mijn garage geeft aan dat hij adviseert om het hele stuurhuis te vervangen a 800-1000 euro, alleen vind ik dat een beetje veel geld voor een 14 jaar oude auto met deze kilometerstand. Ik heb gekeken naar alternatieven en kwam onder andere op Toralin stop leak voor 15 euro of Bar's voor 20 euro, een stuk goedkoper dan het vervangen van het hele stuurhuis, maar wellicht is goedkoop duurkoop hier. Een andere optie is het doorrijden met het probleem en af en toe de hydraulische olie bijvullen. De laatste optie is het vervangen van het stuurhuis door een gebruikt exemplaar, wat ook in de kosten kan schelen.
Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met het gebruik van de stoplek/stop leak oplossingen voor het stuurhuis. En hoe denken jullie over het gebruik van een 2e hands stuurhuis? Er is voor mijn model 1 exemplaar beschikbaar (2.0 diesel, 2005-2008) met 200.000km.
Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!
Mijn Mazda 6 (2.0 CiTD 450.000km) lekt stuurbekrachtigingsolie in het stuurhuis, waarschijnlijk loopt de olie in de rechterhoes.
Nu loopt het reservoir langzaam leeg (ligt eraan hoeveel ik moet sturen op de route), eens in de 100km moet ik de vloeistof bijvullen om het weer tot boven minimum te krijgen. Mijn garage geeft aan dat hij adviseert om het hele stuurhuis te vervangen a 800-1000 euro, alleen vind ik dat een beetje veel geld voor een 14 jaar oude auto met deze kilometerstand. Ik heb gekeken naar alternatieven en kwam onder andere op Toralin stop leak voor 15 euro of Bar's voor 20 euro, een stuk goedkoper dan het vervangen van het hele stuurhuis, maar wellicht is goedkoop duurkoop hier. Een andere optie is het doorrijden met het probleem en af en toe de hydraulische olie bijvullen. De laatste optie is het vervangen van het stuurhuis door een gebruikt exemplaar, wat ook in de kosten kan schelen.
Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met het gebruik van de stoplek/stop leak oplossingen voor het stuurhuis. En hoe denken jullie over het gebruik van een 2e hands stuurhuis? Er is voor mijn model 1 exemplaar beschikbaar (2.0 diesel, 2005-2008) met 200.000km.
Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!