Stuur staat scheef na plotselinge knal

Guest
Vorige week reed ik in een parkeergarage achteruit, en hoorde ik een enorme knal. Dacht iets geraakt te hebben, maar dus helemaal niets geraakt, vreemd! Niets kunnen vinden, behalve dat mijn stuur nu ca. 30 graden naar rechts staat. Auto rijdt verder prima.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan er misschien iets geknapt of versprongen zijn?
Het gaat om een Fiat Grande Punto uit 2009.

Dan rijdt hij helemaal niet prima, dan is er iets grondig mis in de stuurinrichting of in het onderstel. Heb je geen kennis, dan naar de garage.

Ik kan wel wat oorzaken bedenken, allemaal genoeg reden om met spoed een garage op te zoeken.

Stuur dat ineens na een knal 30graden scheef staat is duidelijk een probleem waar je niet mee door moet rijden!

naar de garage ermee. En niet teveel meer mee rijden.

Fuseekogel die los is geschoten is niet mee te rijden, je wiel gaat dan vooral ineens scheef staan dat kan levensgevaarlijke gevolgen hebben.
Ik veracht hier eerder een probleem met de stuurstangen, het stuurhuis en of stuurbekrachtiging.

Ik ben niet snel nerveus in een auto. Dit zou me wel nerveus maken. Zou niet eens naar een garage rijden, zou de ANWB laten komen en er ter plekke naar laten kijken.

Inderdaad, een stuur gaat niet zomaar 30 graden scheef staan.    Dan moet je al een stoeprand op hoge snelheid meepakken o.i.d.

Terug
Bovenaan