Stuur scheef VW Polo

N 7775621

Net ingestapt
Beste forumleden,

Ik zit met een vraag. Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een VW Polo uit 2013. Bij de auto staat het stuur iets scheef en dit stoort mij.

De auto is correct uitgelijnd en volgens de monteur kan hij verder niets aan het scheve stuur doen als de uitlijning klopt. Nu is mijn vraag waar kan het scheve stuur aan liggen? De monteur (kwikfit) kon mij hier ook geen goed antwoord op geven. Het kon aan de banden liggen en verder wist hij het volgens mij ook niet zo goed...

Zelf dacht ik dat je de stand van het stuur ook aan kunt passen tijdens het uitlijnen maar ik ben hier leek in dus kan het mis hebben...

Graag jullie gedachten hierover... Bedankt!

Yep, dat kan tijdens het uitlijnen.
Het stuur van onze auto stond ook scheef en na het uitlijnen was het opgelost.

Airbag losklikken, moer loshalen, stuur 1 slag van de spie verzetten, alles terug monteren

Het verschil is zo klein dat de stuursensor van de ESP niet in de war raakt.

Stuur dient in de middenstand gefixeerd te worden en daarna wordt de auto uitgelijnd. Als de waardes kloppen staat je stuur in het midden, de uitspoorwaardes zijn bepalend.
Bij een Kwikfit je auto laten uitlijnen is sowieso geen goed idee, een bandje vervangen gaat nog, daarna houd het wel op.

MLL zei:
Stuur dient in de middenstand gefixeerd te worden en daarna wordt de auto uitgelijnd. Als de waardes kloppen staat je stuur in het midden, de uitspoorwaardes zijn bepalend.
Bij een Kwikfit je auto laten uitlijnen is sowieso geen goed idee, een bandje vervangen gaat nog, daarna houd het wel op.

Dus als de waardes kloppen en het stuur toch nog scheef staat kan volgens jou eigenlijk niet? Want dat is het geval... Het is inderdaad maar een klein beetje, denk ongeveer een cm onderaan het stuur maar dat is genoeg om me er aan te storen.

N 7775621 zei:
MLL zei:

Dus als de waardes kloppen en het stuur toch nog scheef staat kan volgens jou eigenlijk niet? Want dat is het geval... Het is inderdaad maar een klein beetje, denk ongeveer een cm onderaan het stuur maar dat is genoeg om me er aan te storen.

Ze hebben het stuur niet eerst even recht gezet en/of niet goed gefixeerd voor het uitlijnen, zegt verder niets over het uitlijnen zelf.
Komt wel vaker voor, met name door het niet goed vast zetten van het stuur... waarschijnlijk heeft het stuur toch wat bewogen en is het stuurslot als fixatie gaan werken.
In ieder geval niet mee akkoord gaan, laat ze het maar netjes afleveren zoals het hoort.

Muddy Bandit zei:
N 7775621 zei:
MLL zei:

Ze hebben het stuur niet eerst even recht gezet en/of niet goed gefixeerd voor het uitlijnen, zegt verder niets over het uitlijnen zelf.
Komt wel vaker voor, met name door het niet goed vast zetten van het stuur... waarschijnlijk heeft het stuur toch wat bewogen en is het stuurslot als fixatie gaan werken.
In ieder geval niet mee akkoord gaan, laat ze het maar netjes afleveren zoals het hoort.

Bedankt voor jullie reactie's! Bij Kwikfit heb ik uiteindelijk niet hoeven betalen omdat ze er niks aan gedaan hebben. Ik zal nog eens contact opnemen met mijn eigen garage

Terug
Bovenaan