RandY81
Wegverkenner
Ik heb 3 jaar geleden mijn 2011 Citroen DS4 THP200 voorzien van een set (gebruikte) Koni FSD schokbrekers omdat de standaard exemplaren veel te stug zijn. Dit was in 1e instantie een gigantische verbetering t.o.v. de standaard.
Ook rijdt ik bewust niet de (veel mooiere) 19 inch wielen, maar 18 inch.(bandenmaat 235-45-18, michelin pilot sport 4) Kleiner gaat bijna niet ivm de 340mm remschijven die onder de auto zitten.
Hier een uitleg wat FSD inhoud:
https://group.koni.com/products/car/fsd
Echter ervaar ik nu een probleem met deze schokbrekers wat er langzaam ingeslopen is.
De auto begint stug te worden op de korte hobbels en slecht (klinker) wegdek. Het is bijna stuiteren.
Hard over drempels is daarentegen geen enkel probleem.
Voor de MTB heb ik een speciale fork deo zoals dit goedje heet. Dit goedje spuit je op de stang van de demper en trekt geen vuil aan maar smeert de vork afdichting. Dit ga ik komende week eens proberen.
Iemand hier ideeën over hoe je dit kun oplossen? Revisie is ook een uitdaging, aangezien bijna niemand het aandurft om deze complexe schokbrekers te reviseren
Ook rijdt ik bewust niet de (veel mooiere) 19 inch wielen, maar 18 inch.(bandenmaat 235-45-18, michelin pilot sport 4) Kleiner gaat bijna niet ivm de 340mm remschijven die onder de auto zitten.
Hier een uitleg wat FSD inhoud:
https://group.koni.com/products/car/fsd
Echter ervaar ik nu een probleem met deze schokbrekers wat er langzaam ingeslopen is.
De auto begint stug te worden op de korte hobbels en slecht (klinker) wegdek. Het is bijna stuiteren.
Hard over drempels is daarentegen geen enkel probleem.
Voor de MTB heb ik een speciale fork deo zoals dit goedje heet. Dit goedje spuit je op de stang van de demper en trekt geen vuil aan maar smeert de vork afdichting. Dit ga ik komende week eens proberen.
Iemand hier ideeën over hoe je dit kun oplossen? Revisie is ook een uitdaging, aangezien bijna niemand het aandurft om deze complexe schokbrekers te reviseren