• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Striping en andere bestickering

Roadracer

Administrator

Forumleiding
In de jaren '80 en '90 was het heel gewoon om met sportstrepen, pinlines en andere vormen van belijning of stickers je auto een sportiever of persoonlijker uitstraling te geven. Veel 'speciale modellen' van auto's werden op de markt gebracht met naast extra accessoires nog een herkenbare striping. Dat lijkt tegenwoordig niet of nauwelijks meer voor te komen, zeker niet/nauwelijks op nieuwe auto's, maar je ziet nog best wel aparte stickers en stripings op auto's die het straatbeeld toch een eigen kleur geven.
Bijvoorbeeld de eigenaar van deze Yaris, die de wonden van harde aanraking met toepasselijke decoratie heeft behandeld (dit is gelijk een redelijk vrije interpretatie van het thema):
pRxsipi.jpeg

Waar zijn ze? De sportstrepen, fijne (met de hand geschilderde?) pinstripes, vreemde, leuke of juist toepasselijke stickers op auto's als 'optische tuning'? Kom je ze tegen? Plaats ze dan hier!

Mn moeder had vroeger een Golf Madison. 1.3 met 4 bak. Die was te herkennen aan de striping. Zo had je meer vanuit de importeur van die "actiemodellen". Dat moest natuurlijk relatief simpel zijn want de auto's werden ter plekke bij de importeur "omgebouwd". Wat is er nou goedkoper en onderscheidender dan striping? Zo had je vroeger bij Ford de "bravo". Ook met striping, stickertje en "unieke" wieldoppen.

Je had ook Trim-Line (bestaat dat nog?) voor de betere decoratie. Naast natuurlijk wat je bij Halfords of zo op een rol kon halen...

Laatst bewerkt:
Vrienden van ons hadden een Ford Focus met blauwe strepen. Probleem was dat hij veel leek op een politieauto (die hadden toendertijd in België ook een blauwe streep). Gevolg: constant gestopt worden door de ordediensten en heel wat welles nietes discussies over of het wel wettelijk was of niet. (terwijl het Ford zelf was die het model officieel aanbood)

1366_2000.jpg

Ik heb net een nieuwe tweedehands auto gekocht en het lijkt mij heel leuk om hem te personaliseren. Racestrepen of bloemetjes zijn niks voor mij. Ik zou zo iets in het roze bijvoorbeeld grappig vinden - of iets anders wat meer creatiefs.
Misschien heeft hier wel iemand tips over hoe ik zo iets aan zou kunnen pakken? Hoeveel zou zo iets kosten? Ik heb een Daihatsu Sirion 2 gekocht.

Peugeot-GTI-Car-Wrap.JPG

Misschien heeft hier wel iemand tips over hoe ik zo iets aan zou kunnen pakken? Hoeveel zou zo iets kosten? Ik heb een Daihatsu Sirion 2 gekocht.
Ik denk dat het vooral verstandig is om niet gelijk voor de goedkoopste aanbieder te gaan, dat zie je vaak terug in de kwaliteit en het eindresultaat. Daarnaast is het ook goed om eerst reviews te lezen op Google.

Ik heb net een nieuwe tweedehands auto gekocht en het lijkt mij heel leuk om hem te personaliseren. Racestrepen of bloemetjes zijn niks voor mij. Ik zou zo iets in het roze bijvoorbeeld grappig vinden - of iets anders wat meer creatiefs.

Een hele auto van dat formaat zal zo'n €1500-2500 zijn zonder binnenkant deuren en andere bijzondere extra's.. Een halve auto 750? Maar misschien zijn het niet doen van deurgrepen en dat soort moeilijke punten weer korting waard.

Laatst bewerkt:
Hier in de buurt rijdt er een Ford rond in luipaardmotief.
Wat ik wil zeggen: met wrappen zijn de mogelijkheden oneindig...

Terug
Bovenaan