Steenslag ontdekt na aankoop

EWK

Net ingestapt
Hallo,

Wij hebben deze week een Renault Clio gekocht uit 2014.
De auto zag er goed uit maar na een goeie poetsbeurt kwamen we tot de ontdekking dat er op de moterkap vrij veel steenslag zit.

Wij zijn Allrisk verzekerd, maar kunnen wij dit bij de verzekering melden, of is dit te vroeg na de aankoop? Heeft iemand een tip of idee om dit uit de verzekering te krijgen?

Ik weet niet bij wat voor bedrijf en onder welke voorwaarden je de auto kocht, maar als je de volle mep bij een merkdealer of Bovag-bedrijf hebt betaald, gewoon even terug gaan indut te bespreken. Een normaal bedrijf begrijpt dat je niet in een paar dagen je neus vol steenslag rijdt. Maar zie ook in: je hebt een 5 jaar oude auto gekocht (km-stand noemde je helaas niet)!!

Mosterd na de maaltijd maar oh oh oh altijd bij aflevering elk detail van een auto controleren...

Wat de verzekering betreft kun je denkbik beter open kaart spelen én navragen wat de gevolgen voor je premie zijn. Of als je nu binnen een jaar nog een schade hebt bv... dan kan het nog wel eens zuur uitpakken en zou je kunnen overwegen zelf de spuitkosteb te dragen. Maar nogmaals, ik zou eerst even met de verkopende partij praten als daar mogelijkheden zijn.

Sorry hoor maar een 5 jaar oude auto heeft toch gewoon steenslag? Lakstift halen. Goed opvullen, wetsanden en polijsten lijkt me de betere optie.

Nico GTR zei:
Sorry hoor maar een 5 jaar oude auto heeft toch gewoon steenslag? Lakstift halen. Goed opvullen, wetsanden en polijsten lijkt me de betere optie.

Niet perse natuurlijk. Ik vind het qua verwachtingspatroon ook nogal uitmaken of TS een Clio heeft gekocht die als zijnde in nieuwstaat werd aangeboden (rechtstreeks afkomstig van een omaatje die hem alleen gebruikte om op zondag bier te kopen oid) of een Clio diesel die in die vijf jaar al twee ton en een heel leven achter de rug heeft gehad.

Bij een 5 jaar oude auto zul je altijd steenslag tegen komen. Als het je stoort laat de motorkap dan gewoon opnieuw spuiten. Misschien kent de verkoper een goed en voordelig adres.

Via de verzekering vind ik een heel slecht idee, immers het is normale gebruiksschade en zat er al.

Je wil dat mensen je gaan helpen met verzekeringsfraude?

Ook een beetje dom, want als je dit soort kleine schades met de verzekering afhandeld ben je uiteindelijk altijd duurder uit. Ze zijn natuurlijk ook niet gek.

Eigenlijk had je bij de aanschaf, een week geleden, toch zelf kritisch moeten kijken of heb ik dat verkeerd? Je hebt de auto zo geaccepteerd. Volgens mij wordt steenslag niet door de autoverzekering vergoed.

Als je dit bij je verzekering gaat neerleggen is het fraude, wat wil je overigens melden? Je zou moeten zeggen dat dit allemaal in 1x gekomen is. Dat gelooft natuurlijk niemand.
Ga even bij de verkoper langs en vraag of hij genegen is om het met korting te laten spuiten.
Je moet rekenen op een 250 à 300 euro om de kap te laten spuiten.

Wat noem je veel steenslag? 5 puntjes of 50 puntjes.
5 zou ik bijwerken met een stift, bij 50 de hele kap spuiten.

Wat heeft de verzekering te maken met bij aankoop reeds aanwezige steenslag? Als dat een probleem is, had je bij aankoop mee moeten nemen. Verder wat oa Haarr zegt en als het belazeren niet zo'n punt voor je is, het zelf betalenis onder de streep ook goedkoper dan via de verhoogde premie van een verzekeraar.

Was de auto zo vies toen je hem kocht? Immers je geeft aan deze nu een goede poetsbeurt gegeven te hebben. Ten eerste koop je niet een vieze auto, juist vanwege hetgeen je nu tegenaan loopt, ten tweede kijk je vóór de koop alles goed na.

Ik zie niet in waarom de verkoper je nu nog niet helpen. Wellicht was de prijs erop gebaseerd of ging hij ervan uit dat je het wel gezien had.

Gewoon even laten spuiten dat is het mooiste, je zult hieraan blijven ergeren.

Je hebt de auto toch bekeken dat je hem kocht? Ik lees hier ook dat misschien de verkoper coulant wil zijn. Waarom? Je hebt hem toch zelf in deze staat gekocht. Dan had je beter moeten kijken. Verzekeringsverhaal is al helemaal kansloos. Als het je stoort even laten spuiten. Kost de wereld ook niet.

michel1975 zei:
Je hebt de auto toch bekeken dat je hem kocht? Ik lees hier ook dat misschien de verkoper coulant wil zijn. Waarom? Je hebt hem toch zelf in deze staat gekocht. Dan had je beter moeten kijken. Verzekeringsverhaal is al helemaal kansloos. Als het je stoort even laten spuiten. Kost de wereld ook niet.

Ik bedoel ook niet dat de verkoper dat zou moeten doen, maar nee heb je.
(heel) misschien vindt de verkoper ook wel dat het erger is dan hij dacht en is ie genegen om tegen kostprijs de kap te spuiten?
Als je dit gaat vragen realiseer je dan wel goed dat je nergens recht op hebt. Iedere euro die de verkoper bijdraagt is dus coulance.

Steenslag heeft praktisch iedere auto die meer als een week op de weg is. Als het je stoort, dan gewoon de plekken met transparente steenslagfolie afplakken... Het is en blijft een gebruikte auto.

Terug
Bovenaan