Station lease auto rond 30.000 euro

A

Anoniem

Guest
Ik mag een lease auto uitzoeken voor het werk en heb geen idee wat ik moet kiezen. Ben totaal geen auto iemand en heb tot nu toe als eerste auto een kia picanto gehad, daarna een polo volkswagen en momenteel heb ik een tijdelijke huur renault captur van het werk. Die reden/rijden prima voor mij.

Informatie over mijzelf:
1 Ik rij, als we weer naar t kantoor gaan, 3x per week naar het werk wat ongeveer 45 minuten heen en 45 minuten terug is over de snelweg.
2 In het weekend ga ik regelmatig 1 uur heen en 1 uur terug met de auto naar t strand/gebieden waar ik kan hiken.
3 Ben regelmatig met vrienden weg waardoor een grote kofferbak nodig is. De auto wordt ook als familie auto gebruikt waardoor er in de nabije toekomst een kinderwagen in moet passen.

Wensen aan de auto:
1 Automaat
2 Achteruit rij camera
3 Kofferbak ruimte waar minimaal een kinderwagen + boodschappen + 2 grote rugzakken in past

Tot 30.000 heb ik geen extra kosten behalve de bijtelling en als ik erboven zit moet ik simpelweg de extra leasekosten als bruto salaris inleveren waardoor de 30.000 mijn preferentie is. als er iets moois boven de 30.000 is sta ik er ook voor open.

Ik was zelf aan een station aan het denken zoals de kia ceed alleen wegens een nieuwe motor zijn de prijzen daar nog niet van bekend. Verder heb ik een ford focus en de skoda octavia combi proefgereden die ook prima rijden alleen hier heb ik voor vergelijkbare opties een duurdere autos dan de kia uit 2020.

Ik weet niet goed waar ik op moet letten behalve of ik fijn in de auto zit, de auto mooi vind (zo goed als alle stations) en de prijs. Als andere autos ook genoeg kofferbak ruimte hebben in deze prijsklasse sta ik ook totaal open voor andere soort autos.

Amper aanbod binnen je budget.
Waarschijnlijk de schuld van de Automaat.

Even gekeken in Carbase en dan lijkt de Toyota Corolla me verreweg de beste optie.

De opties die je zelf noemt vallen allemaal al niet binnen het gewenste budget.

Toyota Corolla station?

Hyundai i30 recent gefacelift

Citroën c4, maar das meer een liftback, wel fijne automaat. De meeste fijne samen met de Toyota voor als je vaak in de file staat.

De Corolla en I30 zijn inderdaad goede opties met automaat, en onder de 30.000 euro.

De Renault Megane met 140 pk Mercedes Renault motor is ook nog een goede optie, en de nieuwe Skoda Octavia valt ook nog net binnen het budget.

Is een automaat een harde eise?
Je hebt namelijk best een mooi budget voor een C-segment auto, alleen maakt een automaat deze auto's best duur.
Als je een handgeschakelde versie overweegt kun je voor 30.000eu best leuk shoppen bij diverse merken waarbij er de nodige luxe op de auto zit :)

Voordat we allerlei leuke auto's gaan voorstellen: wat is je leasebudget en heb je volledige vrije keus qua merken en modellen? De aanschafprijs zegt vaak niets over het maandelijke leasebedrag. Ik heb pas de lijst bij ons weer eens gezien en een Focus van rond de 30k kost het bedrijf per maand ongeveer hetzelfde als een A-klasse van rond de 38k.

De corolla kan ik volgende week proefrijden. De i30 komt pas in januari bij mij dealer binnen dus daar moet ik nog even op wachten.

Ik heb geen maximale lease budget en mag alles kiezen.

Ik heb een maandelijkse mobiliteits budget van 850 euro. Als ik een auto vind die goedkoper is en waar de leaseprijs bijv 600 euro per maand is, kan ik de 250 euro gebruiken om de bijtelling te betalen. Als ik daarentegen een auto vind voor 1000 euro per maand, betaal ik de volledige bijtelling +150 euro bruto voor de extra maandelijkse leasekosten.

Een automaat is een wens, maar geen harde eis. Ik dacht zelf dat het handig was als ik 35.000 km per jaar op de snelweg zit. Als het mijn keuze in goede autos heel erg beperkt sta ik open voor een handgeschakelde.

Terug
Bovenaan