Startproblemen Ford Fiesta 1.6 Tdci 2013

Mardy

Net ingestapt
Hoi kenners,

Toen ik gistermorgen wou wegrijden voor mijn werk, wou de auto niet meer starten.
Toen heb ik de pechservice gebeld en die kregen de auto meteen weer aan de praat, nadat ze de stroomkabels hadden gekoppeld aan de accu.
Ben daarna direct doorgereden naar de garage om de accu na te laten kijken, maar de accucapaciteit stond nog bijna op zijn maximumcapaciteit.
Daarna nog even twintig kilometer wezen rijden om te ontdekken om te ontdekken of ik iets vreemds merkte aan de auto, maar alle opties (radio, CC, verlichting enz.) deden het gewoon.

Vanochtend wou ik wederom proberen de auto te starten, maar wederom kreeg ik de auto niet aan de praat.
Ditmaal had ik ook problemen met de vergrendeling en ontgrendeling van de portieren.

Ik heb daarom een vermoeden dat er een probleem aanwezig is die te maken heeft met het Keyless Go en Keyless Entry systeem van de auto.

Is mijn vermoeden juist of zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben.
En wat zou de garage volgens jullie moeten doen om dit probleem te verhelpen.

Gezien dat je (de garage) direct na een rit nog max. accucapaciteit meet vermoed ik dat je ergens een grote lekstroom hebt die de accu leeg trekt als de auto een tijdje stil staat.
Een interieurlampje in de kofferbak o.i.d. wat blijft branden, of misschien een andere stroomverbruiker ingeplugd die permanent stroom trekt?

Gaat je startmotor wel rond, of gebeurt er echt helemaal niets? Als je keyless go het probleem zou zijn, dan krijg je wel een melding dat je sleutel niet is gevonden. De eerst volgende keer voor het starten, de spanning van de accu even meten. Dan weet je of dat die leeg is, of niet.

Terug
Bovenaan