Startprobleem Renault Twingo (1998)

MJHH93

Net ingestapt
Hallo,

Sinds vrijdag heb ik problemen met het starten van mijn auto. Als ik de auto probeer te starten hoor ik een tikkend geluid vanuit de accu, de motor slaat niet aan. De lampjes op het dashboard branden wel, maar niet heel fel. Met startkabels start de auto maar zodra ik de verlichting aanzet dan slaat de motor af. Na het starten met de startkabels een stuk gereden en toen geprobeerd om de auto zelf te starten maar dit werkte helaas niet.

De verlichting en radio werken na een tijdje als ik de sleutel op het contact zet maar zodra ik de auto probeer te starten valt alles uit. Tijdens het laden met startkabels was zichtbaar op de multimeter dat de accu aan het laden was, zodra de verlichting aangezet wordt loopt het zichtbaar weer terug. Is het probleem op te lossen door er een nieuwe accu in te zetten?

Het klinkt alsof je dynamo kapot is..    Heb je de accu al eens helemaal opgeladen? Als alleen je dynamo kapot is zou hij moeten starten. Zoniet, dan is er meer aan de hand. Als alleen je accu slecht zou zijn, zou de motor naar mijn idee niet af moeten slaan nadat je de verlichting aan zet.

Verder geen problemen met de auto?

MJHH93 zei:
(..)

De verlichting en radio werken na een tijdje als ik de sleutel op het contact zet maar zodra ik de auto probeer te starten valt alles uit.

Klinkt als een 'dode' accu.

MJHH93 zei:
Tijdens het laden met startkabels was zichtbaar op de multimeter dat de accu aan het laden was, zodra de verlichting aangezet wordt loopt het zichtbaar weer terug.

Logisch, maar niet door jouw eigen dynamo denk ik. Vast door de motor die als 'starter' functioneerde middels de startkabels?

Als je direct verlichting aanzet nadat de accu plat is.. kan er nog te weinig stroom in zitten om e.e.a te laten werken.

1. Starten met startkabels, geen stroomverbruikers aanzetten.
2. Kabels eraf en rondje rijden. Zorg dat de 'buddy' auto in de buurt is.
3. Na een km of 5 even stoppen en multimeter erbij om te checken of Dynamo de accu oplaad.
3. Is dat niet het geval, heb je oorzaak te pakken.. Zorg dat je snel naar een garage komt.. want accu zal snel leeg raken..
4. Laadt de dynamo wel bij.. dan is je accu zeer waarschijnlijk de boosdoener. Rijdt naar een automaterialenzaak voor een nieuwe (of naar de garage als je het wil laten doen).

MJHH93 zei:
Is het probleem op te lossen door er een nieuwe accu in te zetten?

Is de voordeligste oplossing. Wel een beetje jammer als het de dynamo blijkt te zijn.. ;)

Accu heeft een tijd aan een lader gehangen, maakte geen verschil. Voor de rest geen problemen met de auto.

brand het accu lampje tijdens het rijden?? meestal betekent dat, de dynamo kapot is.

brand die niet zou ik de accu eens vervangen.

Terug
Bovenaan