Startmotor problemen Nissan Note 2010

thuban

Net ingestapt
Sinds 1,5 jaar in het bezit van een Nissan Note 1.4 uit 2010 benzine. Inmiddels 150.000 op de teller. Het is een fijne auto echter is er een terugkerend probleem namelijk defecte startmotor. Bij aanschaf kwam er een nieuwe in nadat er binnen een week een tikkend geluid ontstond. Na een jaar wederom, vooral na korte ritten en stops een nieuwe startmotor, na een maand weer dezelfde problemen, weer een nieuwe startmotor, ditmaal een originele Nissan startmotor, dat was het probleem aldus de Nissan dealer, nu een maand of vier later weer hetzelfde probleem, na korte ritten start hij niet. Na een half uur wachten start hij vaak weer spontaan, maar ja hij is onbetrouwbaar. Nu gaat hij weer naar de garage komende week maar op internet kan ik geen vergelijkbare problemen vinden. Ik begin te denken dat het niet aan de startmotor ligt maar dat dat slechts een symptoom is van iets onderliggends. Echter vertrouw ik op de kennis en kunde van de dealer garage. Ik hoop eigenlijk middels dit topic op herkenbaarheid bij Nissan rijders of andere merken. Tja en de twijfel ontstaat, moet hij weg of niet.

Lijkt een beetje op het probleem, dat ik gehad heb. 200km kunnen rijden, 5min. motor af en vervolgens niet meer dan een klik klik, als ik weer wilde starten. Na 10min. starte hij dan zomaar weer alsof er niets aan de hand was.
Uiteindelijk, bleek dat bij mij een slechte stekker verbinding te wezen, naar het start relais, waardoor deze niet goed opkwam en de startmotor niet inschakelde.

thuban zei:
Sinds 1,5 jaar in het bezit van een Nissan Note 1.4 uit 2010 benzine. Inmiddels 150.000 op de teller. Het is een fijne auto echter is er een terugkerend probleem namelijk defecte startmotor. Bij aanschaf kwam er een nieuwe in nadat er binnen een week een tikkend geluid ontstond. Na een jaar wederom, vooral na korte ritten en stops een nieuwe startmotor, na een maand weer dezelfde problemen, weer een nieuwe startmotor, ditmaal een originele Nissan startmotor, dat was het probleem aldus de Nissan dealer,
Wel een vreemd verhaal, een merkdealer die een ander merk startmotor gebruikt? Je hebt wel garantie op de reparatie en op de startmotor zelf natuurlijk! (feitelijk gezien kan je zelfs de oude startmotor weer terugvragen omdat het niets geholpen heeft.

thuban zei:
... Echter vertrouw ik op de kennis en kunde van de dealer garage. Ik hoop eigenlijk middels dit topic op herkenbaarheid bij Nissan rijders of andere merken. Tja en de twijfel ontstaat, moet hij weg of niet.

Nergens op vertrouwen. Er zijn heel veel heel goede monteurs, maar ook heel veel minder goede én helaas is het makkelijkste voor een garage om linea recta naar het vervangen van de (dure) hoofdrolspeler te gaan. Het beste voor de klant zou natuurlijk zijn: eerst eens een paar nieuwe kabeltjes en stekkertjes proberen voor een paar tientjes.

Bel gewoon eens rond naar wat andere garages al dan niet bekend met Nissan of Renault. Laat de Nissan dealer ook weten dat jij betaalt voor het oplossen van het probleem, niet om goede onderdelen lukraak te vervangen. Ik ben van mening dat een garage best eens een onderdeel ten onrechte kan vervangen, maar waarom testen ze het onderdeel dan niet eventjes als het eruit komt! Zeker als er niet overduidelijk iets aan te zien is of als het al de tweede keer is. Iets dat af en toe wel en niet werkt is al helemaal nader onderzoek waard.

Met de auto is helemaal niks mis, lekker mee blijven rijden. Helaas moet je gewoon wel even doorbijten omdat je probleem is lastiger te vinden is.
Ik denk hetzelfde als marcel21674: kabelbreuk, slechte stekker of relais.

Auto was weer bij dezelfde dealer garage als voorheen en dit keer is er een nieuwe accu in gezet. Wel vreemd als het probleem het zelfde was als de andere drie keren en toen was het de startmotor. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat het nu verholpen is, aangezien hij bij lang stilstaan of koude nachten geen problemen had met starten. Het zijn juist de korte stops met naar het lijkt te korte afkoeltijd, waar hij niet startte. Ik heb ze gewezen op allerlei mogelijke oorzaken, is hier genoemd en waar ik op had gegoogled, maar het enige dat ze konden vinden dit keer was een accu die aan vervanging toe was. Ik wacht het maar weer af, mocht het probleem terug komen dan meld ik dat hier weer in dit topic.

omdat het defect sporadisch optreedt zou ik een lampje laten monteren over de aansturing van de startmotorrelais, dan kan dat deel uitsluiten mocht het optreden.

Voelt je contsctslot raar of moet je die geforceerd draaien? Er was een reeks met vroegtijdig versleten contactblokjes voor de micra k12, maar weet niet zeker meer of dat ook voor de note geldt

Ik denk ook start relais stekker.

Heb dat ook vaker als die warm is dan met koude motor. Maar goed dat is een simpel anp'tje. Dus dat willen ze vast wel ff doen.

Massaverbinding startrelais.

Terug
Bovenaan