Startersauto €5000

Welke krijgt jullie voorkeur?

• Totaal aantal stemmers
    24
  • Opiniepeiling gesloten .

VDS99

Net ingestapt
Hoi allemaal

Ik ben een 19-jarige student en overweeg om binnenkort met de auto naar mijn lessen te gaan. Dit omdat ik met het OV véél te lang onderweg ben en omdat ik gewoon een pesthekel heb aan het Belgische OV). Ik zou 160km per dag moeten afleggen, waarvan 80% snelweg dus ben ik waarschijnlijk beter af met een diesel.

Mijn eisen:
- Diesel
- Niet ouder dan 2008
- Max 130 000 km
- Betrouwbaar
- Budget: €5 000, €6 000 is nog net bespreekbaar

Dingen die fijn zouden zijn maar geen must zijn:
- Cruise Control
- 6e versnelling
- Bluetooth
- USB-aansluiting
- Euro 5-normering (ik hoef niet per se in het centrum met lage emissiezone te komen maar zou fijn zijn als het wel kon)

Ik twijfel tussen volgende auto's:
- Ford Fiesta MK7
- Fiat Punto Evo 1.3 Multijet
- Peugeot 207 (maar geen sw of cabrio)
- Peugeot 206+
- Opel Corsa D (blijkbaar niet zo betrouwbaar?)
- Citroën C3 (2010 - 2016)
- Toyota Yaris (2011-2018) (valt wel erg krap binnen het budget)

Ik heb een poll voorzien omdat ik benieuwd ben welke auto bij 'het grote publiek' de meeste aanhangers heeft. Uiteraard sta ik ook open voor nieuwe suggesties!

6e versnelling zal niet lukken in die prijsklasse (maar ik kan me vergissen). USB etc denk ik ook, maar ik kan me (nogmaals) vergissen, ruim 10 jaar geleden in die klasse.
Je hebt best wat eisen voor dat budget, maar we zullen kijken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44482378

Inderdaad, dat zijn dingen die voor mijn geen must zijn maar wel gewoon fijn zouden zijn. Een vijfbak is op zich ook gewoon prima, de enige reden waarom een zesbak voor mij de voorkeur zou krijgen is het lagere verbruik op de snelweg.

Begrijp ik goed dat je in België woont? Daar liggen de prijzen vaak een stuk lager dan in Nederland.