Hoi allemaal
Ik ben een 19-jarige student en overweeg om binnenkort met de auto naar mijn lessen te gaan. Dit omdat ik met het OV véél te lang onderweg ben en omdat ik gewoon een pesthekel heb aan het Belgische OV). Ik zou 160km per dag moeten afleggen, waarvan 80% snelweg dus ben ik waarschijnlijk beter af met een diesel.
Mijn eisen:
- Diesel
- Niet ouder dan 2008
- Max 130 000 km
- Betrouwbaar
- Budget: €5 000, €6 000 is nog net bespreekbaar
Dingen die fijn zouden zijn maar geen must zijn:
- Cruise Control
- 6e versnelling
- Bluetooth
- USB-aansluiting
- Euro 5-normering (ik hoef niet per se in het centrum met lage emissiezone te komen maar zou fijn zijn als het wel kon)
Ik twijfel tussen volgende auto's:
- Ford Fiesta MK7
- Fiat Punto Evo 1.3 Multijet
- Peugeot 207 (maar geen sw of cabrio)
- Peugeot 206+
- Opel Corsa D (blijkbaar niet zo betrouwbaar?)
- Citroën C3 (2010 - 2016)
- Toyota Yaris (2011-2018) (valt wel erg krap binnen het budget)
Ik heb een poll voorzien omdat ik benieuwd ben welke auto bij 'het grote publiek' de meeste aanhangers heeft. Uiteraard sta ik ook open voor nieuwe suggesties!
Ik ben een 19-jarige student en overweeg om binnenkort met de auto naar mijn lessen te gaan. Dit omdat ik met het OV véél te lang onderweg ben en omdat ik gewoon een pesthekel heb aan het Belgische OV). Ik zou 160km per dag moeten afleggen, waarvan 80% snelweg dus ben ik waarschijnlijk beter af met een diesel.
Mijn eisen:
- Diesel
- Niet ouder dan 2008
- Max 130 000 km
- Betrouwbaar
- Budget: €5 000, €6 000 is nog net bespreekbaar
Dingen die fijn zouden zijn maar geen must zijn:
- Cruise Control
- 6e versnelling
- Bluetooth
- USB-aansluiting
- Euro 5-normering (ik hoef niet per se in het centrum met lage emissiezone te komen maar zou fijn zijn als het wel kon)
Ik twijfel tussen volgende auto's:
- Ford Fiesta MK7
- Fiat Punto Evo 1.3 Multijet
- Peugeot 207 (maar geen sw of cabrio)
- Peugeot 206+
- Opel Corsa D (blijkbaar niet zo betrouwbaar?)
- Citroën C3 (2010 - 2016)
- Toyota Yaris (2011-2018) (valt wel erg krap binnen het budget)
Ik heb een poll voorzien omdat ik benieuwd ben welke auto bij 'het grote publiek' de meeste aanhangers heeft. Uiteraard sta ik ook open voor nieuwe suggesties!