start niet

A

Anoniem

Guest
De Renault clio 2002 van mijn zoon start niet meer
De startonderbreker laten deactiveren en dat is gelukt en de auto starten weer normaal met beide sleutels...3 x en nu knippert het lampje weer
De krukas sensor is al vervangen . is er iemand weet wat het probleem nu kan zijn ?
Ik hoorde al iets over relais vervangen ..

Ik lees echt totaal random dingen, zonder echt een duidelijks te vertellen.

- Wat werkte niet aan de startonderbreker/waarom is deze gedeactiveerd?
- Wat lampje knippert bijvoorbeeld?
- Welke relay?

Waarschijnlijk is gewoon de startonderbreker weer actief geworden, anders moet er eerst een omleiding gemaakt zijn, in de bedrading,
Denk dat de sleutels geen signaal meer geven, heb je al zo,n kaart? Deze zijn hier gevoelig voor, vooral als de batarij leeg is,
Heb je echter nog een sleutel, dan met die even naar een dealer, en vragen of ie nog actief is, ze stoppen hem ergens in en zien dan of ie nog een signaal afgeeft,
Ja want meschien teveel gesmeten met sleutel, naast speaker gelegen, ja dan doet ie het niet meer,
Ja je simpel beginen hè, niet gelijk van het ergste uit gaan,
De kou zal hem ook natuurlijk geen goeds doen,

De startonderbreker is gedeactiveerd en gaf ook aan dat deze niet meer actief was en los staat van alles. Nadat deze was terug geplaatst werkte ook beide sleutels gewoon en hij starten.De reserve sleutel die stuk is deed het ook gewoon.Na 3 x starten begon het lampje op het dashboard te knipperen .De startmotor gaat gewoon maar de motor slaat niet aan.

De sleutel was opnieuw ingelezen en deed het ook weer 2 x daarna niet meer
Nadat de auto was uitgelezen bij Renault werd ons verteld dat de startonderbreker stuk was
Dat was de reden dat we de startonderbreker hebben laten deactiveren
Het lampje van de startonderbreker op het dashboard knippert weer
Onder de motorkap zitten 3 zwarte relais waarvan er een van de startmotor is en in ieder geval een van de brandstofpomp
Zou het kunnen zijn dat deze stuk zijn ? Ik lees heel veel over Renault en weinig positief over eletronische systemen en storingen bij het starten

Startonderbreker.

Lampje knippert, sleutel meestal stuk, signaal van de sleutel word niet door de UCH herkend en de ontsteking wordt niet vrijgegeven.

Lampje blijft branden dan is de sleutel door de UCH herkend en wordt het signaal doorgegeven maar komt de ontsteking door een ander probleem niet vrij.

Lampje gaat uit, startonderbreker gedeactiveerd, auto zal starten.

Vrij normaal probleem bij deze cliootjes.

Of de sleutel is stuk.
Of de transponderring bij het contactslot is stuk.
Of de UCH is stuk maar daar zitten meer fouten in de auto bij aangezien deze alles regelt.
Ook kan er een probleem in de kabelboom zijn. Dit zit meestal in de stekkerverbindingen bij de relais' of in de kabelboom die over de versnellingsbak naar de voorkant van de auto loopt.

Succes.

BDP sensor is pas foutief als de startblokkering eraf is en de motor op dat moment niet meer start. Dan gaat de motor helemaal niet meer rond.

Ik vermoed dat de startblokkering weer actief is. Je kunt beter het probleem oplossen met de tips die Nico hierboven heeft gegeven. Die heeft er zelf ervaring mee ;)

Terug
Bovenaan