Standaard Toyota Yaris radio vervangen

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een Yaris uit 2007 met een radio die er zo uit ziet:
GmeqfqQ.jpg

Nu zou ik graag een eigen radio erin willen zetten. Zo eentje als deze:
JVC KW-R920BT

Nu mijn vraag, hoe doe ik dit ooit? De huidige radio is natuurlijk helemaal in het interieur verwerkt en het zal vast niet zo simpel zijn als losschroeven en vervangen.

Bedankt!

Waarvoor al die moeite?
Zo te zien is de radio in 1 paneel verwerkt met de luchtroosters.
Zou eerst maar eens informeren bij de Jotota of er überhaupt wel een ander paneel leverbaar is wat het paneel van de luchtroosters vervangt en (niet onbelangrijk) wat de kosten zijn. Geloof niet dat ik er aan zou beginnen. Maar goed, het is jouw feestje.

Bedankt voor je reactie!
Deze radio ondersteund geen Bluetooth en je kan er ook geen USB op aansluiten. Aangezien ik elke dag meer dan een uur in de auto zit zou ik wel eens wat anders willen luisteren dan top 40 meuk :)

https://www.myxlshop.nl/j-s-mp3-fm-transmitter-voor-de-auto.html

Dit lijkt me een makkelijker en voordeliger oplossing.

mp3-fm-transmitter-voor-de-auto.jpg

Ja dat is inderdaad voordeliger. Maar zo'n ding is niet echt een goede oplossing. Ten eerste wil ik het liefst gewoon vanuit m'n mobiel streamen en ten tweede lees ik allemaal slechte ervaringen over die FM dingen (ruis etc.). Het hoeft niet per se low budget te zijn

Ouderwetsch cd'tjes branden?
Passen er 6 in zo te zien.

Als ik google mag geloven zou het mogelijk moeten zijn om er een dubbeldin paneel in te zetten waardoor je de radio kan plaatsen die je wilt hebben:

2007_toyota-yaris_center_panel.jpg

En ebay gaf me o.a. deze mogelijkheid:
https://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Yaris-2007-Car-Stereo-Double-Din-Silver-Fascia-Panel-Fitting-Kit-CT24TY22-/181800805794?hash=item2a542c25a2:g:confused:S4AAOSw-FZXj6Ap

Ik heb zelf de Toyota TNS510 navigatieunit, op zich best een fijn ding met USB, aux en Bluetooth (om te bellen) en volgens mij werd deze ook in Nederland in jouw generatie Yaris geleverd. Even navragen bij de dealer en je weet het zo.

$_1.JPG

https://www.carinterface.nl/toyota/yatour-usb-sd-ipod-iphone-aux-in-mp3-interface-voor-toyota-autoradios_ytm07-toy2

TO-34.jpg

https://www.schlauer-shop24.de/epages/61517841.sf/?Locale=de_DE&ObjectPath=/Shops/61517841/Products/TO-34&ViewAction=ViewProductViaPortal

Bedankt voor jullie meedenken!

@Pobresh @Carfanatic wow dat ziet er super uit! Ik ga dat even verder uitzoeken.

@Zadelsnuiver navigatie heb ik niet echt nodig. Ik doe dat soort dingen altijd al op m'n mobiel. Maar zou een optie kunnen zijn.

@Bossinkje dit is ook wel een toffe oplossing. Hoewel ik liever de hele radio vervang

Ik zou dan wel de originele radio en het originele frame bewaren voor als je de auto een keer gaat verkopen. Met de originele radio ziet het dashboard er dan toch net even wat strakker uit wat weer goed is voor de prijs :)

golfdiesel zei:
Ik zou dan wel de originele radio en het originele frame bewaren voor als je de auto een keer gaat verkopen. Met de originele radio ziet het dashboard er dan toch net even wat strakker uit wat weer goed is voor de prijs :)

Ik zou de koper gewoon de originele radio mee geven. Meestal vind men dat wel prettig. Kunnen ze zelf kiezen of ze origineel willen of de dubbel din oplossing. Beide is in principe een originele oplossing.

Hi,

Ik heb zo een vervanging gedaan.
Je kan het dashboard makkelijk openmaken, als je het in de juiste volgorde doet:

- Eerst de verticale dondergrijze zijkanten losmaken (beginnen aan de onderzijde deze naar u toetrekken, kant van de sigarettenaansteker)
- Koppel dan de fiche van de 4 knipperlichten aan de éne kant los, en aan de andere kant het informatielampje (airbag passagier) los.
- Dan de hoed losmaken: om hem los te maken, naar voor trekken rond de groene digitale display.
Hier moet je wel opletten De hoed zelf niet recht omhoogtrekken: er zitten nl nog haakjes onder. Eens de haakjes los zijn rond de digitale
display trek je de hoed schuin naar boven naar u toe. Hier kan enige kracht voor nodig zijn. Ik vond het het makkelijkste om er
een stevige ruk aan te geven, dan kwam ie in een één keer los

- Het moeilijkste is dan achter de rug: de radio zit met vier schroeven vast. Je trekt deze er zo uit. De ventilatieschacht kan je nadien
losmaken van de radio.

O goed om te horen! Dankjewel ik ga je instructies opvolgen.
Voor welke radio heb jij hem vervangen? En heb je ook zo'n kit van Ebay gebruikt?

Ikzelf heb een Witson.
Op zich werkt deze goed. Maar standaard heeft deze een zeer groot probleem bij het radiogedeelte.
Ze hebben een fout gemaakt bij het kiezen van een hoogdoorlaatcondensator.
Ik heb deze fout wel aan hun doorgegeven. Met de soldeerbout/heteluchtstation heb ik de foute component vervangen, en nu is ie Ok.
De ledjes waren orange, deze heb ik dan ook vervangen door groene ledjes (past beter bij de rest van het dashboard)

Ik weet niet echter of ik 'm zo in originele toestand zou aanraden.
Ze doen bijna alles juist in China alleen op zo een paar stomme details laten ze zich vangen.

Maar kijk gerust eens op hun site voor inspiratie.

het is wel te doen kijk maar op google kan je zien hoe je het moet doen .. ik ga er ook een andere radio inzetten

hallo ik heb een paar keer gekeken naar een film van de radio maar het valt wel mee om er een andere radio in te zetten .
ik denk nog geen uur werk als alle kabels passen kijk maar eens op google mvg

Ik verwacht dat het na ruim 3 jaar wel gelukt is om de radio in te bouwen, wellicht is de auto zelfs al verkocht.
Beetje zinloos om te reageren na zo'n tijd.

Terug
Bovenaan