sportieve occasion gezocht 5000 EURO

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag

Vanwege het wisselen van werkgever lever ik mijn lease auto in en wil ik een prive auto aanschaffen.
Woon-werk verkeer is 80km per dag. Verwachting is dat zolang corona nog aanwezig is er 2/3 dagen per week thuis gewerkt wordt.

Ik ben opzoek naar een leuke hatchback met sportieve tint. Budget is maximaal 5000 euro
Minimale eisen zijn
- airco
- cruise control
- 4/5 deurs
- fijne stoelen. Ik verwacht zo'n 20.000km te gaan maken per jaar.
- max 140.000km geen harde eis. Een goed sluitend onderhoudshistorie is belangrijker dan een paar duizend km meer

Zelf al gevonden:
- Fiat (grande) Punto 1.4T
- Renault Clio 1.6
- Alfa Romeo 147
- Peugeot 308
 
BarryBobslee zei:
Goedemiddag

Vanwege het wisselen van werkgever lever ik mijn lease auto in en wil ik een prive auto aanschaffen.
Woon-werk verkeer is 80km per dag. Verwachting is dat zolang corona nog aanwezig is er 2/3 dagen per week thuis gewerkt wordt.

Ik ben opzoek naar een leuke hatchback met sportieve tint. Budget is maximaal 5000 euro
Minimale eisen zijn
- airco
- cruise control
- 4/5 deurs
- fijne stoelen. Ik verwacht zo'n 20.000km te gaan maken per jaar.
- max 140.000km geen harde eis. Een goed sluitend onderhoudshistorie is belangrijker dan een paar duizend km meer

Zelf al gevonden:
- Fiat (grande) Punto 1.4T
- Renault Clio 1.6
- Alfa Romeo 147
- Peugeot 308

Eigenlijk een prima lijstje, op de 308 1 na, is zeker niet sportief en vrij zwaar, dat zou niet mijn keus zijn. Dan kun je denk ik beter een Ford Fiesta kiezen.
 
Honda Civic 1.8 is ook wel een leuke auto. Je moet wel van het uiterlijk en interieur houden.
 
De 147 is wel een redelijk oude auto al, maar rijdt wel echt een klasse beter dan de overige in het rijtje mits goed onderhouden. Let er op dat de distributieriem recentelijk nog is vervangen want die moet om de 60.000 km of 3 jaar dacht ik, nu ze al wat ouder worden is de kans groot dat dit soort dure klusjes wat uitgesteld worden. Er gaan ook 8 bougies in, setje kost zo'n 100 Euro maar gaan wel 100 dkm mee. Verder is het onderstel (vooral draagarmen, homokineten, stabilisatorstangen etc.) vaak ook aan vervanging toe als er redelijk sportief mee is gereden. Selespeed beter vermijden en voor onderhoud een goede specialist opzoeken die weet wat 'ie doet.
 
Bij de Alfa 147 ook letten op roest. Roest is een groot probleem bij de 156, 147 en GT. Hele gaten die in de bodem vallen zijn geen uitzondering (geen grap).

Verder een geweldige auto natuurlijk, maar in dat geval zou ik ook gaan kijken voor een BMW 3-serie van de E46 generatie. Een Ford Fiësta of Ford Focus zou ik vanwege de goede rij-eigenschappen ook zeker aan het rijtje toevoegen.
 
Terug
Bovenaan