sportieve en snelle beginners auto gezocht

A

Anoniem

Guest
Ik ben sinds kort opzoek naar mijn eerste auto voor ongeveer een budget van €7000. Het lijkt me erg leuk om een sportieve auto te hebben met lekker wat pk's onder de motorkap. zat zelf al te kijken naar seat cupra's maar heb daar slechte verhalen over gehoord, helemaal voor degene binnen mijn budget.
Ben niet van plan om bijzonder veel kilometers te maken, alleen woon-werk verkeer en af en toe plezier rijden.
Heeft iemand wat leuke suggesties voor mij?

Wat dacht je van een Suzuki Swift 1.6 Sport
Lekker giftig karretje (126 pk op net 1000 kg), nog best zuinig en redelijk voordelig te rijden
Ook wat beter te verzekeren dan de Cupra / RS / GTI - brigade

2010 Suzuki Swift 1.6 Sport - 90k - EUR 6.450,-

suzuki-swift-1-6-sport-ecc-navigatie-keyless-go.jpg

suzuki-swift-1-6-sport-ecc-navigatie-keyless-go.jpg

Leuke auto om als beginnend bestuurder wat ervaring op te doen, voordat je aan het echt snelle werk begint

Succes met je zoektocht!

Hoeveel ben je bereid te besteden aan onderhoud en reparaties?
Het soort auto dat jij zoekt met dat budget staat namelijk wel garant voor hoge maandelijkse kosten.

De eerste waar ik aan denk zijn de Alfa Romeo Mito, in de uitvoeringen vanaf 120pk en de Ford Fiesta (ST) en de al genoemde Swift.
Wat ouder, daardoor ook wat prettiger geprijsd Fiat Grande Punto Sport T-Jet.

JM GP zei:
De eerste waar ik aan denk zijn de Alfa Romeo Mito, in de uitvoeringen vanaf 120pk en de Ford Fiesta (ST) en de al genoemde Swift.
Dit vind ik ook bijzonder leuke en goede keuzes, of kijk eens naar een Renault Twingo RS.

ak2, is je laatste alinea algemeen bedoeld of gericht aan TS? Ik lees alleen maar dat er gezocht wordt naar een eerste auto met daarbij wat wensen, ik zie nergens iets over leeftijd of ervaring staan.

Walther 7834505 zei:
Ik ben sinds kort opzoek naar mijn eerste auto voor ongeveer een budget van €7000. Het lijkt me erg leuk om een sportieve auto te hebben met lekker wat pk's onder de motorkap. zat zelf al te kijken naar seat cupra's maar heb daar slechte verhalen over gehoord, helemaal voor degene binnen mijn budget.
Ben niet van plan om bijzonder veel kilometers te maken, alleen woon-werk verkeer en af en toe plezier rijden.

Als het in het zelfde segment als de Leon moet , zal ik naar de megane 3e generatie kijken met de 1.4 turbo.

als het perse een Seat moet zijn , dan is de Exeo wel een leuke auto de 1.6 is betrouwbaar maar houdt niet over en de 1.8 twintig klepper moet je met een lampje zoeken, de rest van de benzine motoren met een grote boog omheen.

ik heb even tot 8.000 euro geselecteerd, zodat die net boven de 7.000 ook mee pakt megane https://www.gaspedaal.nl/renault/megane/hatchback?pmax=8000&cmin=1400&cmax=1400&vmin=90&srt=bj-d

Exeo 1.8 twintig klepper https://www.gaspedaal.nl/seat/exeo/benzine?bmax=2009&vmin=100&vmax=120&srt=bj-a

Guus Leferink zei:
Wat dacht je van een Suzuki Swift 1.6 Sport
Lekker giftig karretje (126 pk op net 1000 kg), nog best zuinig en redelijk voordelig te rijden
Ook wat beter te verzekeren dan de Cupra / RS / GTI - brigade

2010 Suzuki Swift 1.6 Sport - 90k - EUR 6.450,-

Leuke auto om als beginnend bestuurder wat ervaring op te doen, voordat je aan het echt snelle werk begint

Succes met je zoektocht!

Dankjewel voor deze goeie tip, dit voldoet helemaal aan mn wensen!

Jay DoubleYou zei:
Walther 7834505 zei:

Ik gun het je van harte, maar heb je ook al gekeken naar wat de verzekering kost?

Ja ik weet dat de maandelijkse kosten wel hoog zullen zijn op zulke autos, ben daarom gewoon beetje aan het inventariseren wat mn opties zijn

JM GP zei:

Oke top dankjewel, ga ik ook even op zoeken!

Auto encyclopedie zei:
Walther 7834505 zei:

Als het in het zelfde segment als de Leon moet , zal ik naar de megane 3e generatie kijken met de 1.4 turbo.

als het perse een Seat moet zijn , dan is de Exeo wel een leuke auto de 1.6 is betrouwbaar maar houdt niet over en de 1.8 twintig klepper moet je met een lampje zoeken, de rest van de benzine motoren met een grote boog omheen.

ik heb even tot 8.000 euro geselecteerd, zodat die net boven de 7.000 ook mee pakt megane https://www.gaspedaal.nl/renault/megane/hatchback?pmax=8000&cmin=1400&cmax=1400&vmin=90&srt=bj-d

Exeo 1.8 twintig klepper https://www.gaspedaal.nl/seat/exeo/benzine?bmax=2009&vmin=100&vmax=120&srt=bj-a

Dankje voor de tip, hoeft niet persee een seat te zijn hoor

De eerste Seat Leon 1.8T met 180pk is vlot zat.
Mijn eerlijke advies; er staat beginnersauto dus ga er ook even vanuit dat je dan een beginnend bestuurder bent. Geef nu niet direct je budget uit aan een dure auto maar koop voor niet al te veel geld zo'n Leon 1.8T. Rijd daar lekker een half jaartje/jaartje mee rond en kijk dan naar iets duurder. Combinatie veel vermogen beginnend bestuurder leidt vaak tot (kleine) ongelukjes. Je zoekt een auto met veel vermogen en je zal het vermogen aanspreken ook. Het voordeel is dat je dan ook direct weet wat alle bijkomende kosten zijn. Onderhoud, brandstof, verzekering, allemaal zaken die best wat kosten.

Wil je toch direct wat meer uitgeven zou ik voor bovenstaande suzuki gaan. Leuk ding, betrouwbaar naar mijn weten en in alle lasten een stukje milder geprijsd. Zelf was ik met dat Budget voor een Seat Leon 2.8VR6 Cupra4 gegaan. Die auto is echter niet goedkoop om te rijden, wel erg fijn met z'n haldex 4wd en de sound is ontzettend lekker.

APT zei:
De eerste Seat Leon 1.8T met 180pk is vlot zat.
Mijn eerlijke advies; er staat beginnersauto dus ga er ook even vanuit dat je dan een beginnend bestuurder bent. Geef nu niet direct je budget uit aan een dure auto maar koop voor niet al te veel geld zo'n Leon 1.8T. Rijd daar lekker een half jaartje/jaartje mee rond en kijk dan naar iets duurder. Combinatie veel vermogen beginnend bestuurder leidt vaak tot (kleine) ongelukjes. Je zoekt een auto met veel vermogen en je zal het vermogen aanspreken ook. Het voordeel is dat je dan ook direct weet wat alle bijkomende kosten zijn. Onderhoud, brandstof, verzekering, allemaal zaken die best wat kosten.

Wil je toch direct wat meer uitgeven zou ik voor bovenstaande suzuki gaan. Leuk ding, betrouwbaar naar mijn weten en in alle lasten een stukje milder geprijsd. Zelf was ik met dat Budget voor een Seat Leon 2.8VR6 Cupra4 gegaan. Die auto is echter niet goedkoop om te rijden, wel erg fijn met z'n haldex 4wd en de sound is ontzettend lekker.

Heb 5 jaar een Leon 20VT gehad en dat was een heerlijk vlotte auto. Inmiddels is het vinden van een net exemplaar met niet gigantisch veel kilometers zo ongeveer onmogelijk.

Ik vind de Swift Sport die als eerste wordt genoemd wel een hele goede optie. Wolf in schaapskleren. 126pk klinkt niet veel, maar 1000kg is ook erg licht en dat maakt het een vlot bommetje op wielen. Auto is al voorzien van een sportonderstel, dat komt het sturen weer ten goede.
Doordat het een wolf in schaapskleren is, is het waarschijnlijk ook gunstig te verzekeren als beginner. Door het gewicht is de MRB ook goed te behappen. Verbruik zal ook prima zijn. Onderhoud zou ik ook niet hele gekke dingen voor verwachten, is toch een Japanner.

En tot slot, hij ziet er ook nog prima uit (y)

eerst een goedkoop autootje zoeken. tot 1000 euro. eerst rijervaring op doen.
dat je later als keus dan als tweede auto , hier boven u hebt omschreven. budget van €7000 . duurdere auto kan later altijd nog.
aller eerste auto kan je geluk hebben , dat je geen schade rijdt als een deuk er in komt of een paaltje raakt bij in parkeren of schade rijdt. dan is het minder erg. veel duurdere auto hebt gekocht. je moet eerst rijervaring op doen. neem eerst een rustige motor 1.4 of 1.6 motor. een snellere motor kan altijd nog. je moet eerst rustig beginnen.
als je meer rijervaring hebt opgebouwd. eerste auto tot onder de 1000 kg. dat scheelt in de wegenbelasting. 1.4 motor scheelt ook minder in de verzekering.
ik heb ook als eerste auto een lichtere motor genomen. dan een bekend merk nemen. die betrouwbaar is.

Terug
Bovenaan