Sportieve eerste auto gezocht <10.000€

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,
Ik ben op zoek naar een sportieve 1e auto. Zowel de looks als een beetje vermogen.

Ik heb voor nu een seat ibiza bocanegra op het oog en vind het ook een erg mooie auto.

Alleen lees ik dat er vanaf 100.000 km erg veel problemen kunnen onstaan met deze blokken. Ik weet wel wat ik mooi vind alleen heb motorisch en technisch een stuk minder verstand van auto's ;)

Ik hoor graag of jullie suggesties en tips hebben! Alvast bedankt!

Sportief is iets subjectiefs. De ene vind een golfje heel sportief terwijl de ander het de grootste burgerbak vind en heel saaie opa auto. De een moet minimaal 200PK hebben om sportief te zijn de ander vind 100 PK ook al lekker vlot. Voor de 1 moet het een achterwiel aangedreven auto zijn met 50:50 gewichtsverdeling als ultieme sportieve auto en lekker onderstel terwijl een ander bij sportief eigenlijk gewoon zo snel mogelijk naar de 100 wil en hoe het stuurt wat minder belangrijk vind. en zo heeft iedereen een andere definitie en zul je hier ook de meest uiteenlopende antwoorden krijgen.

Zo'n 1.4 TSI 180PK (daar gaat het om denk ik?) is gewoon slecht. In alle opzichten. zo slecht dat VW voortijdig gestopt is met dit blok o.a. in de polo GTI. Is die later niet als 1.8 TSI geleverd zoals VW dat met de polo ook heeft gedaan als vervanging, die schijnen aanzienlijk beter te zijn?

probeer dan iets van een Clio RS te vinden of zo, zal wel lastig worden met jou budget. Veel betrouwbaarder, stuurt beter, meer vermogen, praktischer ook nog zover dat belangrijk is. Niet voor niets zie je de Clio's RS'en veel op de nurburgring (en deze cupra's, of skoda fabia RS'en welke het zelfde zijn maar weinig)

Hou je er ook rekening mee dat je hem moet verzekeren, geen idee hou oud je bent maar jonge bestuurders betalen voor een gewone auto al gigantisch veel, laat staan voor een sportieve auto.

Zoals eerder aangegeven is sportief subjectief maar als ik een simpele redenatie er op nahoud van coupé met meer dan zo'n 180pk dan zouden de volgende auto's daar wel aan voldoen:
Audi TT, Alfa Romeo GT, BMW E92, Mazda RX-8 en Peugeot RCZ. Allemaal auto's met gekende problemen, zeker zo'n RCZ zou ver bij vandaan blijven.

Toevallig heb ik ze ook allemaal gereden en zo'n RX-8 is qua sportiviteit echt een klasse apart. De wegligging, motor en versnellingsbak zijn fenomenaal en maken het rijden tot een feest. Daarbij vond ik dat het ook nog behoorlijk comfortabel bleef en de ruimte aan boord viel me niets tegen. Qua onderhoud en betrouwbaarheid is het natuurlijk niet briljant maar de keerzijde is dat je van te voren heel goed kan inschatten wanneer bepaalde werkzaamheden er aan komen. Voordeel is wel dat je voor €5500 best een nette kan kopen en daardoor best wat in de zak houdt voor werkzaamheden.

Laatst bewerkt:
Hey allemaal,
Ik ben op zoek naar een sportieve 1e auto. Zowel de looks als een beetje vermogen.

Ik heb voor nu een seat ibiza bocanegra op het oog en vind het ook een erg mooie auto.

Alleen lees ik dat er vanaf 100.000 km erg veel problemen kunnen onstaan met deze blokken. Ik weet wel wat ik mooi vind alleen heb motorisch en technisch een stuk minder verstand van auto's ;)

Ik hoor graag of jullie suggesties en tips hebben! Alvast bedankt!
De 1.4 TSI 180 pk die Seat, VW en Skoda gebruiken is een onbetrouwbare motor, en zou ik afraden.

Wat ik zelf leuke, betrouwbare niet al te dure sportieve auto's vind zijn bijvoorbeeld de Fiat Grande Punto T Jet met 120 pk of de Abarth, de Renault Twingo RS, en de Ford Fiesta ST.
De al genoemde Renault clio RS is ook een leuke optie, een stuk goedkoper is de Clio met 1.6 motor. De Alfa Mito gebruikt de zelfde goede Fiat motoren, en is ook zeker te overwegen.

Ben je berijdt om veel benzine te betalen? Wegenbelasting? En veel geld kwijt te zijn aan banden?
De Nissan 350z met 280pk, heb hem 8 jaar gehad. Heerlijke auto.
Enige wat stuk is gegaan is een bobine van 115 euro. (Zitten 6 op, elke cilinder 1.) Deed hem weg bij 206.000 km en verbruikte geen drupje olie uit 2004

Terug
Bovenaan