Sportieve daily 6000 euro

Drp 64

Net ingestapt
Beste forumleden,

Ik ben op dit moment in het bezit van een bmw 318i e46 uit 2003 en omdat deze bijna tegen de 4 ton aan zit en hij niet echt betrouwbaar meer aanvoelt voor lange ritten ben ik op zoek naar wat anders.
Mijn budget is 6000 euro en het moet een beetje een sportieve auto zijn maar ruim genoeg om mee op vakantie te kunnen.
Eisen:
sportief
airco
cruise control
5 zitter
ruime auto (ben bijna 2 meter)
Moet er mee op vakantie kunnen zonder stress dus moet ook betrouwbaar zijn
stoelverwarming zou fijn zijn maar geen must
verbruik en onderhoudskosten maken me vrij weinig uit aangezien ik op dit moment maar max 15k rij per jaar. als het maar betaalbaar is.
Handgeschakeld
benzine of LPG

Waar ik zelf al naar gekeken heb:
bmw 120i
bmw 320/325i
volvo S60
vw golf 5 gti (niet echt een groot fan van de VAG)
mercedes C-klasse

wat zou jullie advies zijn? en als ik wat vergeten ben te vermelden laat het even weten!

Mazda 6

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146509813/Android?s=5-5-0-0-1-4&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

haarr zei:
Mazda 6

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146509813/Android?s=5-5-0-0-1-4&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Vind ik een leuke auto maar ik ben alleen zonder kinderen etc dus dan vind ik hem toch een beetje 'saai' maar het zou een geweldige auto zijn voor over misschien een aantal jaar. Ik zoek ook wel iets wat echt leuk is om in te rijden en als het dan wat duurder is in onderhoud en verbruik etc maakt me dat ook niet zoveel uit.
ik voel me nu nog iets te jong voor zo'n auto. (ben 22)

Zoiets?:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-308-1-6-thp-gti-200pk-clima-half-leer-18-inch-pd-benzine-wit-40449405-3913-4cd3-b1ba-eef4dfcf1f15?cldtidx=2&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=727026559

Ja naar zoiets ben ik inderdaad op zoek! ik ga sowieso eerst een 'lijstje' maken met auto's die ik interessant vind en er meerdere proefrijden (ben niet zo van overhaaste beslissingen) maar deze vind ik zeker interessant

Paar voorbeeldjes

opel-vectra-gts-2-2-16v-sport-2-2-16v-sport.jpg

Vectra GTS

renault-megane-2-0-16v-t-gt-2-0-16v-t-gt.jpg

Megane Hatchback 2.0

308 heeft een thp uit 2011 , zou ik dus laten staan , of een sluitend boekje met onderhouds historie moeten hebben .

Je bent alleen en wilt plezier , zoek een fiesta st ofzo , ga je veel plezier aan beleven , Zoiets

Die Megane is dik zeg voor die centen, lijkt me een vrij uniek ding voor die prijs.
Heb echt helemaal niks met Renault maar deze is leuk. (y)

@308 1.6 THP Ik zou de gok niet wagen denk ik, niet voor niets dat deze voor een appel en een ei te koop staan, probeer maar eens een concurrent uit die tijd voor ongeveer datzelfde budget te vinden, gaat je echt niet lukken en dat is niet voor niets.

Met een budget van € 6.000 kun je denk ik beter kijken naar een Fiat Bravo, Lancia Delta of Renault Megane 3 1.4 Tce kijken, die ook als leuke coupé is geleverd. Dit zijn prima auto's en niet duur. Let bij de Fiat en Lancia wel op de versnellingsbak. Om met dit budget een oude Golf. BMW of Mercedes te kopen is toch wel een risico.

ak2 zei:
Met een budget van € 6.000 kun je denk ik beter kijken naar een Fiat Bravo, Lancia Delta of Renault Megane 3 1.4 Tce kijken, die ook als leuke coupé is geleverd. Dit zijn prima auto's en niet duur. Let bij de Fiat en Lancia wel op de versnellingsbak. Om met dit budget een oude Golf. BMW of Mercedes te kopen is toch wel een risico.

tja de enige auto die ik ooit gehad heb is mijn huidige bmw 318i e46 en heb er nog nooit wat mee gehad in de ruim 120.000km die ik ermee gereden heb dus daarom begint het toch een beetje te kriebelen om een 120i of 320/325i te nemen of misschien zelfs een andere 318i. maar ik snap wel wat je bedoeld als ze slecht onderhoud hebben gehad of veel achterstallig onderhoud hebben ben je wel een beetje de sjaak. maar ik geef liever wat meer geld uit aan een auto waar ik ook echt plezier aan heb met het rijden, doe ik liever dat dan dat ik in een hele saaie auto ga rijden. maar ik ga de suggesties zeker meenemen en ga er even rustig naar kijken.

Als jij bijna 2 meter bent is een 1 serie geen ruime auto en eigenlijk niet echt een 5 persoons auto.

Is dit iets voor je?
Alfa

Arjee zei:
Als jij bijna 2 meter bent is een 1 serie geen ruime auto en eigenlijk niet echt een 5 persoons auto.

Is dit iets voor je?
Alfa

Had ik inderdaad ook al naar gekeken alleen dacht dat hij niet echt binnen mijn budget viel. ben toch stiekem ook wel een alfa fan. maar ik ga pas daadwerkelijk kijken in oktober ben voor nu alleen nog aan het oriënteren naar de opties. tegen die tijd kan ik mijn budget ook ietsjes oprekken dus als er tegen die tijd voor dat geld een mooie giulietta te koop staat ga ik er zeker naar kijken!

Terug
Bovenaan