Sparen in plaats van tanken

Den Den

Net ingestapt
Auto week heeft een artikel wat incorrect is.

Onder het lijstje wat ze op de voorpagina zetten en het is zo niet correct.

Waar is de Tesla silver wall connection 510 euro ex BTW en installatie dan moeten de meeste huizen nog aangepast worden kwa stroomvoorziening en al met al komt dat uit op 2500 euro.

Dan komt er nog bij het tanken wat je moet doen op een fastnet station 34 min tanken kost 16 euro want je kan niet altijd maar eindeloos tanken thuis en soms moet je gewoon bij fast net tanken wat toch snel 6 keer per maand gebeurt.

Een Tesla of iedere andere auto van dit product is mooi maar laten we niet steeds over 0 uitstoot (Nissan Leaf) praten want jullie stroom komt ergens vandaan en niet door het zogenaamde groene stroom jullie stroom wordt gewoon grijs opgewekt en verkocht als groen, als we echt eens onderzoek doen hoeveel uitstoot er is om een 90 KW op te laden dan zal er heel weinig verschil zijn, maar we gaan weer verder met de feiten :)

NIEUWE MONDEO HYBRIDE Titanium HEV
Fiscale waarde € 34.130
Onvermijdbare kosten rijklaarmaken € 1.060
Opties € 1.850
X-Pack € 950
Achteruitrijcamera + Adaptieve Cruise Control € 900
Consumenten(advies)prijs € 37.040
Upgrade Bonus € 3.000
Actieprijs € 34.040

Tesla 3
Aanschafprijs
€ 55.218
Inclusief btw van ca. € 9.583
Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980
Inclusief verwijderingsbijdrage van € 37,50

Dit laat autoweek zien.
Tesla VS Ford Hybride

Aanschafprijs € 48.820 € 42.550
Afschrijving € 5.100 € 6.398
Brandstof € 750* € 1.957
Motorrijtuigenbelasting - € 724
Verzekering € 1.122 € 986
Onderhoud € 865 € 1.077
Rentekosten € 668 € 579
Per maand € 708,75 € 976,75
Totaal per jaar € 8.505 € 11.722

Autoweek ik snap dat Tesla dik betaald voor dit artikel maar laten we geen fake nieuws verspreiden.

Het blijft op willekeurig welke website altijd even opletten of ja naar ADVERTORIAL zit te kijken :D

Engineer2 zei:
Het blijft op willekeurig welke website altijd even opletten of ja naar ADVERTORIAL zit te kijken :D

Inderdaad :LOL:

En niet alleen de advertorial is verkeerd ook Den Den is dat:
- betaalt schrijf je met een T achteraan
- met een Tesla moet je helemaal niet van FastNet gebruik maken, maar tank je aan de tesla Superchargers: voor de Model 3 waarschijnlijk aan de in de advertentie vermelde prijs, met een S of X zelfs gratis

Bovendien hebben we weer met iemand te maken die maar uit zijn nek kletst:
Een Tesla of iedere andere auto van dit product is mooi maar laten we niet steeds over 0 uitstoot (Nissan Leaf) praten want jullie stroom komt ergens vandaan en niet door het zogenaamde groene stroom jullie stroom wordt gewoon grijs opgewekt en verkocht als groen, als we echt eens onderzoek doen hoeveel uitstoot er is om een 90 KW op te laden dan zal er heel weinig verschil zijn, maar we gaan weer verder met de feiten :)
Er is wel degelijk stroom die groen is én die je in België/Nederland kan kopen. Je bent gelukkig zo eerlijk om op het einde van de paragraaf aan te merken dat het geen feiten betreft (je gaat immers pas dan verder met de feiten :) )
Die onderzoeken die je zou willen doen zijn trouwens ruim beschikbaar op het net op basis van de beschikbare stroom in Europa (grijs/groen). Het omslagpunt om ecologischer te rijden met een elektrische wagen ligt heus zo hoog niet (zover even de feiten).

Raar dat er dan best vaak Tesla's staan bij Fastnet maar die zullen er wel staan om mooi te zijn in het fastnet beeld.

Fastned.. met de d van Nederland in geschreven woord en de 't' klank in het gesproken woord dat aan een netwerk (van laadlocaties) moet denken. Lijkt mij.
https://fastned.nl/nl

Den Den zei:
Raar dat er dan best vaak Tesla's staan bij Fastnet maar die zullen er wel staan om mooi te zijn in het fastnet beeld.

Keuze van de eigenaar dan. Tesla Model S kan gewoon levenslang gratis superchargen. En de Model 3 kost je iets van 25 cent per kWh.....ter vergelijk dat is goedkoper dan je thuis kunt laden en de helft van wat je betaald bij Fastned (ervaringsdeskundige helaas)

Veel talen wonders hier :) Nederlands is niet mijn 1st taal, maar ik ben blij met de correctie leer ik goed nederlants :)

Ik heb die advertorial ook gezien maar ook meteen weer weggeklikt. Raar vergelijk en ik heb niet alles vergeleken, maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er naar een bepaald doel toegerekend is.

Nico GTR zei:
Den Den zei:

Keuze van de eigenaar dan. Tesla Model S kan gewoon levenslang gratis superchargen. En de Model 3 kost je iets van 25 cent per kWh.....ter vergelijk dat is goedkoper dan je thuis kunt laden en de helft van wat je betaald bij Fastned (ervaringsdeskundige helaas)

Zakelijk rijders die het geen biet interesseert wat de kosten zijn.

25ct is meer dan ik thuis betaal hoor.

Ik zou zo'n Mondeo kopen als jong gebruikte auto, en dan het rekensommetje nog eens maken.

Tweede is dat de Mondeo een volledig uitontwikkeld produkt is, wat aan het einde van z'n levenscyclus zit. Qua betrouwbaarheid beter dan de Tesla op dit moment is.

Denk dat als de PHEV variant van de Mondeo ook hier komt, dat het prijsverschil tussen Tesla en Mondeo nog wel eens gunstiger zou kunnen uitvallen voor de Mondeo.

Terug
Bovenaan