Soms een bonkend geluid peugeot 3008 bouwjaar 2017 automaat

Paul f2510811

Net ingestapt
Hallo, sinds een aantal maanden maakt mijn auto soms een bonkend geluid. Dit is dan voelbaar in mijn stuur en in het pedaal.
Ik ben hiervoor 2x naar de garage geweest, ze hebben toen meegereden alleen was er niks te horen.
Ook is de auto op de brug geweest en was er niks te zien. Wel had er een steentje vastgezeten konden ze zien. Maar die was er nu uit.
Maar het gebonk word langzaam aan wat erger. Dus ik heb een afspraak staan voor over een week. Tot die tijd kan ik er volgens hun gewoon mee rijden.
Ik ben alleen heel benieuwd wat het kan zijn en of ik er echt veilig mee kan blijven rijden.
Even nog wat verdere informatie.
Gebonk is niet snelheidsgebonden, snelweg of rechte weg of bocht maakt hier in ook niks uit. Het stuur geeft geen afwijking naar links of rechts ook niet tijdens het remmen, het gebonk is onregelmatig, soms kan ik een half uur rijden zonder iets te horen, soms hoor ik het meerdere keren achter elkaar. Het is aan de stuurderskant. Ik heb al heel veel gegoogled maar ik kom er zelf niet aan uit. Hoor graag of iemand een idee heeft, alvast bedankt

Volgens dr Google : Bij een voorwielaangedreven Peugeot 3008 zal een versleten homokineet te horen zijn aan een bonkend geluid bij het optrekken en sturen.

Doet mij denken aan een versleten of defecte motorsteun, vooral omdat je het in het pedaal voelt. Alleen lijkt 7 jaar me daar wat vroeg voor, tenzij hij relatief veel km al heeft gemaakt.
Kun je er enige regelmaat in ontdekken?
Als het de motorsteun zou zijn, zou het vooral bij snelheidswisselingen (gas los, gas erop) te horen zijn. Als het de homokineet zou zijn zou je het toch vooral in bochten horen en voelen - al kunnen daarvoor ook snelheidswisselingen een rol spelen. Bij de homokineet zou ik echter niet verwachten dat je dat ook in je pedaal voelt.

Lees mijn topic erop na: bij mij waren het de aandrijfassen.
Uw auto betrof een Elektrisch voertuig. Dit gaat op een brandstof-aangedreven model met een totaal andere constructie voor de aandrijving. Dus die vergelijking gaat niet op.

Ik ga met @Ali As mee. Dit klinkt meer als een motorsteun/motorkantelsteun. Een aandrijfas (homokineet is daar een onderdeel van) kan ook raar geluid veroorzaken maar dat wordt vaak erger/minder erg als het anders belast wordt. Dus je zou het moeten merken dat er verschil in het geluid zit bij sturen of gas vast/gas los.
Maar het een sluit het ander ook niet uit.

Bedankt voor de reacties. Ik ben zojuist naar een andere garage geweest. Die zijn een uur bezig geweest om het probleem te zoeken. Hun denken misschien iets aan de versnellingsbak? Maar ik merk helemaal niks als de auto overschakelt. Er zit geen regelmaat in de bonk, net dus naar de garage gereden en weer helemaal geen klachten. Erg lastig. Hoe dan ook ze konden me niet verder helpen. Moet ik voor naar een peugeot dealer vertelde ze me en die hebben over 2 maanden ongeveer pas tijd. De auto heeft 120.000 op de teller, waarvan 80.000 de afgelopen 2 jaar. Motorsteun zou dus kunnen al hoor ik geen verschil bij gas los of sturen.

Lijkt me ook niet normaal om 2 maanden te moeten wachten voor nader onderzoek en ev. reparatie.

Terug
Bovenaan