Peter van Tulder
Net ingestapt
Hallo,
Vorige week is de Fiat Bravo 1.4 T-Jet van mijn vriendin voor onderhoud naar een erkend autobedrijf geweest. Daar is onder andere, op verzoek van ons, de airco bijgevuld met koudemiddel. Direct sinds afhalen van de auto constateren we een pulserend brommend geluid uit de auto. Kenmerken:
Bijgaand de link naar een filmpje met het geluid (vanaf 6 seconden goed te horen).
Snurkende vent op de achterbank?
Uiteraard ga ik morgen terug naar de garage, maar ik ben benieuwd naar jullie oordeel, zodat ik morgen niet met een kluitje het riet ingestuurd word.
Groet en dank voor je hulp!
Peter
Vorige week is de Fiat Bravo 1.4 T-Jet van mijn vriendin voor onderhoud naar een erkend autobedrijf geweest. Daar is onder andere, op verzoek van ons, de airco bijgevuld met koudemiddel. Direct sinds afhalen van de auto constateren we een pulserend brommend geluid uit de auto. Kenmerken:
- een soort snurkgeluid wat elke paar seconden aan en uit gaat.
- Het geluid doet zich pas voor na een minuut of 10 rijden. De motor moet dus een beetje warm zijn alvorens het optreedt
- Het geluid is niet gekoppeld aan het toerental (gasgeven)
- Het geluid is niet gekoppeld aan de gereden snelheid
- Kortom, het blijft hetzelfde klinken, van stationair bij stilstand tot aan hogere snelheden bij hogere toerentallen.
Bijgaand de link naar een filmpje met het geluid (vanaf 6 seconden goed te horen).
Snurkende vent op de achterbank?
Uiteraard ga ik morgen terug naar de garage, maar ik ben benieuwd naar jullie oordeel, zodat ik morgen niet met een kluitje het riet ingestuurd word.
Groet en dank voor je hulp!
Peter