Smart Fortwo linker voorwiel metalige rammel die op snelheid verdwijnt

HappyGuy

Net ingestapt
ik kom er maar niet uit wat de reden kan zijn. Alles zit vast en remmen (schijf en blokjes) zijn ok.
Als ik langzaam rijd <30 km/ u hoor ik iets rammelen. Wat kan dit zijn? Speling is er wel (gezien leeftijd) maar niet overmatig veel. Daarnaast is opvallend dat twee derde van de wielstand is er niks aan de hand, 1/3 van de wielstand heb je het geluid.

Zie filmpje.Wiel lawaai

Iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties :/.

Het is intussen opgelost, het blijkt dat de remblokjes op een smart zichzelf in de klauw klemmen met een soort van springveertjes. Een van die veertjes was verdwenen. Het binnenste blokje werd dus steeds meegenomen door de schrijf en wiebelde heen weer bij lage snelheden.

Je hebt zelf vooraf aangegeven dat de boel qua remmen vast zit en ok was. Dus dat was eigenlijk al uitgesloten...
Dan verwacht ik niet iets bij de remmen.
Maar echt een idee wat er verder kon zijn had ik persoonlijk niet en dan reageer ik gewoon niet.

Het is een apart en zeldzaam probleem. Want die veertjes verdwijnen niet zomaar. Die verroesten eigenlijk niet en ze kunnen ook niet tussen de blokken uit schuiven over het algemeen.
De blokken verslijten in de regel eerder dan de veertjes doorroesten. (de veertjes zijn meestal gecoat zodat ze best een tijd mee gaan)
Die veren hebben meer systemen en zijn voornamelijk bedoeld tegen het rammelen...

Lijkt me meer een montagefout uit het verleden. Gewoon niet alles teruggezet of geen nieuw spul gemonteerd waardoor de veertjes wel hun levensduur voorbij waren.

Ik neem aan dat alles vervangen is nu?

In elk geval bedankt voor de terugkoppeling!

Terug
Bovenaan