s velthuis zei:
Leon in z'n SEAT zei:
s velthuis zei:
Het is me een raadsel waarom je dit zou willen, banden die zoveel kleiner zijn.
Schijnt mooi te zijn volgens sommigen. 'Goede smaak' is een rekbaar begrip
de banden blijkbaar ook... Snap niet dat het goed gaat, het lijkt me dat bij de eerste de beste serieuze uitwijkmanoeuvre het rubber van de velg trekt.
Toch rijden er genoeg mensen zo rond... Ik heb zelfs thuiskomers wel eens op een veel te brede velg zien staan.
Mooi is anders maarja het valt wel op natuurlijk...
je band zal in elk geval niet zo snel beschadigen door een stoeprandje... je velg des te eerder.
Wat betreft de veiligheid: die band zal niet zo snel van de velg aflopen als je denkt. Immers is de montage nog hetzelfde als origineel wat betreft de positie van de hieldraad.
Maar de wang van de band heeft geen mogelijkheid meer tot meeveren. Dus het rijdt flut (wegligging is dus al een issue) en bij een vreemde uitwijkmanoeuvre heb je kans dat de wang simpelweg scheurt onder het geweld.
Overigens komen karkasbreuken ook vaker voor. En het leeglopen van de banden bij foute montage. Daarnaast kan een band tijdens de montage al kapot gaan omdat er een luchtkanon wordt gebruikt voor de montage.
Wil niet zeggen dat het per definitie onveilig is. Er zijn zelfs banden die speciaal voor dit soort "spelletjes" zijn gemaakt om ervoor te zorgen dat de bandjes beter presteren ondanks dat ze getrokken staan.
Bandenspanning in de gaten houden en zorgen dat je niet te extreem wil gaan. En vooral geen goedkope prutbanden gebruiken die toch al voor geen meter rijden.
Tyrestretch is een handige site om te kijken hoe erg het uit ziet.