Slechte start na korte stop

Goedendag,

Nieuw hier op het forum, aangemeld omdat ik het volgende probleem heb met mijn polo.

Als ik een stuk gereden heb naar bijvoorbeeld de supermarkt of benzinepomp heb ik naderhand het probleem dat de auto moeilijk of niet start, soms met flink gas geven gaat hij weer aan maar soms ook niet. Na een tijd stilstaan start hij altijd meteen, de 1e start in de ochtend is ook zonder probleem.

Als hij niet start en ik geef flink gas komt er overigens wel een plasje water uit de uitlaat (weet zeker dat het water(geurloos) is en geen koelvloeistof of olie, die blijven mooi op niveau namelijk)

Kan het zijn dat er ergens te veel water opgehoopt zit waardoor de start moeizaam gaat? Krukassensor heb ik ook al voorbij zien komen maar dat verklaart het water niet echt.

Met vriendelijke groet,

Bart.

Als ik een stuk gereden heb naar de supermarkt. Dat klinkt niet als een stuk rijden maar meer als een korte afstand waarbij de motor niet op temperatuur is gekomen.

Dan zou de auto nog steeds vlot moeten starten maar het is dan wel meer een vaak voorkomend probleem. Een probleem met best veel mogelijke oorzaken, waarbij als 1e wordt aangeraden om ook minstens wekelijks een flinke rit te maken.

Terug
Bovenaan