Skoda Superb 2.0 benzine (1st Gen) betrouwbaar?

Met welke Fiat deelt 'ie z'n onderdelen dan? Ik meende dat er heel wat GM onderdelen onder zaten die overeenkomen met de Opel Vectra en Saab 9-3/Chevrolet BLS.

Klopt, in de Alfa 159 zit veel Opel/ GM, in de Alfa Mito en Giulietta veel Fiat.

ak2 zei:
Alfa maakt steeds meer gebruik van Fiat techniek. Ze zijn met de meeste dingen steeds vaker identiek. Hierdoor vallen de onderhoudskosten wel mee.

Geld dat ook voor modellen tussen 2010 en 2012?

G 1025500 zei:
(..) Ik ben zelf vrij lang, en met enige regelmaat gaan we met vrienden op pad die ook niet al te klein zijn.
(..).

.. en dit willen jullie blijven doen als gezin?

Denk dat je dan, zeker i.v.m. het geldtechnische (investering) aspect voor een MPV kan kijken. Sharan of Alhambra met die 2 liter VAG motor of de 1.8T.

Want stel dat het gezin in de toekomst nog wat groter wordt.. kan je maar beter nu in een auto investeren waar je een paar jaar mee kan dan.. ruimte technisch. lijkt mij.
'helaas' zal je dan wel wat op de sportieve zaken moeten inleveren op het wensenlijstje. ;)

G 1025500 zei:
ak2 zei:
Alfa maakt steeds meer gebruik van Fiat techniek. Ze zijn met de meeste dingen steeds vaker identiek. Hierdoor vallen de onderhoudskosten wel mee.

Geld dat ook voor modellen tussen 2010 en 2012?
Ja de Alfa Giuietta is gebaseerd op de Fiat Bravo, de Mito op de Fiat Grande Punto. Beide modellen staan bekend als goed en betrouwbaar.

De Alfa 159 heeft het zelfde platform als verschillende Opels en Saabs, de 1.8 en 2.2 benzine komen van Opel/ GM, de 6 cilinder van Holden.
De 159 is meer een mix van GM en Fiat techniek, de auto is zeker niet slecht, maar is zeker niet de beste auto in deze klasse. De Alfa 159 heeft een mooi maar onderhoudsgevoelig onderstel, en de subframes willen nog wel eens door roesten. Ik vind het een bijzonder fraaie auto, de 159 is wel wat duurder in onderhoud dan gemiddeld in deze klasse. De Opel motoren willen nog wel eens wat olie gebruiken, en waren elektrisch ook geen toppers. Koop er een die goed onderhouden is.

Voor de 159 moet je eigenlijk alleen de 1750 tbi willen, de rest heeft zo ieder zijn eigen nare eigenschappen.

Zadelsnuiver zei:
Voor de 159 moet je eigenlijk alleen de 1750 tbi willen, de rest heeft zo ieder zijn eigen nare eigenschappen.

Ik ben het volledig met Zadelsnuiver eens, met afstand de beste benzinemotor is gewoon de 1750 TBi.

Maak eens een proefrit in zoiets
https://www.autowereld.nl/renault/laguna-estate/2-0-16v-turbo-170-pk-initiale-31503674/details.html

Niet echt gewild, dus er kan vast nog wel wat van de prijs af.

Terug
Bovenaan