Skoda Kamiq

Y 7873285

Net ingestapt
Onze zoon van 28 is enthousiast over de Skoda Kamiq. Hij is 1.95 lang en dus heeft nadelen bij keuzes auto's waarin hij perfect past. Bij Skoda Kamiq gekeken maar gezien onze zoon altijd rechtop zit in de stoel is de huidige scheve rugleuning(naar voren) van de Kamiq bij onze zoon een doorn in het oog. Wie weet hier iets van of weet de oplossing?. Verder is hij aan het kijken bij Honda Jazz. Ervaringen van lange mensen waarbij nieuwe auto tot max 32k.

Kan je zoon niet beter zelf advies vragen? Er zijn zoveel variabelen, niet alleen de pure lengte.

Kan je zoon niet beter zelf advies vragen? Er zijn zoveel variabelen, niet alleen de pure lengte.
Hoi Wouter, Bedankt voor je reactie. We hebben samen inmiddels 6 merken bekeken met nieuwprijs tot 32k maar vooral Yaris en andere kleine auto's hebben aanzienlijke zithoogte ingeleverd. Wij willen dat hij een auto neemt met ncap van 4,5 maar helaas bij de Kamiq zijn die rugsteunen totaal gewijzigd en staan naar voren wat onze zoon in proefrit heeft ervaren. Wij zijn nieuwsgierig naar tips dus ook van tips van andere auto's met flinke zithoogte.

De ADAC test regelmatig of auto’s geschikt zijn voor lange mensen, de Kamiq en Jazz komen niet op die lijst voor.

Veel ruimte boden de Kia Ceed, Citroën C3 Aircross, Peugeot 308 3, Opel Astra L, Skoda Karoq Etc.
Neem geen auto met open dak, en voor de rest is het een kwestie van proberen.

Succes.

De ADAC test regelmatig of auto’s geschikt zijn voor lange mensen, de Kamiq en Jazz komen niet op die lijst voor.

Veel ruimte boden de Kia Ceed, Citroën C3 Aircross, Peugeot 308 3, Opel Astra L, Skoda Karoq Etc.
Neem geen auto met open dak, en voor de rest is het een kwestie van proberen.

Succes.
Bedankt voor de info en een fijn weekend

• Leuk
Waarderingen: ak2
Ik ben zelf maar 5cm korter en ben eigenlijk nog geen auto's tegengekomen waar ik niet in pas.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met scheve rugleuning naar voren.
Zou me ook niet teveel blindstaren op de Ncap score. Iedere moderne auto van een gerenommeerd merk is in de basis gewoon veilig natuurlijk.

De Kamiq en de Jazz zijn best verschillende auto's.
Heeft hij zelf geen voorkeur voor model, formaat, motorvermogen, opties enz?

Ik ben ook 1,95, en heb 2 jaar (jaar 2021) een Kamiq gereden. Wat bedoel je precies met een rechte rugleuning? Ik heb de Kamiq, en daarna de Enyaq juist enorm gewaardeerd om de fijne zithouding. In de Enyaq (jaar 2023) en wellicht ook de nieuwe Kamiq modellen kan je de lendensteun afstellen. Misschien een idee om eens na te gaan bij welke versie (uitvoering/optie) van de Kamiq dit ook is?

Terug
Bovenaan