Skoda Fabia middelste achtergordel

Rob GT

Startmotor
De middelste achtergordel van mijn Skoda Fabia (2015) rolt niet meer af en op.
Nu zoek ik naar een tweedehands vervanging, maar ik vind diverse linker en rechter, maar geen middelste. Die van een ouder type lijkt niet zonder aanpassing te passen.

Nu heb ik ook de lokale sloperij gebeld en die geeft aan dat de middelste nooit bewaard wordt omdat er geen vraag naar is...

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld deze:

Dan is weliswaar het onderdeelnummer anders, maar de bevestigingspunten lijken uitwisselbaar.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groeten,
Rob GT

Heb je ook gekeken op gebruikte onderdelenwebsites (vaak van sloperijen die verder weg liggen maar wellicht kunnen opsturen)? Anders zijn er forummers die een Skoda Fabia hebben (gehad) - @Jan 1421953 en @TBITES - en die redelijk bekend is met wat je binnen de VAG groep kunt vinden - @Barri die tips hebben?

Zit die gordel in het plafond, of in de bank? In dat laatste geval kan je misschien de rugleuning zelf uitwisselen.

Overigens verwacht ik op Skoda-forum.nl ook wel veel kennis op dit vlak.

Zit die gordel in het plafond, of in de bank? In dat laatste geval kan je misschien de rugleuning zelf uitwisselen.

Overigens verwacht ik op Skoda-forum.nl ook wel veel kennis op dit vlak.

In de bank. Maar met rugleuning uitwisselen heb je ook grote kans op andere bekleding.
Zal mijn vraag ook eens stellen op het skoda forum.

Heb je ook gekeken op gebruikte onderdelenwebsites (vaak van sloperijen die verder weg liggen maar wellicht kunnen opsturen)? Anders zijn er forummers die een Skoda Fabia hebben (gehad) - @Jan 1421953 en @TBITES - en die redelijk bekend is met wat je binnen de VAG groep kunt vinden - @Barri die tips hebben?
Ik heb een paar sloperijen in de buurt gebeld. Maar die hebben niet mijn model of dus niet mijn gordel. Op onderdelenlijn had ik er wel twee gevonden (en besteld) maar die hebben gecanceld omdat het er toch niet bleek te liggen.

Rob

Ik zou gewoon als het kan een nieuwe kopen. Een gebruikte gordel vind ik nou niet echt een veilig idee.

Uiteindelijk eentje gekocht in Oostenrijk. Bij de lokale sloperijen was niets te vinden en ook de onderdelenlijn boodt weinig resultaat.

Rob

Terug
Bovenaan