Single DIN Autoradio installeren in Volkswagen Fox 2006 (double DIN)

Tatjana 4999297

Net ingestapt
Ik heb een vraag over het installeren van een autoradio. Ik begrijp dat er een verschil is tussen single DIN en double DIN wat autoradio's betreft. Ik heb een VW Fox uit 2006, met daarin een oude radio/cassette/cd combinatie van double DIN formaat. Ik wil er een single DIN pioneer met usb in installeren, en daarvoor zijn blijkbaar inbouwframes waarbij de ongebruikte helft van het double DIN vak vervangen wordt door een opbergvakje.

Ik vind echter nergens een specifiek voor VW Fox geschikt inbouwframe. Er zijn online wel universele (?) modellen te vinden, maar hoe weet ik zeker dat zoiets zal passen?

Kunnen jullie mij tips geven over hoe en waar ik best zo'n inbouwframe aanschaf? Dank!

Zoiets bedoel je?

s-l1600.jpg

Oh, bijzonder: als je specifiek VW Fox invult bij de check of dit het juiste frame is, dan zegt het systeem nee, terwijl in de kop van de advertentie de Fox wel staat genoemd.

Het lijkt er op dat het inderdaad al een standaard dubbel din frame is. Normaliter heb je dan geen paneel nodig.
Als je de radio in een dubbel din bracket kunt plaatsen met schroeven aan de zijkant, dan kun je deze er onder plaatsen:
https://www.vervanguwautoradio.nl/Universeel-Opbergvak-1DIN

Ik vermoed dat een bakje van een Golf IV ook wel past. Ik heb daar hetzelfde gedaan: enkel din radio, toen dubbel din, daarna weer enkel din.

Terug
Bovenaan