Singer Vehicle Design

Geuzert

Kilometervreter
logo_SR_new-generation_BLACK.png

Een levenslange liefde voor Porsche

Mijn passie voor Porsche begon al op jonge leeftijd. Ik weet nog hoe ik als 6 jarig kind vol verwondering naar de babyblauwe 911SC van onze buurman keek – die karakteristieke ronde koplampen, het unieke silhouet, de motor achterin… het had iets bijna buitenaards. Terwijl anderen droomden van sporthelden of stripfiguren, droomde ik van Stuttgart.

Die fascinatie is nooit verdwenen. Sterker nog: hoe ouder ik werd, hoe dieper mijn bewondering groeide. Wat mij altijd is blijven aanspreken aan Porsche is de combinatie van verfijning en compromisloze engineering. Elk model, van klassiek tot modern, draagt een duidelijke identiteit met zich mee. Geen schreeuwerige gimmicks, maar ingetogen kracht en tijdloze klasse.

Porsche blijft trouw aan zijn eigen filosofie, en dat voel je – in elk detail, in elke rit. Of je nu kijkt naar een vroege 356, een iconische 964 of een moderne 992: ze spreken allemaal dezelfde taal, een taal die voor liefhebbers onmiddellijk herkenbaar is.

Sinds kort mag ik mezelf trotse eigenaar noemen van mijn eerste eigen Porsche: een 997.2 Carrera 2S Cabriolet. Een droom die werkelijkheid is geworden, en een ervaring die me elke keer weer herinnert aan waarom dit merk me al zolang raakt.

Porsche is voor mij meer dan techniek of design. Het is emotie. Karakter. Erfgoed. Het is die kinderdroom die nooit vervaagde, maar alleen maar helderder werd.

Nu ik hopelijk heb kunnen laten zien hoe diep mijn liefde voor Porsche geworteld is, wil ik graag een onderwerp aansnijden dat binnen de Porsche-wereld soms voor verdeeldheid zorgt: Singer.

Singer-clocks.jpg
Singer.jpg

Mijn passie voor Porsche Reimagined by Singer

Ik ben me er volledig van bewust: voor veel puristen is het haast heiligschennis om een originele Porsche 911 – en dan met name een klassieke luchtgekoelde – grondig te laten modificeren. Volgens sommigen hoort een icoon onaangetast te blijven, puur en exact zoals het ooit de fabriek verliet. En toch… ben ik tot over mijn oren verliefd op wat Singer Vehicle Design doet.

Singer is geen tuner. Ze herscheppen. Elk project dat hun werkplaats verlaat is geen herinterpretatie in de oppervlakkige zin van het woord, maar een obsessief gedetailleerde viering van wat de 911 kan zijn – als vorm en functie volledig in dienst staan van de visie én dromen van de eigenaar. Hun credo “everything is important” wordt geen moment losgelaten. Elk schroefje, elke stiknaad, elke lijn is doordacht, verfijnd en op maat gemaakt.

Wat mij vooral raakt, is het vakmanschap. De liefde voor het originele ontwerp is voelbaar in elk paneel, maar Singer durft ook verder te gaan, durft de grenzen op te zoeken van perfectie zonder het karakter van de 911 te verloochenen. Het resultaat is geen imitatie, maar een hommage – een dialoog tussen verleden en heden, techniek en kunst, emotie en precisie.

Ik begrijp het standpunt van de puristen – echt. Maar ik zie in Singer geen bedreiging voor het erfgoed van Porsche, maar juist een buitengewone ode eraan. Voor mij vertegenwoordigt een Singer iets magisch: een machine waarin techniek, esthetiek en persoonlijke droom samenkomen in een unieke vorm van expressie.

Het is geen auto. Het is een ervaring. Een droom op wielen, tastbaar gemaakt. En ik vind dat ronduit schitterend.

Singer-seat.jpg
Singer-fan.jpg

Een eerbetoon in beeld en gesprek

Het bovenstaande gezegd hebbende – mijn diepe bewondering voor Porsche reimagined by Singer – lijkt het me niet meer dan logisch om daar een speciaal topic aan te wijden.

Niet alleen omdat ik simpelweg uren kan kijken naar de perfectie in elk detail van deze auto's, maar vooral omdat ik voel dat er, ondanks de verdeeldheid die er soms over bestaat, ook een groep liefhebbers moet zijn die deze benadering net zo fascinerend vindt als ik.

Mijn idee is om in dit topic fotomateriaal te verzamelen van zoveel mogelijk Singer-projecten – van hun bekende creaties tot (juist ook) de zeldzame exemplaren die je misschien maar één keer ergens voorbij hebt zien komen en zoveel mogelijk verborgen blijven van alle media. Elk project verdient het om van dichtbij bewonderd te worden: de kleurstellingen, de interieurs, de technische keuzes, de persoonlijke accenten van de eigenaar – het zijn stuk voor stuk verhalen op wielen.

Maar ik hoop dat het meer wordt dan alleen een archief. Ik zie dit ook als een ontmoetingsplek. Voor mensen die geraakt worden door dit soort vakmanschap. Voor gesprekken over favoriete builds, details die je inspireren, of gewoon om die passie samen te delen zonder uitleg te hoeven geven.

Of je nu droomt van een Singer, er alles over wilt weten, of gewoon je waardering voor het concept wilt uitspreken: je bent meer dan welkom.

Laten we hier samen een plek van maken waar schoonheid, techniek en autoliefde samenkomen.

Singer-gear.jpg

Laatst bewerkt:

Alfabetische lijst van Singer-commissies, met snelkoppeling naar bijhorende post (WIP):

Classic Study

"Vaak begint onze zoektocht met een simpele vraag.

Via onze Classic Services vroegen we ons af: "Wat als het DNA van deze iconische sportwagen opnieuw werd vormgegeven voor de 21e eeuw?"

Dit was het begin van de Porsche 911 Reimagined by Singer."

• Alabama Commissie
  • Amsterdam Commissie
  • Anglet Commissie
  • Atlanta Commissie
  • Auburn Commissie
  • Bahrain Commissie
  • Berkshire Commissie
  • Berlin Commissie
  • Big Sur Commissie
  • Black Watch Commissie
  • Blue Berry Commissie
  • Brooklyn Commissie
  • California Commissie
  • Canyon Drive Commissie
  • Central Florida Commissie
  • Charlottesville Commissie
  • Copenhagen Commissie
  • Colorado Springs Commissie
  • Dartmouth Commissie
  • Diego Commissie
  • Dubai Commissie
  • Düsseldorf Commissie
  • Easthampton Commissie
  • Fiona Commissie
  • Florida Commissie
  • Fredericksburg Commissie
  • Glasgow Commissie
  • Glencoe Commissie
  • Gratitude Commissie
  • Greenwich Commissie
  • Gsteig Commissie
  • Guavate Commissie
  • Hidden Hills Commissie
  • Highlands Commissie
  • Hollywood Commissie
  • Ibiza Commissie
  • Indiana Car Commissie
  • Indonesia Commissie
  • Indy Commissie
  • Japan Commissie
  • Java Commissie
  • Jellore Commissie
  • Jersey Commissie
  • Kent Commissie
  • Kensington Commissie
  • Lauf Commissie
  • Lautrec Commissie
  • Lavender Metallic Commissie
  • Le Mans Commissie
  • Lonestar Commissie
  • Long Island Commissie
  • Luxemburg Commissie
  • Lyon Commissie
  • Malibu Commissie
  • Manchester Commissie
  • Maple Commissie
  • Max Power Commissie
  • Mayaguez Commissie
  • Mexico Commissie
  • Michigan Commissie
  • Monaco Commissie
  • Montauk Commissie
  • Montreal Commissie
  • Mulholland Commissie
  • New Jersey Commissie
  • New York Commissie
  • New Zealand Commissie (North Island Commissie?)
  • Newport Commissie
  • Niseko Commissie
  • North Carolina Commissie
  • North Salem Commissie
  • Ottawa Commissie
  • Palm Beach Commissie
  • PFAFF Commissie
  • Phoenix Commissie
  • Puerto Rico Commissie
  • Qatar Commissie
  • Queenstown Commissie
  • Raffles Commissie
  • San Diego Commissie
  • San Juan Commissie
  • Sansaw Commissie
  • Silverstone Commissie
  • Sotto Commissie
  • Southampton Commissie
  • Space City Commissie
  • Step On It Commissie
  • Stockholm Commissie
  • Stowe Commissie
  • Suisse Commissie
  • Sundown Commissie
  • Sun Valley Commissie
  • Taiwan Commissie
  • Tatooine Commissie
  • Tennessee Commissie
  • Texas Commissie
  • Triplet Commissie
  • UK 1 Commissie
  • Virginia Commissie
  • Westlake Commissie
  • Wiesbaden Commissie
  • Wyoming Commissie

Classic Turbo Study

"In 2022 ontstond er in samenwerking met eigenaren een nieuwe vraag.

"Hoe zou het DNA van Porsches eerste 'supercar' zich kunnen ontwikkelen voor het moderne tijdperk?"

Dit leidde tot onze Classic Turbo-services, die de oorsprong van het turbo-erfgoed van de Porsche 911 vieren, met prestaties en verfijning, opnieuw vormgegeven voor de 21e eeuw."

• Astatine (Naam onbekend?)
  • Azzurro La Plata (Naam onbekend?)
  • Cadiz Red Cabriolet (Naam onbekend?)
  • Cielo Mio Commissie
  • Fuji Commissie
  • Palm Green (Naam onbekend?)
  • Phantom Hill Commissie
  • Sun Valley Commissie
  • Surfer Silver (Naam onbekend?)
  • Uaine (Naam onbekend?)
  • Wolf Commissie

Dynamics & Lightweighting Study

"Achter onze DLS Services schuilde een nieuwe vraag van eigenaren.

"Wat als Singer dat iconische Porsche-DNA verder zou ontwikkelen, met behulp van kennis uit de Formule 1?"

Samen met onze klanten zouden we een visie ontwikkelen voor de meest geavanceerde luchtgekoelde 911 ter wereld."

• Caroline Commissie
  • JAG Commissie
  • Kintsugi Commissie
  • Mame Commissie
  • Milano Commissie
  • Mistress Commissie
  • Naples Commissie
  • Oxford Commissie
  • Project 73 Commissie
  • Quartz Commissie
  • Racer X Commissie
  • Sebring Commissie
  • Thing 1 Commissie
  • Unico Commissie

Dynamics & Lightweighting Study Turbo

"In 2023 ontwikkelde Singer de DLS-services met turbocompressor.

Het proces begint wanneer de eigenaar van een Type 964 Porsche 911 zijn auto naar Singer stuurt met het verzoek om een gepersonaliseerde restauratie uit te voeren.

Deze nieuwste restauratiediensten resulteren in de Porsche 911 Reimagined by Singer – DLS Turbo.

Een beperkt aantal restauraties zal in samenwerking met eigenaren worden uitgevoerd ter ere van de zegevierende 934/5 endurance racers uit de jaren 70."

WIP

Carrera Coupe (Study?)

• Celeste Passalacqua (Naam onbekend?)
  • Giallo Segnale (Naam onbekend?)

Brochures en boekwerken

Laatst bewerkt:
Goed verhaal, doen we niks mee..
Nee, grapje.
Heb ook wel iets met Porsche met name de Porsche 911, het design en het warme geluid van de luchtgekoelde 6 cilinder doet wel wat met mij.
Leuk topic wat ik zeker ga volgen(y)

Ik zal het topic zeker volgen ook al ben ik allesbehalve een fan van wat Singer, Magnus Walker, RUF, Gemballa, Gunther Werks en consorten veranderen aan die iconische luchtkoelers.

Laatst bewerkt:
Jellore

Maak kennis met Jellore.
Deze Porsche 911, herbedacht door Singer, is gerestaureerd via Singer Vehicle Design's Classic-programma.
De auto is gespoten in een op aanvraag gemaakte kleur: Oxford Blue, de cabine is uitgerust met viervoudig verstelbare tourstoelen bekleed in de kleur Allspice, met geweven lederen zittingen en nikkelen oogjes.
Geweven leer is ook gebruikt voor de deurpanelen en het dashboard.
De eigenaar heeft gekozen voor meters in vroege 911-stijl, met groene markeringen op een zwarte achtergrond.
De aandrijving komt van een 3.8-liter, atmosferische motor.

Introducing-Jellore-This-Porsche-911-Reimagined-by-Singer-has-been-restored-through-our-Classic-ser.jpg

LI385C-1.jpg

Introducing-Jellore-This-Porsche-911-Reimagined-by-Singer-has-been-restored-through-our-Classic-ser.jpg

LI3BE3-1.jpg

LIKETH-3.jpg
jellore.jpg
LIKETH-2.jpg
LIKETH-4.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij nog af, van sommigen projecten zijn nu eenmaal veel meer plaatjes te vinden dan anderen. En ik vind het leuk alles op deze manier te archiveren, maar al die afbeeldingen, kan het forum dat een beetje handelen? (Ze staan uiteraard extern geupload, maar toch?)

En zo nee, wat is dan de beste manier om dit te doen?

Ik denk van wel kijkend naar sommige topics, zeker als het om meetings of restauratie projecten gaat. Echter, om eindeloos scrollen te vermijden zou ik sommige Posts “opbreken” in 2 of meerdere stukken. Na 50 Posts wordt er een volgende pagina aangemaakt.
Of je stelt de vraag aan Community Manager @Roadracer?

Ik denk van wel kijkend naar sommige topics, zeker als het om meetings of restauratie projecten gaat. Echter, om eindeloos scrollen te vermijden zou ik sommige Posts “opbreken” in 2 of meerdere stukken. Na 50 Posts wordt er een volgende pagina aangemaakt.
Of je stelt de vraag aan Community Manager @Roadracer?
Dank voor de tip (en voor de tag ;)), ik snap niet helemaal wat je bedoelt met opdelen in twee of meerdere stukken?
Moet ik dan per post een X aantal plaatjes posten? Dat maakt het topic toch juist alleen maar langer, meer scroll werk? Of begrijp ik je niet goed?

Ik heb nu gekozen voor een indeling met één introductie-plaatje en dan de rest verstopt binnen een spoiler, zou dat beter werken? Dan blijven de posts relatief compact.

Laatst bewerkt:
Oow sorry : ter verduidelijking, je kan hier erg veel foto’s in 1 post neerzetten. Joost zal wel weten hoeveel maar zeker weten meer dan 25. Vermenigvuldig dit met 50 Posts op een pagina en je scrollt je een ongeluk om nieuwe Posts te bekijken.
Met “opbreken” bedoelde ik 10 of zo plaatjes. Heb je meer fotomateriaal, nieuwe post aanmaken. Maar elk zijn ding, jouw topic hé Geuzert. Leuk initiatief en als gezegd volg ik, maar als ik teveel moet swipen haak ik af.

Wolf

Maak kennis met Wolf.
Deze Porsche 911, herbedacht door Singer, is gerestaureerd via Singer Vehicle Design's Classic Turbo-programma.

De eigenaar heeft gekozen voor een afwerking in Celestial Blue, met carbon-keramische remmen en een titanium uitlaatsysteem. Binnenin is het zwevende instrumentenpaneel uitgevoerd in geanodiseerd satijn-aluminium, met een turbodrukmeter die qua kleur is afgestemd op de carrosserie. Aan de achterzijde is platina belettering aangebracht, onder de kenmerkende 'whale tail'-achterspoiler.

Het interieur van de Wolf-commissie is tijdens de restauratie volledig gepersonaliseerd door de eigenaar. De cabine is uitgerust met sportstoelen die in acht richtingen verstelbaar zijn, met buitenzijdes bekleed in Ivory en het middengedeelte in Connaught Blue. Deze kleurencombinatie komt ook terug in de deurpanelen. De sierstrip op het dashboard is eveneens afgewerkt met een geweven structuur in Connaught Blue en Ivory. Op de dorpellijsten en het midden van het stuurwiel staat de door de eigenaar gekozen naam.

De motor vormt een samensmelting van erfgoed en moderne technologie, waarbij het iconische Mezger-ontwerp uit de Type 964 wordt gecombineerd met variabele turbogeometrie uit de eenentwintigste eeuw. De kracht wordt via een handgeschakelde zesversnellingsbak naar de achterwielen overgebracht, ondersteund door tractiecontrole, elektronische stabiliteitscontrole en instelbare rijmodi, ontwikkeld in samenwerking met Bosch.

THEINT-4.jpg

THEWOL-4.jpg

THEINT-3.jpg

TH58AE-1.jpg

TH3F37-1.jpg

THEWOL-1.jpg

THEWOL-2.jpg

THDB60-1.jpg

THEINT-1.jpg
THC141-1.jpg
THEWOL-3.jpg

Laatst bewerkt:
Absoluut eens! En volgens menig Porsche fanaticus ook zoals het hoort – Lammertink is echt wel een klasse apart. Wat zij doen met klassieke 911’s is echt heel mooi, daar zit een enorme passie en vakmanschap achter. (y)

997.2. Pinnacle 911 wat mij betreft. Als cabriorijder is de versie die jij hebt natuurlijk fantastisch.
Dat de 991 / 992 sneller zijn en betere rondetijden neerzetten, het zal wel, maar ze zijn zo groot (vooral breed) geworden. Ik heb tientallen 911 schaalmodellen maar na de 997 geen enkele meer die mijn aandacht trekt.
Als ik ooit de Lotto win, koop ik instant een Alpina B5 Touring voor dagelijks gebruik en een 997.2 cabrio of Targa als hobby auto. Of gewoon cabrio en targa.

997.2. Pinnacle 911 wat mij betreft. Als cabriorijder is de versie die jij hebt natuurlijk fantastisch.
Dat de 991 / 992 sneller zijn en betere rondetijden neerzetten, het zal wel, maar ze zijn zo groot (vooral breed) geworden. Ik heb tientallen 911 schaalmodellen maar na de 997 geen enkele meer die mijn aandacht trekt.
Als ik ooit de Lotto win, koop ik instant een Alpina B5 Touring voor dagelijks gebruik en een 997.2 cabrio of Targa als hobby auto. Of gewoon cabrio en targa.
De Targa’s van de 996- en 997-generatie vind ik dan weer nét niet. Doe mij dan liever een exemplaar van ná die periode of (liever nog) van daarvoor.

En zo’n Alpina... tja, dat blijft toch ook ergens nog een jongensdroom. Als ‘gewone’ praktische gezinsauto is het wat mij betreft zo’n beetje het mooiste wat je kunt krijgen – hoewel ik ook wel groot liefhebber ben van de E-klasse All-Terrain, muntje opgooien dan maar.

Oke, genoeg off-topic weer. Wat vinden we van de twee exemplaren die ik gisteren heb gepost? Wat vinden jullie wel/niet mooi? Waarom? ;)

Mayaguez

Maak kennis met Mayaguez.
Deze Porsche 911, herbedacht door Singer, is gerestaureerd via Singer Vehicle Design's Classic-programma.

Zoals bij elke Porsche 911 die door Singer is herbedacht, is het interieur van de Mayaguez-commission gepersonaliseerd volgens de wensen van de eigenaar.

De in vier richtingen verstelbare sportstoelen zijn bekleed met Royal Blue als basiskleur, met op maat gemaakte lederen zitvlakken in Mayaguez-weefpatroon en nikkelgekleurde oogjes.

Het lederen weefpatroon komt ook terug in de deurbekleding en loopt door over de sierstrip op het dashboard.

Deze achterwielaangedreven coupé heeft een carrosserie van koolstofvezel, gespoten in de speciaal aangevraagde kleur Ice Green Metallic, met bijpassende zijstrepen en belettering.

De aandrijving komt van een 4,0-liter, luchtgekoelde, atmosferische zescilinder boxermotor, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.

THEMAY-1.jpg

ASWITH-2.jpg
THEMAY-3.jpg
THEMAY-2.jpg
TH9F3A-1.jpg
ASWITH-1.jpg
ASWITH-3.jpg
THEMAY-4.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind de Jellore prachtig (die kleur!!) op 2 zaken na : de overgang van dak naar achterruit is niet vloeiend maar met een soort rare knik en de spiegels zullen dan wel period correct zijn, die zou ik vervangen.

De Wolf vind ik minder vooral door die overdreven spoiler. Motorcompartiment wel erg knap gedaan.

Die daklijn is typisch voor de oudere 911, zoek maar eens naar een zijprofielfoto van een 911f, 911g of 964 bijvoorbeeld.

Die spiegels heb je volgens mij te kiezen bij Singer. Veruit de meesten hebben dit, maar ik zal voor de volgende upload eens zoeken naar een exemplaar met andere spiegels.

En de whaletail tsja.. wel iconisch. Maar Singer heeft ook turbo’s geleverd met een kleinere vleugel of zelfs met spoiler delete, zal ik voor de volgende ook even specifiek op letten voor je.

Laatst bewerkt:
Dank voor de tip (en voor de tag ;)), ik snap niet helemaal wat je bedoelt met opdelen in twee of meerdere stukken?
Moet ik dan per post een X aantal plaatjes posten? Dat maakt het topic toch juist alleen maar langer, meer scroll werk? Of begrijp ik je niet goed?

Ik heb nu gekozen voor een indeling met één introductie-plaatje en dan de rest verstopt binnen een spoiler, zou dat beter werken? Dan blijven de posts relatief compact.
Even een "inbelalarm" in de titel plaatsen.

Ik kan die singers wel waarderen,

Even een "inbelalarm" in de titel plaatsen.

Ik kan die singers wel waarderen,
Wat houdt dat in een "inbelalarm" in de titel plaatsen?

@Niseko tot nog toe geen 'classic' kunnen vinden zonder die typisch spiegels. Misschien is Singer toch wat strikter wbt de design cues dan ik dacht. Ik heb trouwens een leuke aankomen voor jou, hou je het in de gaten? ;)

Absoluut, ik volg zeker en vast en en eerlijk, met je OPM over de sprong in de daklijn van dak naar achterruit, zat ik mijn 1/18 en 1/43 zeer aandachtig te bekijken. Allen Autoart, Minichamps en van Porsche zelf, geen goedkope dus en ik zie het er niet in terug... Zijn maar schaalmodellen uiteraard. Het is mij in het echt ook nog nooit opgevallen, ik zal er wat meer op letten maar de pré 996 zijn erg dungezaaid. 993 is fiscaal een drama hier (grote motor, meestal nog geen oldtimer) en 964s & ouder hebben wel de oldtimer status en komen - vermoed ik - niet vaak meer buiten.

Niseko

Maak kennis met de Niseko-commissie.
Deze Porsche 911 Targa, herbedacht door Singer, is gerestaureerd via Singer Vehicle Design's Classic-programma..

De carrosserie van koolstofvezel is gespoten in de op aanvraag gemaakte kleur Onyx Green metallic.
De wielen zijn uitgevoerd met champagne-nikkel ‘petals’ tegen een zwarte achtergrond.

De eigenaar koos voor touringstoelen bekleed met lichtgrijs Quito-leer met geweven middenstukken.
De versnellingspook is uitgevoerd in zwart hout, zonder schakelschema, en de centrale toerenteller is grijs met zwarte markeringen.

De auto wordt aangedreven door een 4,0-liter luchtgekoelde zescilinder boxermotor, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.

MEETTH-2.jpg

THA88E-1.jpg
1991-Porsche-911-Carrera-2-Targa-by-Singer-5.jpg
MEETTH-1.jpg
THISPO-4.jpg
1991-Porsche-911-Carrera-2-Targa-by-Singer-8.jpg
THISPO-3.jpg
THISPO-2.jpg
THISPO-1.jpg

Laatst bewerkt:
Absoluut, ik volg zeker en vast en en eerlijk, met je OPM over de sprong in de daklijn van dak naar achterruit, zat ik mijn 1/18 en 1/43 zeer aandachtig te bekijken. Allen Autoart, Minichamps en van Porsche zelf, geen goedkope dus en ik zie het er niet in terug... Zijn maar schaalmodellen uiteraard. Het is mij in het echt ook nog nooit opgevallen, ik zal er wat meer op letten maar de pré 996 zijn erg dungezaaid. 993 is fiscaal een drama hier (grote motor, meestal nog geen oldtimer) en 964s & ouder hebben wel de oldtimer status en komen - vermoed ik - niet vaak meer buiten.

Ik heb hier wel een plaatje van een 911 G waar het duidelijk te zien is.
(Stop hem even in een spoiler om de verdere flow van dit topic niet te verstoren)

0D3838C69C014FBF8F36FBD13084287D_D309C417789E41B6A488889E201EB836_020_info-slider_2-1_911_27_targa_1974-75

Oow sorry : ter verduidelijking, je kan hier erg veel foto’s in 1 post neerzetten. Joost zal wel weten hoeveel maar zeker weten meer dan 25. Vermenigvuldig dit met 50 Posts op een pagina en je scrollt je een ongeluk om nieuwe Posts te bekijken.
Met “opbreken” bedoelde ik 10 of zo plaatjes. Heb je meer fotomateriaal, nieuwe post aanmaken. Maar elk zijn ding, jouw topic hé Geuzert. Leuk initiatief en als gezegd volg ik, maar als ik teveel moet swipen haak ik af.
Dat is natuurlijk het dilemma van veel foto's en volgens mij werkt dat hier best wel okay. Iets meer werk voor de TS, je kunt natuurlijk ook in de eerste post een soort index maken, waarbij je (door)linkt naar recentere posts in het topic. Je gebruikt daarvoor de link die je in het 'Delen' ikoontje rechtsboven de (nieuwere) post waarnaar je wilt linken.

Auburn

Maak kennis met de Auburn-commissie.

Het exterieur van deze coupé is uitgevoerd in Light Ivory en straalt een klassieke elegantie uit. Aan de voorzijde bevindt zich een centraal geplaatste brandstofvuller, omgeven door gequilt leer in Cumin met Alabaster-stiksel in de bagageruimte.

Het interieur is rijkelijk bekleed in Cumin, met op maat gemaakte suède-mix stoelbekleding in de kleuren Chocolat en Mt. Blanc. De centrale toerenteller is uitgevoerd in Cream met zwarte markeringen, terwijl de omliggende meters het omgekeerde kleurenschema volgen. De versnellingspook is afgewerkt in een combinatie van Ebony en Walnut, wat bijdraagt aan de warme, ambachtelijke uitstraling van het interieur.

Onder de motorkap vinden we een 4.0-liter, luchtgekoelde, atmosferische flat-six motor, voorzien van velocity stacks in Champagne Gold. De kracht wordt overgebracht via een handgeschakelde zesversnellingsbak met vierwielaandrijving. De motorruimte is intern ook afgewerkt met hetzelfde diamantgestikt leer in Cumin, wat het geheel tot in de kleinste details samenbrengt.

BACKIN-2.jpg
Singer-Vehicle-Design-Auburn-Commission-6.jpg

SOMEFU-4.jpg
SOMEFU-3.jpg
BACKIN-1.jpg
Singer-Vehicle-Design-Auburn-Commission-17.jpg
Singer-Vehicle-Design-Auburn-Commission-15.jpg
SO8A34-1.jpg
SOMEFU-1.jpg
SOMEFU-2.jpg
ATTHEH-2.jpg
ATTHEH-4.jpg

Laatst bewerkt:
Dank voor de tip @Roadracer, ik heb er meteen gebruik van gemaakt.

Ik heb de tweede post aangepast en er een overzicht van gemaakt van alle commissies die mij tot nu toe bekend zijn. Daarbij heb ik snelkoppelingen toegevoegd naar de exemplaren die ik hier al heb gepost.

Het is inmiddels een behoorlijke lijst, maar ik weet zeker dat deze nog niet volledig is. Van sommige gepubliceerde exemplaren is bovendien de bijbehorende project- of commissienaam niet bekend of niet vermeld.

Daarom meteen een vriendelijk verzoek aan jullie allemaal: mocht je informatie hebben over een commissie die nog niet in het overzicht staat, laat het me dan alsjeblieft weten. Dan kan ik deze toevoegen aan de lijst. Alvast mijn dank!

P.S. Verzoekjes mogen ook, als je een specifieke commissie hebt waarvan je denkt die verdient het om nu meteen al gefeatured te worden.

Hét boek over Singer "One More Than 10: Singer and the Porsche 911" (Michael Harley and Rob Dickinson) is al - voor een boek - al even duur dan een echte Singer m.n. 700-800$ op Amazon + shipping. ;)

Mij te gortig, maar hopelijk kan ik hier een soortgelijke ervaring creëren. En helemaal voor nop.

Maar ben wel benieuwd naar alle platen die er in staan, dus ik zal nog wel eens googlen of er online ergens meer bladzijden zijn in te zien. ;)

Racer X

Maak kennis met de Racer X-commissie.
Deze Porsche 911, herbedacht door Singer, is gerestaureerd via Singer Vehicle Design's Dynamics & Lightweighting Study-programma.

De auto is voorzien van een aerodynamisch geoptimaliseerde ducktail-spoiler aan de achterzijde en een Inconel/titanium uitlaatsysteem. De centrale brandstofvuldop bevindt zich op de voorklep. De carrosserie is uitgevoerd in carbon fibre, gelakt in een unieke kleur genaamd Cool Dark Silver, met accenten in gepolijst nikkel.

Het interieur is afgewerkt in de kleur Tomato, waarbij het leer op maat is afgestemd op de wensen van de eigenaar. De kuipstoelen van carbon fibre bevatten zichtbare carbon accenten en gepolijste nikkel details. De naam van de auto is in het leer van de deurpanelen geperst, en diverse interieuronderdelen zijn in dezelfde kleur gespoten als de carrosserie. De achterste dwarsverbinding is zichtbaar in carbon fibre.

De auto beschikt over een luchtgekoelde, atmosferische flat-six motor met vier kleppen per cilinder, en een uniek ram-air inductiesysteem. Technische elementen zoals het achterste compartiment en de motorpanelen zijn uitgevoerd in zichtbaar carbon fibre. De centrale toerenteller is met de hand gemarkeerd en afgewerkt met 18-karaats goud. Elke Porsche 911 die door Singer is herbouwd in het kader van de Dynamics & Lightweighting Study wordt gerestaureerd in het Verenigd Koninkrijk.

Singer-Vehicle-Design-Racer-X-2.jpg

Singer-Vehicle-Design-Racer-X-12.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-20.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-15.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-11.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-1.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-5.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-4.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-8.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-3.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-9.jpg
Singer-Vehicle-Design-Racer-X-10.jpg

De eerste Dynamics & Lightweighting Study in dit topic is ook een feit. Ik denk dat ik dit de mooiste commissie uit de DLS-serie vind. Maar vraag het morgen weer en dan kan het zomaar een andere zijn. :p

Machtige machines dit, waar ik persoonlijk de Classic studies het allermooiste vind, zijn dit toch wel technische hoogstandjes. Singer werkt samen met Williams Advanced Engineering om het chassis, de aerodynamica en vooral de motor tot in perfectie te verfijnen.

Elk detail van de DLS is ontworpen om gewicht te besparen en prestaties te maximaliseren..

Online kwam ik ook nog een mooie officiële brochure van Singer tegen, die heb ik ook toegevoegd aan zijn eigen categorie in de alfabetische lijst bovenaan dit topic.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan