Shortlease twee maanden

A

Anoniem

Guest
Beste mede-forummers,

Ik heet Oscar en ben sinds gisteren 30 jaar geworden!
Gisteren een prachtig cadeau van mijn vader ontvangen en vandaar mezelf even aangemeld om soort van 'advies' te vragen.
Uiteraard begrijp ik heel erg dat alles heel persoonlijk is, maar ben gewoon enorm benieuwd wat de beste/leukste keuze zou kunnen zijn.

Van mijn vader had ik gisteren een prachtig cadeau ontvangen. Ik mag op zijn kosten een auto shortleasen voor de duur van 2 maanden.
Hij heeft mij in totaal 6 keuzes in auto's gegeven en aangezien ik zelf een Renault Twingo rijd, heb ik er echt geen idee van welke auto het leukste van allemaal is:D.
Een Renault Twingo in vergelijking met deze auto's is niet te doen haha. Deze auto's zijn zo boven mijn budget dat ik er natuurlijk nooit naar heb gekeken.
Mijn vader heeft de volgende 6 keuzes aan mij gegeven:

1). BMW 418i Grand Coupe High Executive M-Sport (134 pk)
Mening: Prachtige auto om te zien, maar volgens mij kom je de 4-serie erg vaak tegen op de snelweg en is deze niet bijzonder om te rijden.

2). Alfa Romeo Giulia 2.0 turbo super, benzine (200 pk)
Mening: Mooie, aparte auto om te zien, helaas maar 1 uitlaat i.p.v. 2 uitlaten en twijfel of deze auto genoeg koppelvermogen heeft.

3). Volvo V60 T5 Momentum, model 2019 (255 pk)
Mening: Zowel exterieur als interieur vind ik prachtig. Van het uiterlijk ben ik zeer gecharmeerd, volgens mij kom je deze auto ook erg vaak tegen op de snelweg en daardoor niet uniek. Of zie je momenteel alleen de V60 van voor de facelift?

4). Jaguar F-Type 2.0 (300 pk)
Mening: De duurste om te shortleasen. Deze auto vind ik geweldig om te zien en volgens mij is het motorgeluid ook prima in orde. Jammer van de 4-cilinder maar 6 cilinder is geen optie helaas.

5). Ford Focus St-line ecoboost hatchback, model 2019 (125 pk)
Mening: Auto die ik vrij weinig op de wegen tegenkom. Leuke auto om te zien, maar ik twijfel over het koppelvermogen.
Speels uiterlijk. Deze auto valt in het niet bij de 4 andere auto's.

6). Porsche Macan (252 pk)
Mening: Ik weet niet wat ik van deze auto moet vinden. De rijeigenschappen zullen vast erg goed zijn, maar ik vind het altijd zo'n auto voor arrogante lui, maar misschien zit ik er helemaal naast haha.

Laat ik voorop stellen dat deze auto's erg overweldigend voor mij zijn.
Mijn soort van eisen:

- veel koppelvermogen
- auto die men niet vaak op de snelweg tegenkomt
- mooi motorgeluid
- dynamische rijeigenschappen

Welke van bovenstaande 6 zouden jullie kiezen?
Mocht ik de V60 'te gewoon' vinden dan bied mijn vader ook de optie voor een Volvo V90 D3, maar dan moet ik wel met een hele goede reden komen hahaha.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Alfa Romeo Giulia, ondanks 1 uitlaat, maar deze auto zie ik zelf nooit op de weg, maar ik hoop dat de rijeigenschappen lekker zijn.
Benieuwd naar jullie meningen!

Vriendelijke groet,
Oscar

Eerlijk gezegd een raar verhaal. Succes met je keuze. Een Ford Focus of een Macan? Hahaha.

FH126560 zei:
Eerlijk gezegd een raar verhaal. Succes met je keuze. Een Ford Focus of een Macan? Hahaha.

Ik begrijp je reactie! Het is echter helemaal niet raar.
Een shortlease voor een focus kost zo'n 800 per maand en een macan 2500 per maand.
Stel ik zou de focus machtig mooi vinden dan scheelt dat natuurlijk een hoop geld.
Er zit vanalles tussen in zijn lijstje en ben hartstikke blij dat ik gewoon iets mag kiezen.

hmm, misschien had de captha hier nog enig nut gehad..??

OT: Tegen je pa zeggen dat je wel voor die 5 ruggen (dat kennelijk een Macan kost voor 2 maanden) die Focus dik 6 maanden wilt rijden. :p
Twingo verhuren voor die periode.. man, jij gaat geld verdienen met je verjaardagscadeau. ;)

Durashift zei:
hmm, misschien had de captha hier nog enig nut gehad..??

OT: Tegen je pa zeggen dat je wel voor die 5 ruggen (dat kennelijk een Macan kost voor 2 maanden) die Focus dik 6 maanden wilt rijden. :p
Twingo verhuren voor die periode.. man, jij gaat geld verdienen met je verjaardagscadeau. ;)

Of voor één maand 5 mille uitgeven voor een nog mooiere auto.

Vreemd, maar voor mij zou de keuze simpel zijn: 2 maanden zoveel mogelijk lol met 300pk.

Is het niet handiger om voor het extra geld een andere auto te kopen, dan heb je er veel langer plezier van. Als ik de auto ook als normale auto zou gebruiken dan koos ik de Alfa, het is een hele snelle, bijzondere, exclusieve maar ook zeer bruikbare auto. Echt bijzonder is de Jaguar maar die is wel heel kostbaar om te leasen.

Fantasietopic?

Een vader die €5k op de verjaardag van een 30 jarige zoon wil stuk slaan zal vast wel openstaan voor een leuke 'longlease' van één of andere hothatch.

Je kunt bij Sixt een M2 of een M4 huren voor 150 euro per dag ongeveer voor langere tijd. Zal je niet 2 maanden mee volmaken maar is wel leuker.

Terug
Bovenaan