A
Anoniem
Guest
Goedemiddag, heren/dames
Onze Fiat Panda begint de geest te geven dus we zijn opzoek naar een "nieuwe" auto.
We willen wat groter en zoeken voor 7000 ~ 8000 euro een goede auto.
Als eerste kwamen we bij een Hyundai I20 terecht maar na wat zoeken en een artikel op topgear.nl staan deze autos redelijk vaak stil langs de weg.
Hierna kwam ik op de Seat Ibiza/Leon terecht van 2012 of nieuwer met max 140k op de teller.
Uiteraard heb ik hier een aantal vragen over en hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.
Eerste disclaimer ik weet 0 van auto's maar kan wel beetje googlen
In de buurt waar ik woon zijn geen occasion te koop maar wil wel graag een proef rit maken, nu hebben mijn overburen een Seat Mii zijn er dingen die overeenkomen met de Ibiza/Leon die ik daarin kan testen zoals stoelen oid?
Heb een aantal punten op internet gevonden om op te checken:
Distributieketing vervangen.
Middensteun achter in niet half afgebroken.
Afwater gaatjes niet dicht, maar waar zitten deze?
Rubbers portieren.
Geen raar geluid bij stuur volledig draaien en langzaam rijden.
Elek. ramen goed checken
Nog andere aandachtspunten ?
Nu zoek ik een benzine variant maar welke motor erin 1.2 , 1.4 TSI of 1.4 zonder TSI
Heb wel gegoogled op TSI problemen, maar de meeste problemen en discussies waren van voor 2012
Als ik een test model kan vinden zit er veel verschil tussen de motoren en de wegligging als ik een SC of ST kan proberen ?
Alvast bedankt.
Onze Fiat Panda begint de geest te geven dus we zijn opzoek naar een "nieuwe" auto.
We willen wat groter en zoeken voor 7000 ~ 8000 euro een goede auto.
Als eerste kwamen we bij een Hyundai I20 terecht maar na wat zoeken en een artikel op topgear.nl staan deze autos redelijk vaak stil langs de weg.
Hierna kwam ik op de Seat Ibiza/Leon terecht van 2012 of nieuwer met max 140k op de teller.
Uiteraard heb ik hier een aantal vragen over en hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.
Eerste disclaimer ik weet 0 van auto's maar kan wel beetje googlen
In de buurt waar ik woon zijn geen occasion te koop maar wil wel graag een proef rit maken, nu hebben mijn overburen een Seat Mii zijn er dingen die overeenkomen met de Ibiza/Leon die ik daarin kan testen zoals stoelen oid?
Heb een aantal punten op internet gevonden om op te checken:
Distributieketing vervangen.
Middensteun achter in niet half afgebroken.
Afwater gaatjes niet dicht, maar waar zitten deze?
Rubbers portieren.
Geen raar geluid bij stuur volledig draaien en langzaam rijden.
Elek. ramen goed checken
Nog andere aandachtspunten ?
Nu zoek ik een benzine variant maar welke motor erin 1.2 , 1.4 TSI of 1.4 zonder TSI
Heb wel gegoogled op TSI problemen, maar de meeste problemen en discussies waren van voor 2012
Als ik een test model kan vinden zit er veel verschil tussen de motoren en de wegligging als ik een SC of ST kan proberen ?
Alvast bedankt.