Seat Mii opties

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Sinds een aantal maanden ben ik in bezit van een Seat Mii. Dit is mijn eerste auto en na bijna 10.000 km ben ik er nog steeds erg blij mee. Ik denk erover om deze auto nog een tijd aan te houden, gezien de lage km stand (nu 25.500km). Om die reden overweeg ik een aantal upgrades en ben ik op zoek naar advies. Het gaat om een Seat Mii Reference, dus om een vrij kale uitvoering. Wat ik het liefst zou willen toevoegen aan mijn Mii is centrale deurvergrendeling met afstandbediening. Nu heb ik al een beetje rondgevraagd en het blijkt dat ik hiervoor nieuwe bekabeling nodig heb. Daarom vroeg ik me af of het interessant is om dan bijvoorbeeld gelijk elektrische ramen te laten inbouwen? Daarnaast heb ik één grote snelheidsmeter en heb ik tweedehands tellerhuizen gezien met toerenteller en snelheidsmeter. Kan dit zonder al teveel moeite worden vervangen of is hiervoor ook andere/nieuwe bekabeling nodig?

Heeft iemand ervaring met deze ingrepen en wat zou zoiets ongeveer gaan kosten?

Groet, F

Ik zou daar niet aan beginnen, het lijken mij vrij grote klussen. Je kan 'm wellicht met gesloten beurs ruilen voor een Style met een kilometerstand van 100.000.

Ik zou daar eerlijk gezegd niet aan beginnen, lijkt me een grote klus. Waarom stond je daar niet bij stil bij de aanschaf?

Hier staan als voorbeeld de variaties op kabelbomen die Seat in een Mii van modeljaar 2016 gebruikt. Zoals je ziet heel veel keuze, afhankelijk van gebruikte audio/ramen/centrale vergrendeling, met veel mogelijkheden de foute te kiezen. En dan moet je nog hopen dat waar deze kabelboom op aansluit in de auto ook geschikt is, als je die ook nog moet vervangen ben je nog wel even bezig.

Alles is mogelijk, maar gaat wel flink in de kosten lopen. los van de onderdelen is het vaak veel werk qua kabelboom en arbeidsuren. Leuk als je zoiets zelf kan doen om via een schadeauto goedkoop aan onderdelen kan komen. Als hobby.

Als je dit laat doen ben je veel geld kwijt en kun je beter dat geld er niet aan uitgeven en eventueel bijleggen voor een luxer exemplaar waar dat (en misschien wel meer) op zit

je kunt wel eens informeren wat inbouwen van centrale vergrendeling kost in de aftermarket. Het is al jaren geleden maar iemand in mijn omgeving heeft dat eens laten doen. Staat mij iets van bij dat het 500 euro heeft gekost. Viel wel mee dus. Je krijgt dan wel een aparte afstandsbediening om te openen/sluiten ipv knopjes op de sleutel

Ik heb wel eens opgezocht of airco achteraf in te bouwen is bij zo'n ding (op 't werk was ik daar een business case voor aan het opzetten), maar dat is ook haast niet te doen. Onderhuids zijn de verschillen gewoon mega.

Centrale vergrendeling aftermarket kan wel, die setjes koop je voor een paar tientjes.

Misschien heb je geluk qua toerenteller: er is een kansje dat die draadjes wel in de standaard kabelboom zitten. In de link van EVV lijken geen aparte sets voor zonder/met toerenteller te staan. En dan zou je zo'n tellerbak op de sloop kunnen zoeken.

Tydelyck zei:
Misschien heb je geluk qua toerenteller: er is een kansje dat die draadjes wel in de standaard kabelboom zitten. In de link van EVV lijken geen aparte sets voor zonder/met toerenteller te staan. En dan zou je zo'n tellerbak op de sloop kunnen zoeken.
Dan moet je wel mazzel hebben dat de kilometerstand in het dashboard ergens uit te auto gehaald wordt en niet in de klokken opgeslagen. Anders moet je die ook nog aan laten passen en hopen dat je een lagere stand kan programmeren.

Kijk hier eens
https://www.automat.nl

En hier
https://www.cargoods.nl/elektrische-ramen-voor-2-portieren.html

haarr zei:
Kijk hier eens

En hier
Moet hij nog wel steeds 12v in beide portieren zien te krijgen... Misschien is het handig om een sloop Mii erbij te kopen die de opties wel heeft en dan alles ombouwen.

EVV zei:
haarr zei:
Kijk hier eens

En hier
Moet hij nog wel steeds 12v in beide portieren zien te krijgen... Misschien is het handig om een sloop Mii erbij te kopen die de opties wel heeft en dan alles ombouwen.

De 12 volt zal toch niet zo'n probleem zijn?

Wist helemaal niet dat het nog bestond op relatief recente auto's, geen centrale vergrendeling, bizar. o_O
Als je al centrale vergrendeling hebt is het volgens mij wel redelijk toe doen om dit te bedienen op afstand maar als er helemaal nog geen centrale vergrendeling aanwezig dan lijkt het me zo goed als "onmogelijk". Alles kan natuurlijk maar niet voor acceptabele bedragen.
Toch iets beter moeten opletten bij de aanschaf van de auto, centrale vergrendeling is nu niet echt een unieke of zeldzame optie.

Nu je het zegt TL, volgens mij is centrale vergrendeling wel aanwezig maar de afstandsbediening niet.

Barri zei:
Nu je het zegt TL, volgens mij is centrale vergrendeling wel aanwezig maar de afstandsbediening niet.
Het staat toch echt pas vanaf de "Style". centrale vergrendeling met afstandbediening. Bij de "reference" staat niets over centrale vergrendeling dus zou je er van uit kunnen gaan dat zelfs dat er niet op zit.

Bizar! Dat heb ik al lang niet meer gezien.

In die zin is het wel een exclusieve uitvoering zo :)

Bedankt voor de reacties, erg nuttig! Ik was me wel bewust van de uitvoering en opties tijdens de aanschaf. Na een tijdje in deze auto te hebben gereden vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn en wat dat eventueel zou kosten. Inmiddels weet ik voldoende en blijft mijn "unieke" Mii uniek (en lightweight) :p

Hofmeister zei:
Bedankt voor de reacties, erg nuttig! Ik was me wel bewust van de uitvoering en opties tijdens de aanschaf. Na een tijdje in deze auto te hebben gereden vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn en wat dat eventueel zou kosten. Inmiddels weet ik voldoende en blijft mijn "unieke" Mii uniek (en lightweight) :p

Welke opties? :)

Toerenteller zou je misschien los op je dash kunnen schroeven. Iets dat met een (draadloze) obd dongle kan praten. Dat moet te koop zijn, turbodruk, oliedruk, water- of olietemperatuur zijn ook van die veel gevraagde extra klokken, er is vast iets met een digitaal klokje dat instelbaar is.

Centrale deurvergrendeling op 1 of 2 deuren moet goed in te bouwen zijn, aftermarket.

V0RQ zei:
Toerenteller zou je misschien los op je dash kunnen schroeven. Iets dat met een (draadloze) obd dongle kan praten. Dat moet te koop zijn, turbodruk, oliedruk, water- of olietemperatuur zijn ook van die veel gevraagde extra klokken, er is vast iets met een digitaal klokje dat instelbaar is.

Centrale deurvergrendeling op 1 of 2 deuren moet goed in te bouwen zijn, aftermarket.

Als je een goede telefoon houder hebt kun je deze info daar ook op weergeven.

Centrale vergrendeling en elektrische ramen kan zeker wel.

Terug
Bovenaan