Seat Leon 1.8 20vt 2005

A

Anoniem

Guest
Hallo mensen,

Mijn aandacht ging naar dit exemplaar:
SEAT Leon 1.8-20VT Topsport

https://www.autoscout24.nl/aanbod/seat-leon-1-8-20vt-topsport-benzine-zwart-e2c58383-c4d9-3923-e053-e250040a4ab3

Wat denken jullie hierover. Er zit geen NAP bijgevoegd in de advertentie. En is de prijs fair.
Wat zijn de dingen waar ik voornamelijk op moet letten tijdens het bezichtigen voor dit exemplaar.

Op de Finnik app staat er dat met deze voertuigen gemiddeld 100+ apk problemen heeft. Is dit niet veel?

Als jullie me hierbij kunnen helpen, heel graag. :LOL:

Alvast bedankt!!

De tellerstand is logisch volgens de RDW en hij is voor het eerst toegelaten in 2005 en dat komt overeen met het kenteken. Maar ik vind het nogal veel geld voor een 14 jaar oude auto, hij ziet er op de foto's netjes uit en heeft maar 2 eigenaren gehad. Maar het is vooral belangrijk dat er rekeningen bij zitten van het onderhoud zodat je kan zien of hij goed onderhouden is. Kijk goed naar schade aan de velgen om te zien of er goed mee omgegaan is, veel schade betekend vaak over de stoeprand en dat kan schade geven aan de draagarmen en andere onderdelen, laat als je hem zeker wilt hebben een aankoopkeuring doen.

Het is toch een categorie auto, waar bepaalde partijen een handeltje in zien, en dan is het ontzettend lastig om het kaf van het koren te scheiden. Ik weet ook niet precies waar het bij jou om gaat om het motor blok of om het model auto of om beide.

Als de fijne 1.8 twintig klepper jou terecht enorm aanspreekt. Dan kun je ook naar een seat model kijken die wat onbekender is, want onbekend maakt onbemind. En het voordeel is dat het dan mindere foute types aantrekt.

De 1.8 twintig klepper turbo zit bijvoorbeeld ook in de Seat Toledo. De Toledo heeft denk ik wel meer de ideale middelvinger gehalte, beetje stoffig er uit zien, maar wel als een speer er vandoor.

Daarnaast zit die ook in de cordoba 3 deurs

En natuurlijk zat het blok ook heel even in de seat exeo

Bedankt voor je reactie Epica.

Een aankoopkeuring, dat is toch gewoon bij een auto garage. Is het zo dat de garage dan een controle op het voertuig doet?

De tellerstand is logisch, de auto is echter al ruim 14 jaar oud. Dit soort auto's zijn inmiddels wel liefhebbers auto's, volgens de ANWB koerslijst is de auto eigenlijk de helft waard van de vraagprijs, de vraagprijs is dus wel heel erg stevig.

De huidige eigenaar heeft de auto nog maar amper een jaar in bezit, wat is de reden dat hij deze auto zo snel al weer weg doet ??? Wat is er in het verleden al aan gerepareerd.

Laat inderdaad altijd een uitgebreide aankoopkeuring doen, bijvoorbeeld bij een Vakgarage. Met sportieve auto's wordt immers niet altijd even netjes gereden, je hebt snel de miskoop van de maand te pakken.

Auto encyclopedie zei:
Het is toch een categorie auto, waar bepaalde partijen een handeltje in zien, en dan is het ontzettend lastig om het kaf van het koren te scheiden. Ik weet ook niet precies waar het bij jou om gaat om het motor blok of om het model auto of om beide.

Als de fijne 1.8 twintig klepper jou terecht enorm aanspreekt. Dan kun je ook naar een seat model kijken die wat onbekender is, want onbekend maakt onbemind. En het voordeel is dat het dan mindere foute types aantrekt.

De 1.8 twintig klepper turbo zit bijvoorbeeld ook in de Seat Toledo. De Toledo heeft denk ik wel meer de ideale middelvinger gehalte, beetje stoffig er uit zien, maar wel als een speer er vandoor.

Daarnaast zit die ook in de cordoba 3 deurs

En natuurlijk zat het blok ook heel even in de seat exeo

Auto encyclopedie
Ik ben geheel weg van het model en het motorblok. Maar ik zal even een kijkje nemen naar de andere modellen.

ak2 zei:
De tellerstand is logisch, de auto is echter al ruim 14 jaar oud. Dit soort auto's zijn inmiddels wel liefhebbers auto's, volgens de ANWB koerslijst is de auto eigenlijk de helft waard van de vraagprijs, de vraagprijs is dus wel heel erg stevig.

De huidige eigenaar heeft de auto nog maar amper een jaar in bezit, wat is de reden dat hij deze auto zo snel al weer weg doet ??? Wat is er in het verleden al aan gerepareerd.

Laat inderdaad altijd een uitgebreide aankoopkeuring doen, bijvoorbeeld bij een Vakgarage. Met sportieve auto's wordt immers niet altijd even netjes gereden, je hebt snel de miskoop van de maand te pakken.

Ik heb deze voertuigen vergeleken op marktplaats en AutoScout24.

Wat mij opviel is dat de meeste van deze modellen gaan voor 3500-5000 euro gaan. Dan heb ik het over km standen van gemiddeld 200000km.

Daarom trok dit exemplaar zo mijn aandacht.

Cupra R voorbumper, dat is niet origineel. Voor de rest lijkt het me een leuk exemplaar, en door de kilometerstand uniek en daardoor duur.

Is hij zo duur? Km stand is laag en het is een beetje een wat de gek er voor geeft uitvoering. Ik vind de prijs helemaal niet zo gek als de staat helemaal goed is.

ak2 zei:

(y)

Terug
Bovenaan