Seat ibiza 1.0 TSI Fr onderhoud

F 3397433

Net ingestapt
Goedendag,

Ik heb een Seat ibiza 1.0 tsi uit 2016. Nu is mijn vraag wanneer en wat voor onderhoud mij staat te wachten.
De auto staat nu op ongeveer 50.000 km en het enige wat er tot nu toe gebeurd is, olie(filter),pollen/lucht filter.
Bij hoeveel km moeten bijvoorbeeld de bougies en andere vloeistoffen worden vervangen? In het onderhoudsboekje kan ik de intervallen niet vinden....

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

De 1.0 TSI heeft een interval van 2 jaar of 30.000 km. Dus elke beurt vindt plaats op 30.000, 60.000, 90.000 km etc. óf als je weinig rijdt na 2 jaar, 4 jaar, 6 jaar etc.
Sommige techneuten vinden 30.000 tussen oliewissels te lang en adviseren het elke 15.000 km/1 jaar te laten doen. Daar kan ik je niet echt in adviseren.

Goed moment om ook naar de koolafzetting te kijken.

De kleinste TSI-variant heeft op de kop af een inhoud van één liter en kent ook de kleinste problemen van de hele serie. Wat we, net als bij de grotere motoren, wel vaak zien is een snel vuil wordende inlaat. Dit noemen we koolafzetting en is het gevolg van het directe inspuitsysteem. Het vuil verstoort de optimale lucht-brandstofverhouding.

Problemen ontstaan over het algemeen na zo’n 50.000 kilometer en zijn te herkennen aan de volgende symptomen:

Minder motorvermogen
Meer benzineverbruik
Schokken en onregelmatig lopen, met name stationair
Brandend motorstoringslampje
https://inkoopautos.com/tsi-motor-problemen-en-oplossing/

Terug
Bovenaan