Seat Arosa - Nieuwe brandstofpomp - Zekering springt eruit

A

Anoniem

Guest
Goedeavond,
Ik bezig een Seat Arosa 1.4i stella uit 2001, met 200.000 op de teller.

Vorige week wou mijn auto niet starten. De brandstofpomp bleek kapot, ik heb deze vervangen en vanochtend ruim 100km gereden zonder problemen. Probleem opgelost zou je denken, niet dus. Toen ik vanmiddag wegreed sprong de zekering van de brandstofpomp eruit. Ik heb hem vervangen met een andere zekering (ook 20A) en opnieuw sprong hij eruit. Ik heb de brandstofpomp losgekoppeld en opnieuw sprong de zekering eruit.

Vervolgens heb ik de zekering vervangen met eentje met een hogere ampere (30A). Nu startte hij zonder problemen en ben ik toch maar naar huis gereden (weer 100km), zonder problemen.

Het lijkt me dat het vervangen van een zekering met een hogere ampere geen verstandige optie is en dat er iets meer aan de hand is. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

net losgekoppelde brandstofpomp knalt de zekering alsnog? Ik denk dat er ergens wat mis is met de bedrading.

Blijven rondrijden met een te hoog amperage zekering (zeker een die 50% meer kan hebben) is een zeer slecht idee. Voor je het weet heb je brand. Warmte en benzine gaan niet samen namelijk.

ja, het lijkt mij ook het meest logische dat het iets met de bedrading is.

Toch vreemd dat dit aan het licht komt een dag nadat de brandstofpomp vervangen is. Lijkt mij dat het probleem met de bekabeling er dan eerder ook al had moeten zijn.

Helemaal niet zo vreemd... kabels van 17 jaar jong zijn nu eenmaal wat brozer als nieuwe kabels, en als je ermee aan het buigen gaat door stekkerverbindingen los te maken kan er wel eens wat beschadigen in de mantel.

DIrk Wissink zei:
ja, het lijkt mij ook het meest logische dat het iets met de bedrading is.

Toch vreemd dat dit aan het licht komt een dag nadat de brandstofpomp vervangen is. Lijkt mij dat het probleem met de bekabeling er dan eerder ook al had moeten zijn.

Wellicht is dat juist veroorzaakt doordat de oude brandstofpomp kapot was? Of is die brandstofpomp juist kapot gegaan door het probleem? ;)
Ik vermoed eerder dat juist een van die 2 aan de hand is.
Kan ook zoiets simpels zijn als een slechte massa, waardoor je dit soort problemen krijgt,

Daarnaast idd ook wat muddy bandit zegt.

Terug
Bovenaan