Scirocco 2009 160PK

Lobke 3392613

Net ingestapt
Auto begint kracht te verliezen, Zoemend geluid bij gas geven/ Motorstoringslampj flikkert, bij gas loslaten ( stationair draaien) stopt en verdwijnt het waarschuwingslampje

IEMAND een idee ?? klein onderhoud + nieuwe turbo 1000km , nu dit ??
Thanksss

Welkom. Je kan je vraag kwijt onder het kopje techniek/ onderhoud. En leuk dat je je even voorstelt ;)

Lobke 3392613 zei:
Auto begint kracht te verliezen, Zoemend geluid bij gas geven/ Motorstoringslampj flikkert, bij gas loslaten ( stationair draaien) stopt en verdwijnt het waarschuwingslampje

IEMAND een idee ?? klein onderhoud + nieuwe turbo 1000km , nu dit ??
Thanksss
Als er net een nieuwe turbo op zit, waarom ga je dan niet even bij de garage langs, ik mag aannemen dat je garantie op de reparatie hebt.

Weer een van de befaamde 1.4tsi? Kijk eens op de site van Hartogtuning of je daar iets van je problemen terug vindt.

Een volkswagen met de beruchte TSI motor uit de probleembouwjaren. Dat kan van alles zijn. Als je beetje googled zie je snel dat deze nu eenmaal bekend als probleemgevallen, maar daar heb je nu weinig meer aan.

Wat ik in ieder geval zou doen is gelijk nu bellen met de garage, op hun advies auto laten staan of naar garage rijden. Diagnose stellen wat er mee is. Als het met de turbo van doen heeft kun je je neem ik aan beroepen op garantie als je het bij een fatsoenlijke garage is gebeurd. Is het wat anders, dan is het gewoon de knip trekken helaas.

Laat je nog weten wat uiteindelijk de doorzaak is geweest?

160pk dat is dan de beruchte twin-charger die naast de turbo ook een supercharger heeft. Zou het met de magneetkoppeling te maken kunnen hebben die de supercharger aandrijft. Een zoemend geluid klinkt als de supercharger.

Terug
Bovenaan