Schurend geluid in wielkast linksvoor na het maken bocht rechts

Karin 1715663

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Toyota avensis en de garage zegt gewoon doorrijden tot het erger word:confused:
Af en toe als ik een bocht naar rechts maak komt er ineens een schurend geluid vanuit de linker wielkast . Als ik daarna op de rem trap is het geluid weer weg. Soms na 1 keer remmen en soms na een paar keer remmen.
Ik heb zelf mijn twijfels om ermee door te rijden want ik weet niet of het kwaad kan. Weet iemand misschien wat het euvel kan zijn en Kan iemand mij advies geven wel rijden of niet?

Alvast bedankt

Wanneer heeft de auto z'n laatste service beurt gehad? Is dat de Toyota garage die dat zei? Hebben ze niet met jouw auto proef gereden? Zou iets van de remmen kunnen zijn, moeilijk te beoordelen op afstand.

De auto heeft in juli een grote beurt gehad en nee de monteur is alleen gaan rijden. Het is een vakgarage waar hij in onderhoud was.
Met remmen merk ik helemaal niks. Het geluid is af en toe hoorbaar na het maken van een bocht naar rechts noet eens in de bocht maar net erna. Ook voel ik tijdens het schurend geluid niks aan het stuur

Dat heb ik ook gehad met een Fiat 500L. Uiteindelijk bleek dat in de garage bij de winterbanden wissel een soort beschermplaat van de remschijf was geraakt. Deze liep daarom aan in een bocht naar rechts en verdween dan inderdaad weer bij rechtuit rijden na enige tijd.

Terug
Bovenaan