schommelende benzinemeter voyager

Guest
Ik heb een Chrysler Voyager 2.4se uit 2000, en sinds begin vorige week is mijn brandstofmeter aan het schommelen. Als de tank helemaal vol is lijkt de weergave correct, van ongeveer 3/4 begint het geschommel, soms ook wat eerder en naar mate de tank verder leeg gaat wordt het steeds erger.
Vanaf ongeveer 1/4 of iets meer valt de meter op 0 en blijft daar ook op.
Dit gaat bij een voyager ook iedere keer gepaart met een gong wat het extra irritant maakt.
Alle andere meters werken correct.
Er is in mei een nieuwe brandstofpomp met vlotter in gegaan, die verdenk ik niet.
Iemand een idee waar ik dit zoeken moet?

Een onnauwkeurige brandstofmeter heeft veelal toch iets te maken met een niet goed functionerende vlotter.

Simpelweg blijft het 'ding' niet op z'n plek bij een leegrakende tank en gaat, door het schommelen van de brandstof in de tank (bij lastwisseling e.d.) bewegen ipv op een constant niveau blijven 'hangen'.

Als er een reparatie in mei heeft plaatsgevonden, zou ik toch even teruggaan.. Wellicht is er een veer of palletje losgeschoten dat bij montage al niet helemaal lekker zat..

Is er toen een geheel nieuwe pomp OF een gereviseerde / gebruikte pomp gemonteerd?

De pomp met vlotter is geheel nieuw.
Ik ben gaan proberen om in het engels te zoeken en wat ik begrijp is dat de sensor, die alle het geschommel van de vlotter moet verwerken tot 1 vaste waarde op de meter dat die stuk is. Maar verder dan dat ben ik ook nog niet. De vlotter zou goed moeten zijn.

Schommelende benzinemeter voyager 2.4 sind's vorige week.
Er is wel 6 weken geleden wel een stuk gelast aan de tank zijde (onderkant dorpel)
zou men iets geraakt hebben van bekabeling of en wat ik ver moet is bij het lassen
de accu niet los geweest.....wie kan er mij een antwoord geven eventueel?

Terug
Bovenaan