A
Anoniem
Guest
Hey,
Nu ruim een maand in het bezit van mijn Astra G en nog tot volle tevredenheid, alleen zijn er 2 punten die me nu zijn gaan opvallen.
Ten eerste het schokken bij het wegrijden. Als de motor koud koud is en je rijdt weg met minder dan 1500 toeren, hobbelt de hele auto. Dit is wanneer ik de koppeling nog aan het laten opkomen ben. Rond de 1900 toeren wegrijden geeft eigenlijk geen problemen. Na ongeveer 5 minuten rijden is het schokken ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij doet het echt alleen als de motor ongeveer een dag niet heeft gedraaid en wanneer het koud is buiten. Als ik 's middags om 14:00 wegrijd met het huidige weer, schokt hij ook niet.
Dan het 2e, als ik wil schakelen moet ik goed timen wanneer ik het gas loslaat en de koppeling intrap wil ik schokloos kunnen schakelen. Laat ik bijvoorbeeld het gas los en trap de koppeling een seconde later in, dan voel je een irritante schok. Doet ie bij elke versnelling. Dan na het schakelen en het weer opkomen van de koppeling en het gas bijgeven moet ik dit ook voorzichtig doen. Te weinig gas, geeft een irritante schok.
Wanneer ik schakel als ik op hogere toeren zit, bijvoorbeeld bij het rijden op de invoegstrook en ik schakel bij 4000-4500 toeren, dan schokt ie hoe dan ook. Dan is er niks aan te doen, want als ik het gas loslaat en de koppeling intrap schokt hij, en bij het opkomen van de koppeling nog een keer.
Opel Astra G, 1.6 8v.
Wie o wie?
Nu ruim een maand in het bezit van mijn Astra G en nog tot volle tevredenheid, alleen zijn er 2 punten die me nu zijn gaan opvallen.
Ten eerste het schokken bij het wegrijden. Als de motor koud koud is en je rijdt weg met minder dan 1500 toeren, hobbelt de hele auto. Dit is wanneer ik de koppeling nog aan het laten opkomen ben. Rond de 1900 toeren wegrijden geeft eigenlijk geen problemen. Na ongeveer 5 minuten rijden is het schokken ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij doet het echt alleen als de motor ongeveer een dag niet heeft gedraaid en wanneer het koud is buiten. Als ik 's middags om 14:00 wegrijd met het huidige weer, schokt hij ook niet.
Dan het 2e, als ik wil schakelen moet ik goed timen wanneer ik het gas loslaat en de koppeling intrap wil ik schokloos kunnen schakelen. Laat ik bijvoorbeeld het gas los en trap de koppeling een seconde later in, dan voel je een irritante schok. Doet ie bij elke versnelling. Dan na het schakelen en het weer opkomen van de koppeling en het gas bijgeven moet ik dit ook voorzichtig doen. Te weinig gas, geeft een irritante schok.
Wanneer ik schakel als ik op hogere toeren zit, bijvoorbeeld bij het rijden op de invoegstrook en ik schakel bij 4000-4500 toeren, dan schokt ie hoe dan ook. Dan is er niks aan te doen, want als ik het gas loslaat en de koppeling intrap schokt hij, en bij het opkomen van de koppeling nog een keer.
Opel Astra G, 1.6 8v.
Wie o wie?