Schimmel

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Een stilstaande auto die wat meer vocht toelaat dan gebruikelijk en een kinderzitje. Ja, zo kan het snel gaan..

Wat ik mij echter afvraag, er zijn plekken waar je onmogelijk kunt komen zonder enige moeite. Zo raken riemen gemakkelijk beschimmeld en kun je deze ook schoonmaken, maar je kunt onmogelijk in de buis van de riemen komen. Momenteel heb ik de auto naar mijn idee 99% schimmelvrij gemaakt, maar is verdere professionele actie nog wenselijk? Of maak ik mij te veel zorgen? De airco zag er vrij onaangetast uit. Het interieur is van leer dus dat ging gemakkelijk en de stoffen delen laat ik nog stoomreinigen. Alvast hartelijk dank!

Is het een ouwe cabrio ofzo? Ik heb nog nooit zoveel vocht in m’n auto gehad dat ik zo’n beetje overal schimmel op heb staan (zo klinkt je verhaal). Zelfs een auto die ik een hele winter buiten had laten stilstaan (had geen stalling) was vochtig maar geen schimmel.

Wat die gordel reinigen betreft, gordel helemaal uitrollen moet dan toch wel voldoende zijn? Anders moet je interieurdwlen verwijderen zodat je bij de geleiders en oprolmechanisme kunt komen, en dan met een steam cleaner aan de slag. Professioneel reinigen gaat denk ik niet verder dan zichtdelen, die gaan niet je hele autointerieur supersonisch deepcleanene denk ik hoor.

Terug
Bovenaan