Anne 7482617
Net ingestapt
Sinds kort hoor ik een "dof" schavend geluid tijdens het rijden, net is net alsof je de g lang blijft uitspreken. Stationair hoor ik dus niets. Het is niet echt luid en begint als ik ongeveer 45-50km/u rijdt en wordt niet luider als ik sneller rijdt of optrek. Het blijft zowat constant maar is tijdens de ene rit meer of minder hoorbaar dan tijdens een andere. Ik ben naar de garage geweest, die hebben er een 20km mee gereden en hoorden niet echt iets verdachts tot ik het geluid nabootste aan de telefoon. Toen zei hij dat hij dat ook gehoord had maar dat dat de "boite" was waar wat sleet op zat en dat ik er nog mee kon blijven rijden. Het is de bedoeling om pas op het einde van dit jaar een nieuwe of andere wagen te kopen.
Nu heb ik zo mijn bedenkingen:
- Het schakelen gebeurt nog altijd heel vlot
- De wagen heeft inderdaad wat kilometers (216000) maar werd/wordt bijna uitsluitend gebruikt voor lange afstanden en ik houd mijn voet nooit op de koppeling.
- Als ik de wagen in vrij zet tijdens het rijden (in verschillende snelheden en versnellingen al geprobeerd), blijft het geluid aanhouden. Op de momenten dat ik schakel, blijft het geluid ook constant. Niet erger of minder erg.
- Als ik op een heel vlak wegdek rijd, is het geluid ook aanwezig maar in (veel) mindere mate.
Kan iemand me zeggen of het steek houdt wat mijn garage zegt?
Alvast bedankt!
Nu heb ik zo mijn bedenkingen:
- Het schakelen gebeurt nog altijd heel vlot
- De wagen heeft inderdaad wat kilometers (216000) maar werd/wordt bijna uitsluitend gebruikt voor lange afstanden en ik houd mijn voet nooit op de koppeling.
- Als ik de wagen in vrij zet tijdens het rijden (in verschillende snelheden en versnellingen al geprobeerd), blijft het geluid aanhouden. Op de momenten dat ik schakel, blijft het geluid ook constant. Niet erger of minder erg.
- Als ik op een heel vlak wegdek rijd, is het geluid ook aanwezig maar in (veel) mindere mate.
Kan iemand me zeggen of het steek houdt wat mijn garage zegt?
Alvast bedankt!